Mer hjälp tack! Stage 6 aerox

Tjena, Fått på min stage 6 50cc sport cylle och min stage 6 pro sport koppling.
    Men efter jag bytte cylle, för cirka .. 2-3 veckor sen kan jag inte få den att gå rent.
    När jag tex låter den stå 1 dag utan att startas , kickar igången den så går den som den ska , riktigt bra faktiskt.
    sen efter att par vändor på gatan börjar den blurra mer och mer och tillslut går de inte komma upp till effektkurvan.
    Då bara böar den och böar, stänger av den i ca 20 min startar upp igen , då går den som fan igen..
    men efter 2 vändor på gatan börjar den böa och kommer inte upp till effektkruvan,den fastnar känns de som.
    Kan säga att jag kör på 92 munstycke , nålen högst upp (provat näst längst ner med och i mitten) org luftburken.
    Kan underlätta lite med och berätta trimmet för er, Stage6 50cc sport cylle , Stage 6 koppling, Polini HI speed variator, Blå tryckfjäder 22kg , 4,5g variatorvikter, ostrypt insug, leovince TT. Finns lite småsaker med som jag har glömt.

Tackar för svar i förhand, har hållt på med den i 2 veckor och kan inte lista ut vad de är , kan byta både upp och ner i munstycke, är i princip ingen skillnad känns de som.
    Så om nån vet vad de är så är jag väldigt tacksam för svar.
    Peace
    Senast redigerat av jjoel den 2011-11-11 klockan 15:26.
    Call me super sexy boogeyman slayer!

Citat Ursprungligen postat av Sk0gis Visa inlägg
    Hur står luftskruven?
    6 varv ut tror jag, Men kan skruva in den max då dör den, sen blurrar den hela vägen , skruvar 1/4 varv varje gång, men finns ingen märkbar skillnad i den känns de som , kan skruva i stortsätt hur mycket som helst utan de händer nån drastisk förändring

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Har du en Aerox? Dom har väll automatisk/elektrisk choke, right? isåfall kan de vara så att den får för lite bensin, så när den är kall å choken är i så går den bättre efter som den får mer bensin när choken är på gå upp i munstycke storlek ca 20 storlekar eller nått
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    Har du en Aerox? Dom har väll automatisk/elektrisk choke, right? isåfall kan de vara så att den får för lite bensin, så när den är kall å choken är i så går den bättre efter som den får mer bensin när choken är på gå upp i munstycke storlek ca 20 storlekar eller nått
    De är vajerchock på skiten, Men om jag kör med chock i så går den bättre , men de är bara om jag kör med luftburken av ..

EDIT : Har aerox !

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av jjoel Visa inlägg
    De är vajerchock på skiten, Men om jag kör med chock i så går den bättre , men de är bara om jag kör med luftburken av ..

Då behöver den mer bensin gå upp 20-30storlekar
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    Då behöver den mer bensin gå upp 20-30storlekar
    Okej , ska försöka fixa fram nåt munstycke då, Inget mer som kan va fel?
    Försökt ställa in och ställa in i 2 veckor nu men får den verkligen inte och gå

Han sa ju att den gick bra när den var kall, det borde väl innebära att den har för stort munstycke isf? När den är kall drar den ju mer bensin jämfört när den är varm
    Kolla över din tändkabel, tändhatt och tändstift. Tror dock inte att det är det som är problemet utan det låter som att det är dåliga förgasarinställningar
    Får forstätta att skruva då , men om jag går ner i munstycke går den likadant, de är de som är problemet.
    Kan köra med 75munstycke och den går exakt likadant

Kolla luftskruven då, skruva in den max och sen skruva ut den 1,5-2,5 varv. Funkar inte det, prova att göra rent förgasaren
    Precis de jag alltid gör , får prova rengöra föggen. var ett tag sen .
    Kan tillägga att den gick riktigt bra innan den skar , så har ju skruvat endel med föggen så är inte helt ute o cyklar när jag ställer in, men iaf.
    thx för många svar !

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Hade samma problem med min förut, bytte till originalröret och allt började fungera, sen bytte jag tillbaks till effektröret och allt var som det skulle igen. Skitskumt!

Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Hade samma problem med min förut, bytte till originalröret och allt började fungera, sen bytte jag tillbaks till effektröret och allt var som det skulle igen. Skitskumt!
    Vafan
    Får testa de med då , tar ju inte många minuter

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Vafan
    Får testa de med då , tar ju inte många minuter
    Nej. Det var min farsa som föreslog det och jag började bara garva åt honom, blev ju dock hyfsat förvånad den den började fungera igen

Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Nej. Det var min farsa som föreslog det och jag började bara garva åt honom, blev ju dock hyfsat förvånad den den började fungera igen
    haha , skumt.
    Thx för tipset btw!

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Han sa ju att den gick bra när den var kall, det borde väl innebära att den har för stort munstycke isf? När den är kall drar den ju mer bensin jämfört när den är varm
    J de et jg, men tänkte att han kanske hade choken i den är kall och inte när den är varm

Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    20-30 strl är vääldigt mycket. 5 strl gör stor skillnad redan så börja med 5 strl större och se hur motorn reagerar.
    rengör även luftfiltret ifall det är skitigt.
    Precis rengjorde de precis..
    ska testa större. Thx

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    20-30 strl är vääldigt mycket. 5 strl gör stor skillnad redan så börja med 5 strl större och se hur motorn reagerar.
    rengör även luftfiltret ifall det är skitigt.
    iof:p är van med mikuni förgasare (A)

vad är de för förgasre på?

Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Det är en Aerox, vad har du förväntat dig Nejdå med aerox är bland det skummaste och mest ologiska jag skruvat med, men mitt förslag är att prova förgasarinställningar över en större bredd, gå upp 3-5 strl åt gången tills du är uppe tills den inte startar, typ.
    FD rkan

Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    vad är de för förgasre på?
    Org
    Citat Ursprungligen postat av rkan Visa inlägg
    Det är en Aerox, vad har du förväntat dig Nejdå med aerox är bland det skummaste och mest ologiska jag skruvat med, men mitt förslag är att prova förgasarinställningar över en större bredd, gå upp 3-5 strl åt gången tills du är uppe tills den inte startar, typ.
    Gjorde som Ozcaarl sa , bytte tbx till org röret och den går bra , inget böande eller någonting. Dock förstort munstycke så den orkar inte riktigt varva, men vafan är dehär?
    Kan inte fatta detta någonstans, nån som har någon ideé om vad de är?
    varför går den inte bra med mitt Leovince TT rör?
    Kommer flippa totalt snart, och som du säger. Har haft många myskogrejer när jag har meckat med den, aeroxar verkar lite mysko asså ^^

Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Org

Gjorde som Ozcaarl sa , bytte tbx till org röret och den går bra , inget böande eller någonting. Dock förstort munstycke så den orkar inte riktigt varva, men vafan är dehär?
    Kan inte fatta detta någonstans, nån som har någon ideé om vad de är?
    varför går den inte bra med mitt Leovince TT rör?
    Kommer flippa totalt snart, och som du säger. Har haft många myskogrejer när jag har meckat med den, aeroxar verkar lite mysko asså ^^
    Mjo skulle kunna jämföra aerox med en sur gammal kärring, får hon inte samma rutin (dase) varje dag så blir hon tjurig och vill inte gå
    FD rkan

Citat Ursprungligen postat av rkan Visa inlägg
    Mjo skulle kunna jämföra aerox med en sur gammal kärring, får hon inte samma rutin (dase) varje dag så blir hon tjurig och vill inte gå
    hahahahha , så är de precis mannen.
    Man är ganska trött på dom ibland , men när dom väl vill gå så går dom oftast bra, men de varar inte länge. Den krabbade varje helg hela sommarn , så de var ett antal timmar skruvandes varje helg med diverse olika grejer.
    Sen var jag ju helt dum i huvet och inte tänkt på att förra ägarn sa att han körde om bilarna som körde på 100 vägen, och han sa precis att han hade skruvat ihop den så nu var den org, han hade nämligen flyttat 70cc osv till sin brossas, så köpte en slutkörd jävel

Citat Ursprungligen postat av Riesen Visa inlägg
    Byt upp dig i munstycke,
    Kör med 92, polarn som kör ungefär samma setup kör med 88, fast med airsal cylle,
    Bör den inte kunna gå o köra med förlitet munstycke?
    aja, ska fixa några större i vilket fall.
    thx

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in