1. #1

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103

    moppe Midrace setup förslag!

    Tjenare, nu äre såhär att jag har köpt en mrx -04 motor av en polare. Skulle va fett att bygga en midrace motor av den
    men har suttit och funderat över en finfin setup men går inte så bra... skulle vilja ha lite hjälp!
    men jag skulle vilja ha up den i 110-120km/h så man drar alla andra skitmoppar

    KOM GÄRNA MED FÖRSLAG!

  2. #2

  3. #3

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    jodå, men de är ju lite tävling mellan polarna vems moppe som gör mest så skulle va najs att dra dom på 4-5

  4. #4

  5. #5

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    jo, funderade på begagnat nya grejor kostar ju satan, visst är metrakits prorace cyllar jävligt bra har jag hört? jo de blir ju nått i den stilen!

  6. #6
    kör på hyper.. du ångrar dig bara om du köper midrace

  7. #7

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    de va ju planen från början, men jag vill ju kunna köra i samhälle och kanske lite i skogen om jag sätter på cross däck midrace kändes mer lämpligt för det.

  8. #8
    Håller med vongyllis, jag har haft ett par midrace moppar och man tröttnar bara på effekten. Kör på hyper så blir du nöjd och drar garanterat alla tk fucko polare

  9. #9

  10. #10

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    jo funderar på hyper så billit som möjligt antar jag.. bara sätta på lite smått och gott!
    jo mitt mål blir 110 men den ska även va stark och orka skogen.. så de ska ju inte va värsta hojjen men hyfsad hoppas jag på

  11. #11

  12. #12

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    de är något sånt jag funderade på! men funderar på: hebo manson, metrakit thrower, 21mm pwk, dreving vetefan, och nån koppling

  13. #13
    Ska du ha hebo manston blr du inte köra på thrower skaffa ett t.ex prorace

  14. #14

  15. #15

  16. #16

  17. #17
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Barikit 74 går över mina förväntningar på en så pass snäll cylinder.

    Kör i nuläget med följande:
    Barikit 74
    Mikuni vm26
    SP rör

    Med bara detta så rör den sig rätt friskt. I nuläget gör den runt 95km/h med lätt drevning (11-48)
    100+ är inga problem med den. Så jag rekommenderar den varmt!
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  18. #18

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    det är något i den stilen jag funderar på får köpa en barikit 80cc av en polare sen kastar jag på en fögge och rör tror du att de skulle gå?

  19. #19

  20. #20

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    de där såg ju kul ut

  21. #21
    kör med en original Barikit 80cc, ett vasst rör och en 21mm gasare. Bra till bruksmoppar och går friskt!
    Med portad motor (block samt cylinder) 21mm PWK och ett yasuni r3 ville min drac upp på bakhjulet i 2an med endast gasrullen hindrades dock av en 10cm längre sving samt en riktigt sunken dämpare
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  22. #22
    Jag kör midrace senda och drar de flesta i området och den är perfekt att köra samhälle med eftersom hyper är bara för hetsig om man vill kunna köra 2-3 mil eller nåt till en polare osvosv.. och jag har gas res på 1-2 med klen drevning så de duger fint och min setup är :

    Metrakit SP midrace 70cc
    Metrakit SP underliggande
    Metrakit PR lameller
    Metrakit SP kolv
    Barikit insug
    PWK 24mm förgasare
    Portade block
    Doppler 18,000 rpm vev
    C3 lager
    Malossi 4läppars
    Malossi kopplingsfjädrar
    Den toppar ca 115km/h

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in