Hybridvisning

Aerox dör om jag inte chokar

Tja,

Aeroxen dör så fort jag startar den om jag inte sätter handen för förgasaren, så fort jag släpper så dör den.
    Vad kan det vara för fel? Har bytt membran, gjort rent hela förgasaren och bytt munstycken.

Setup:
    Polini Corsa 70cc (Cylinder)
    Polini For Race 3 (Avgasrör)
    Delta Clutch (Koppling)
    Malossi Multivariator (Variator)
    Delorto 21mm BE (Förgasare)
    Stage6 HCP vev
    90 Munstycke

Kan vara att den får för mycket luft.

Citat Ursprungligen postat av Speedforce Visa inlägg
    No shit....!?

För litet munstycke. Kör du luftburken eller öppet luftfilter?

Citat Ursprungligen postat av Nizor Visa inlägg
    No shit....!?

För litet munstycke. Kör du luftburken eller öppet luftfilter?
    Nejdå, ingen skit

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    skulle snarare kalla det för lite bensin i förhållande till luft en motor kan aldrig få för mycket luft (?)
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    skulle snarare kalla det för lite bensin i förhållande till luft en motor kan aldrig få för mycket luft (?)
    Får den för lite bensin i förhållande till luft så för den väl för mycket luft Ajja, grejjen var iaf att den behöver mer soppa.

lr bara luft och ingen bensin?

Jag behövde 115 munstycke på en dello 19 på en setup som var sämre än den du har, så det är möjligt att du behöver gå upp en hel del i munstycke. Hur ser stiftet ut?
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Kör öppet luftfilter har funkat förut men den senaste månaden har allt lagt av som har med bensin att göra

Citat Ursprungligen postat av robroxx Visa inlägg
    Kör öppet luftfilter har funkat förut men den senaste månaden har allt lagt av som har med bensin att göra
    Helt klart större munstycke då. Släng i det största du har tillgång till och gå neråt. Köp ett munstyckeskit om du inte redan har det.

Choken gör ju så att moppen får mer soppa, så antagligen så ska du ha större munstycke
    NiKlAn

Citat Ursprungligen postat av niklan Visa inlägg
    Choken gör ju så att moppen får mer soppa
    Större andel bränsle istället för luft är mer korrekt.

Citat Ursprungligen postat av Nizor Visa inlägg
    Större andel bränsle istället för luft är mer korrekt.
    tack
    NiKlAn

Hur kommer det sig att den fungerat perfekt innan med 90 munstycke? Aldrig varit några problem alls tills efter frihamnen :[

Skulle se över så dina reeds är hela och inte har spruckit, titta även till p-boxarna så det inte läcker.

//chribba

Böt ju reedventilen igår, det var vad jag trodde var orsaken till det hela, men det var ju inte så. Ska kika idag efter tjyvluft se om det är orsaken.

Böt ju reedventilen igår, det var vad jag trodde var orsaken till det hela, men det var ju inte så. Ska kika idag efter tjyvluft se om det är orsaken.
    Kolla munstycke då! som alla säger...

Om du inte ser vad jag skrivit i texten kanske du inte ska skriva, har gjort rent förgasaren flera gånger och bytt munstycken..

Jag lovar att du skrev dit det efter ...

Jag lovar att du är efterbliven...

Jag lovar att du är efterbliven...
    Och om jag skulle vara det då...? Så tror jag nog ändå att jag e smartare än dig!

Då tar vi det från början: Vilket munstycke har du i förgasaren nu? Och vilka har du testat?

Håll käft båda 2 å håll er till topic.

Har storlek 90 i nu, har testat med allt från 80-100 med 2 storlekar mellan varje. Går lika risigt med alla.

Reg.datum
    Jun 2010
    Köp större och flera munstycken och tryck i ett i taget tills den går renare och renare
    Ride fast, or be last!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in