Sidan 5 av 7 Första ... 34567 Sista

Ämne: Hip hop/ Rap

Aah Nas lyssnade jag också på för längesen, var dock bara ett antal låtar jag tyckte om.. Lyssande på looptropp för länge länge sen, dock kändes de som dom bytte stil när dom blev "looptroop rockers". Lyssnar heller knappt på svensk hip hop, kan vara nån enstaka ibland.. Är väl isåfall Petter jag lyssnat en del på, alltid gillat hans låtar sen jag var 10 bast typ.. Eller vissa iallafall!

2pac går inte att lyssna på.

Dead prez- Hip Hop är ju fet
    Hoppas att ni skämtar, Tupac och medlemmarna ur N.W.a var ju överlägsna på 90-talet.

Fyfan vilken ful tröja du har

CR7Aeroxs avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Lil Wayne är iofs bääst !
    Yamaha Aerox In My <3

Har ett Leovince TT rör till aerox till salu!

http://www.youtube.com/watch?v=YACBzn-hdCs

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    fortfarande värdelös
    NWA var bra, men tupac var sämst, så dålig att någon inte pallade med han mer och sköt honom ju
    Jaja alla har sin åsikt även fast den är fel.

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008

Wu är bäst, nuff said.

Driver, alla har sin åsikt.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

Citat Ursprungligen postat av the_marksman Visa inlägg
    Hoppas att ni skämtar, Tupac och medlemmarna ur N.W.a var ju överlägsna på 90-talet.

Jag hoppas att du skämtar. Hur kan du säga Tupac och fjantarna i NWA var bäst på nittiotalet? Vart tog Wu, Nas, KRS, Hieroglyphics, The Roots, Edo. G m.fl. vägen?

Edit: Den här bilden är så jävla gata

Så du menar alltså att legender som Tupac, Ice Cube, Dr.Dre och Eazy-E är fjantar?
    .
    Ja. Överskattade idioter. Kommersiella fjantar. Kan tillägga att Dr. Dre är en dålig producent dessutom.

fortfarande värdelös
    NWA var bra, men tupac var sämst, så dålig att någon inte pallade med han mer och sköt honom ju
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Ja. Överskattade idioter. Kommersiella fjantar. Kan tillägga att Dr. Dre är en dålig producent dessutom.
    Du är ju fan dum på riktigt.

Du är ju fan dum på riktigt.
    Motivera, gosse.

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Anledningen att jag kallade dig för dum var därför du sa att 3 (2pac, Ice Cube och Eazy) av dom 15 bästa rapparna genom tiderna är dåliga.
    Du kan ju ta och motivera varför 4 legender är "Kommersiella fjantar" och dre är en dålig producent.
    Dessutom Dr. Dre har ju varit producent på några av Nas album.

Vilka har sålt flest album t.ex? Inte fan är det KRS eller vad dom nu hette.
    Och när man snackar om rap så är de inte KRS man snackar om, KRS låter ju för fan som ett terrornätverk.

Motivera.
    Att du kallar de legender förändrar inte det faktum att de är kommersiella fjantar.

Nu vet jag inte vem som sålt mest album, men oftast är det så att kommersiellt säljer. Du hör ju vad som spelas på radion idag t.ex.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

Anledningen att jag kallade dig för dum var därför du sa att 3 (2pac, Ice Cube och Eazy) av dom 15 bästa rapparna genom tiderna är dåliga.
    Du kan ju ta och motivera varför 4 legender är "Kommersiella fjantar" och dre är en dålig producent.
    Dessutom Dr. Dre har ju varit producent på några av Nas album.
    Vilka som är de 15 största rapparna genom tiderna är väl väldigt subjektivt. Enligt mig är inte NWA och co. inte någon av dem. Vidare jag tycker att Dre är en dålig producent är också det subjektivt. Dålig kanske var att ta i, men han är enligt mig inte nära DJs som DJ Premier, Pete Rock och Marley Marl. Dre producerade inget på Illmatic, vilket jag tycker är Nas i särklass bästa skiva. Jag gillar den rätt igenom, medan jag på senare plattor bara har gillar ett fåtal låtar.

Vilka har sålt flest album t.ex? Inte fan är det KRS eller vad dom nu hette. Och när man snackar om rap så är de inte KRS man snackar om, KRS låter ju för fan som ett terrornätverk.
    Sedan när mäter man hur bra artister är i hur många plattor de har sålt? Att du inte vet vem KRS-One är säger väl en del om hur insatt du är i hiphopscenen.

Tips på brittiska rap artister? Typ som Wiley och The Qemists.

Några riktigt tunga låtar imo

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008

Haha ODB <3

Jag hade sett de två sista videorna, men inte resten. Haha, ODB var fantastisk.

Jag har redan frågat Linus, men jag vet ju att det är fler som lyssnar på hiphop här. Någon som har koll på några spännande skivsläpp 2011? 2010 är också intressant, då jag knappt lyssnade på någon ny hiphop ifjol.

Edit: Det här var fan bra alltså, http://open.spotify.com/album/3h8zzpqO0axMP7PHjhurIi
    Senast redigerat av Joha den 2011-01-18 klockan 12:00.

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Edit: Det här var fan bra alltså, http://open.spotify.com/album/3h8zzpqO0axMP7PHjhurIi
    Vet inte hur jag har kunnat missat den, men den där var riktigt bra!

Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Vet inte hur jag har kunnat missat den, men den där var riktigt bra!
    Ja, verkligen. Lite jobbiga gäster bara...

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008

Fyfan vad rått detta är!

Dilated Peoples
    Vinnie Paz
    Jedi Mind Tricks
    Outerspace
    Cunninlynguists
    Capone-N-Noreaga
    Gang Starr
    Immortal Technique

Dom bästa enligt mitt tycke.
    Senast redigerat av zirchmid den 2011-01-25 klockan 23:15.

Ojojoj, im back. Visste inte ens att det fanns nytt moppenet. Nån kanske tom känner igen mig?
    Verkar finnas några som har bra koll på hiphop nuförtiden. Kul.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in