-
2011-11-10, 20:51 #1
Mer hjälp tack! Stage 6 aerox
Tjena, Fått på min stage 6 50cc sport cylle och min stage 6 pro sport koppling.
Men efter jag bytte cylle, för cirka .. 2-3 veckor sen kan jag inte få den att gå rent.
När jag tex låter den stå 1 dag utan att startas , kickar igången den så går den som den ska , riktigt bra faktiskt.
sen efter att par vändor på gatan börjar den blurra mer och mer och tillslut går de inte komma upp till effektkurvan.
Då bara böar den och böar, stänger av den i ca 20 min startar upp igen , då går den som fan igen..
men efter 2 vändor på gatan börjar den böa och kommer inte upp till effektkruvan,den fastnar känns de som.
Kan säga att jag kör på 92 munstycke , nålen högst upp (provat näst längst ner med och i mitten) org luftburken.
Kan underlätta lite med och berätta trimmet för er, Stage6 50cc sport cylle , Stage 6 koppling, Polini HI speed variator, Blå tryckfjäder 22kg , 4,5g variatorvikter, ostrypt insug, leovince TT. Finns lite småsaker med som jag har glömt.
Tackar för svar i förhand, har hållt på med den i 2 veckor och kan inte lista ut vad de är , kan byta både upp och ner i munstycke, är i princip ingen skillnad känns de som.
Så om nån vet vad de är så är jag väldigt tacksam för svar.
PeaceSenast redigerat av jjoel den 2011-11-11 klockan 15:26.
Call me super sexy boogeyman slayer!
-
2011-11-10, 20:57 #2Call me super sexy boogeyman slayer!
-
2011-11-10, 20:58 #3
Har du en Aerox? Dom har väll automatisk/elektrisk choke, right? isåfall kan de vara så att den får för lite bensin, så när den är kall å choken är i så går den bättre efter som den får mer bensin när choken är på
gå upp i munstycke storlek ca 20 storlekar eller nått
-
2011-11-10, 21:00 #4
-
2011-11-10, 21:01 #5
-
2011-11-10, 21:03 #6
-
2011-11-10, 21:09 #7
-
2011-11-10, 21:15 #8Call me super sexy boogeyman slayer!
-
2011-11-10, 21:16 #9
Hade samma problem med min förut, bytte till originalröret och allt började fungera, sen bytte jag tillbaks till effektröret och allt var som det skulle igen. Skitskumt!
-
2011-11-10, 21:20 #10
-
2011-11-10, 21:21 #11
-
2011-11-10, 21:24 #12
-
2011-11-10, 21:53 #13
-
2011-11-10, 22:08 #14
-
2011-11-10, 22:11 #15
-
2011-11-11, 11:08 #16
-
2011-11-11, 13:17 #17
-
2011-11-11, 14:35 #18
Det är en Aerox, vad har du förväntat dig
Nejdå med aerox är bland det skummaste och mest ologiska jag skruvat med, men mitt förslag är att prova förgasarinställningar över en större bredd, gå upp 3-5 strl åt gången tills du är uppe tills den inte startar, typ.
FD rkan
-
2011-11-11, 15:29 #19
Org
Gjorde som Ozcaarl sa , bytte tbx till org röret och den går bra , inget böande eller någonting. Dock förstort munstycke så den orkar inte riktigt varva, men vafan är dehär?
Kan inte fatta detta någonstans, nån som har någon ideé om vad de är?
varför går den inte bra med mitt Leovince TT rör?
Kommer flippa totalt snart, och som du säger. Har haft många myskogrejer när jag har meckat med den, aeroxar verkar lite mysko asså ^^Call me super sexy boogeyman slayer!
-
2011-11-11, 15:37 #20
-
2011-11-11, 15:47 #21
hahahahha
, så är de precis mannen.
Man är ganska trött på dom ibland , men när dom väl vill gå så går dom oftast bra, men de varar inte länge. Den krabbade varje helg hela sommarn , så de var ett antal timmar skruvandes varje helg med diverse olika grejer.
Sen var jag ju helt dum i huvet och inte tänkt på att förra ägarn sa att han körde om bilarna som körde på 100 vägen, och han sa precis att han hade skruvat ihop den så nu var den org, han hade nämligen flyttat 70cc osv till sin brossas, så köpte en slutkörd jävelCall me super sexy boogeyman slayer!
-
2011-11-11, 15:53 #22