1. #1

    Avgasrör slutade låta och börja slänga ut gnistor?

    Hejsan köpte ett trimmrör för 75kr av en kompis, Körde 1 dag med det gick grymmt bra me lät högt.

    Körde igår typ 1mil med fullgas och efter det slutade det låta högt och under vägen hade det flugit gnistor ur röret?

    Vet att röret var tätt mot cylindern och den läckte inte där, effekten är samma så vad kan ha hännt?

    Kan det vara något med ljuddämpar ullen?

  2. #2
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Bytte du upp munstycyket till några storlekar större efter du satte på röret? Om inte gör de, om du inte vill att cyindern ska rasa Men de låter som att ullen börjat brinna eller liknande
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    Bytte du upp munstycyket till några storlekar större efter du satte på röret? Om inte gör de, om du inte vill att cyindern ska rasa Men de låter som att ullen börjat brinna eller liknande
    nej bytte inte upp mig i munstycke men den går rent och vet att 62 munstycke i 16mm förgasre räcker på en keeway

    Senså tror jag också ullen började brinna men hur kunde det börja låta minde då ? :o

    edit: har 12 storlekar större munstycke änn orginal

  4. #4
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Victorh Visa inlägg
    nej bytte inte upp mig i munstycke men den går rent och vet att 62 munstycke i 16mm förgasre räcker på en keeway

    Senså tror jag också ullen började brinna men hur kunde det börja låta minde då ? :o

    Kan fortfarande gå rent även om den får för lite de beror ju på hur mycket för lite den får

    Kanske ullen smälte eller liknande och täppte till
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    Kan fortfarande gå rent även om den får för lite de beror ju på hur mycket för lite den får

    Kanske ullen smälte eller liknande och täppte till
    sa redan har 12 större änn orginal och så mycket vet jag att den går bra till variatorn spärrär i mot har dragen v-ring. Senså tror jag inte ullen har täppt till heller för det går lika hårt som förr.

  6. #6
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Det här med att det slog gnistor ur röret brukar helt enkelt vara en mindre avlagring sot som ligger i avgasröret. När detta blir varmt så lossnar det och glöder lite innan det försvinner.
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in