1. #1
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084

    Om mopeden har Värmenypt 3 gånger, Vad göra?

    Jao, en kompis frågar mig det, Vi var ute och körde förr en dag senare Så Värmenyp hans Derbi, Skall man måste plocka av allt nu igen och Hona cylindern en gång till?

    För han bytte Kolven och hona Cylinder lite för 5 dagar senare.

  2. #2
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Kolla över kylsystem och skippa oljetanken och blanda rakt i "vanliga" tanken ..
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  3. #3
    Ifall han har trimmat och inte bytt förgasarmunstycke så kyler den heller inte lika bra....

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Vickemeister Visa inlägg
    Ifall han har trimmat och inte bytt förgasarmunstycke så kyler den heller inte lika bra....
    no shit m8 ! Nä men , kolla över kylaren osv så den inte läcker någonstans !
    Call me super sexy boogeyman slayer!

  5. #5
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    han har dragit pluggen och byte upp sig i munstycke, alltså den går hur bra som helst på 1-2-3-4, Senare i 5-6:an kan den runt 7k bara värmenypa och bakhjulet låser sig.

  6. #6
    Börja med ett alldels förstort munstycke och gå ner till den inte bluddrar och så den går rent samt kolla över kylssytemet! mina tips!

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Kolla över kylsystem och skippa oljetanken och blanda rakt i "vanliga" tanken ..
    Varför? Fattar inte varför alla blandar i vanliga tanken. Det är lätt att kolla om oljeblandaren funkar och sen så litar jag mer på oljeblandaren än mig själv. Har många kompisar som kör sport/midrace som kör med oljeblandarn och det går kanon sålänge man kör med bra olja!

    Ts, börja inte blanda i tanken.

  8. #8
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Varför? Fattar inte varför alla blandar i vanliga tanken. Det är lätt att kolla om oljeblandaren funkar och sen så litar jag mer på oljeblandaren än mig själv. Har många kompisar som kör sport/midrace som kör med oljeblandarn och det går kanon sålänge man kör med bra olja!

    Ts, börja inte blanda i tanken.
    Lättare om man inte lärt sig hur oljepumpen fungerar som jag tex .
    Skulle de skära så blandar man i tanken , alla jag har mött på + mig själv säger att det är bättre förutom du så ja
    kör på det .
    Mycket säkrare , 1-1.5DL olja i 5liter
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Lättare om man inte lärt sig hur oljepumpen fungerar som jag tex .
    Skulle de skära så blandar man i tanken , alla jag har mött på + mig själv säger att det är bättre förutom du så ja
    kör på det .
    Mycket säkrare , 1-1.5DL olja i 5liter
    Sjukt jobbigt att behöva ha med olja varje gång man ska tanka? Oljepumpen fungerar ju så att den släpper in olika mycket olja vid olika gaspådrag, vilket om något ger mer effekt än att blanda i tanken. Gör som ni vill, men jag tycker det känns lite p12 att såfort man skaffar effektrör bara " åhh shit hyper nu måste plocka bort oljetanken och börja hälla olja i tanken som alla med sprinters gör"...

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Sjukt jobbigt att behöva ha med olja varje gång man ska tanka? Oljepumpen fungerar ju så att den släpper in olika mycket olja vid olika gaspådrag, vilket om något ger mer effekt än att blanda i tanken. Gör som ni vill, men jag tycker det känns lite p12 att såfort man skaffar effektrör bara " åhh shit hyper nu måste plocka bort oljetanken och börja hälla olja i tanken som alla med sprinters gör"...
    Man kanske är rädd om sina saker och inte vill att cyllen ska skära?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    Man kanske är rädd om sina saker och inte vill att cyllen ska skära?
    Den skär inte om man kör med 2% bra olja. Eller ja, det kan den göra men det har inget med oljan att göra. Om man kommer upp i lite värre setup sen så kan man ju alltid blanda ner någon extra %.

  12. #12
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    De är alltid säkrast att blanda dirr i tanken. Även om pumpen fungerar nu så kan den fortfarande pluggas igen av skit eller liknande och då skär moppen...
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  13. #13
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Sjukt jobbigt att behöva ha med olja varje gång man ska tanka? Oljepumpen fungerar ju så att den släpper in olika mycket olja vid olika gaspådrag, vilket om något ger mer effekt än att blanda i tanken. Gör som ni vill, men jag tycker det känns lite p12 att såfort man skaffar effektrör bara " åhh shit hyper nu måste plocka bort oljetanken och börja hälla olja i tanken som alla med sprinters gör"...
    Dock kör jag på oljepumpen på min viva urpluggad , höjd avgasport och effektrör .
    Ja säger inte att det är hyper på långa vägar , och vet inte vad du fått det ifrån men jag skulle heller inte lägga energi på oljepumpen om den pajar när ja kan blanda i tanken då det inte känns som någon effektförlust på det.
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    De är alltid säkrast att blanda dirr i tanken. Även om pumpen fungerar nu så kan den fortfarande pluggas igen av skit eller liknande och då skär moppen...
    Men lol. Varför skulle pumpen pluggas igen av smuts? Det har aldrig hänt mig eller någon av mina kompisar. Tänk om alla skulle tänka så som körde 2-takt. Jag skulle vilja påstå att det är större chans att man en dag glömmer att blanda i tanken än att pumpen slutar fungera. Om det är nån av er som har varit med om att en oljepump har slutat fungera får ni gärna dela med er av detta.

    Berggren, ta det inte så personligt. Tycker bara att det är onödigt och jobbigt, speciellt om man använder skiten som brukis.

  15. #15

  16. #16
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Men lol. Varför skulle pumpen pluggas igen av smuts? Det har aldrig hänt mig eller någon av mina kompisar. Tänk om alla skulle tänka så som körde 2-takt. Jag skulle vilja påstå att det är större chans att man en dag glömmer att blanda i tanken än att pumpen slutar fungera. Om det är nån av er som har varit med om att en oljepump har slutat fungera får ni gärna dela med er av detta.
    Jag har vart med om de flera gånger Min kompis dtmx skar 2gånger pga oljepumpen sluta fungera, Min gammla dtr värmenöp pga samma sak, en annan kompis gilera rcr nöp några gånger av samma sak osv
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Pumpen sluta funka på 2 av mina mopeder! Så blanda i tanken är säkrast och tror inte någon är så dum så att han glömmer att blanda med olja..
    Samma här, skit pumpen gav upp på två av mina mopeder med

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Pumpen sluta funka på 2 av mina mopeder! Så blanda i tanken är säkrast och tror inte någon är så dum så att han glömmer att blanda med olja..
    Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    Jag har vart med om de flera gånger Min kompis dtmx skar 2gånger pga oljepumpen sluta fungera, Min gammla dtr värmenöp pga samma sak, en annan kompis gilera rcr nöp några gånger av samma sak osv
    Okej, som sagt, har aldrig hänt mig eller mina kompisar. Har lite svårt att se hur oljepumpen skulle kunna gå sönder då det är en ganska enkel konstruktion. Vi släpper detta, synd om era cylindrar iaf.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in