Sidan 2 av 2 Första 12
    inte så roligt för de som har metrakitt cylindrar nu

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    men kommer inte dom ha kvar såna slit saker som kolv ,mm alltså reservdelar

Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    näe

Citat Ursprungligen postat av jontes rrx Visa inlägg
    men kommer inte dom ha kvar såna slit saker som kolv ,mm alltså reservdelar
    dom kan ju inte käna så mycket på att bara göra såna grejer:/och hur länge kommer dom cylindrarna som finns kvar hålla? hoppas att dom gör nåt iaf..
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

finns kolvar så det räcker och blir över som finns att köpa , varför skulle det inte gå att t.ex sätta i en mhr kolv i en pr cylinder?

Var ju en tråd om detta för ett bra tag sedan om att de gått i konkurs :p och beställde nya packningar för 1 månad sen :o

Det är helt riktigt att Metrakit har gått i konkurs, men jag har talat med före detta export chefen på Metrakit och enligt honom kommer Metrakit att återuppstå fast i en annan ägande form.

Om detta nu kommer att ske är endast framtiden som kan utvisa..

//Micke

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Hoppas det händer lite värre grejer i framtiden, MK har inte gjort så imponerande grejer hittills om jag få säga det själv
    Don´t make excuses, make horsepower!

Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Hoppas det händer lite värre grejer i framtiden, MK har inte gjort så imponerande grejer hittills om jag få säga det själv
    Säger inte emot dig på något vis, men berätta lite mer invecklat vad du inte gillar med mk. Älskar att höra dig prata om saker inom mopedvärlden då du vet vad du snackar om
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Nånting positivt är att dom har gjort en 70cc cylinder till morini motorn, som ingen annan knappt har

Reg.datum
    May 2010
    Skulle tro att det blir en företagsrekonstruktion i detta fallet med en ny ägarkonstellation.

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Säger inte emot dig på något vis, men berätta lite mer invecklat vad du inte gillar med mk. Älskar att höra dig prata om saker inom mopedvärlden då du vet vad du snackar om
    Vi tar PR-serien som exempel, den ska ju vara "värst". PR70-cylindern är ganska okej cylinder om man ska vara värst på skolan, men ungefär där tar det stopp. Minimal avgasport med hjälpportar tätt inpå som begränsar potentialen, tex på min PR-cylinder jag tänkte använda så var tog det slut material ut mot kylningen då hjälpportarna var enorma 6 mm breda!
    PR-röret är lite för snällt, vem fan vill ha mellanregister på en racehoj? Nä jag tycker att man ska samla så mycket effekt som möjligt i det varvtalsområdet man använder, inte dra ner på effekten och göra det lättkört.
    Don´t make excuses, make horsepower!

Vi tar PR-serien som exempel, den ska ju vara "värst". PR70-cylindern är ganska okej cylinder om man ska vara värst på skolan, men ungefär där tar det stopp. Minimal avgasport med hjälpportar tätt inpå som begränsar potentialen, tex på min PR-cylinder jag tänkte använda så var tog det slut material ut mot kylningen då hjälpportarna var enorma 6 mm breda!
    PR-röret är lite för snällt, vem fan vill ha mellanregister på en racehoj? Nä jag tycker att man ska samla så mycket effekt som möjligt i det varvtalsområdet man använder, inte dra ner på effekten och göra det lättkört.
    Där krossade du mitt hjärta emil

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    tycker det duger gott dock rejsar jag inte
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    tycker det duger gott dock rejsar jag inte
    men de e ju precis det han menar. vid race behöver du inte mellan register . o du som inte racar vill ju ha mellanregister så du kan köra "normalt"
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in