1. #1
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434

    Derbi/aprilia sving problem!

    Min sving har varit lite "rolig" ett bra tag och fick reda på varför, det visade sig att killen som haft moppen innan mig hade sågat/slipat av ytterdelen där lagerna ska sitta till svingen, det var därför den hoppade fram och tillbaka och sen satt där inga lager så den hoppade upp och ner med så man kunde inte maxa den..

    Men så åkte jag och köpte en ny sving (till derbi) och skruvade på, den satt som en handske med en distans på var sida, men när jag skulle montera på fälgen så upptäckte jag att den tog emot mycket, bromsskivan satt emot bromsoks-hållaren och därför satt självklart drevet emot svingen på andra sidan..

    Jämförde skillnaderna mellan de olika svingarna och såg bara 3 egentliga skillnader:
    1. Alla fästen var annorlunda (det förväntade jag mig)
    2. Såg det inte själv men kompisar sa det, svingen verkade 5 mm smalare än aprilia svingen, mätte och det stämde enligt hans konstiga mätningar (hade ingen måttstock så bara jämförde med en skiffnyckel
    3. Bromsoks-fästet var 5-10 mm bredare!

    Tycker det verkar konstigt att derbi/aprilia skulle ha olika svingar då båda använder samm DLS (?) svingar och alla jag känner/många som hållit på länge säger att de SKA passa?


    Det kanske bara är bromsskivefästet som är för långt, tycker att det verkar sjukt konstigt att det inte skulle passa iallafall..








    FRÅGA!

    Men min fråga är iallafall, vad tror ni felet kan vara eller är det olika svingar?


    Har bilder på mobilen, ska bara hitta datasladden så kommer det in iallafall!

  2. #2
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Dubbelpost

    Men iallafall, fick rätt med det, var fel på svingen antar jag men efter 20 minuter med polarens vinkelslip gick det på..

    Men frågan är ändå kvar, är det någon skillnad egentligen?

    Btw så gick moppen som fan, dock blev det ett jävla liv för ljuddämparen är knäckt så den kändes onödig att köra med

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in