Angry Kopplingskåpa derbi

tjo! första inlägget här? (tror jag)

Är såhär att jag har klyvt motorn o så på min derbi, och hängt på den igen o startat den, kört några hundra meter, gick som en dröm. Ställde den på tomgång ett tag, o precis sekunden innan jag vred av nycklen, så lät det ett litet kras från kopplingssidan. Sen tog inte kicken, var precis som om man håller inne kopplingen o kickar. Så tänkte, bara till o dra av kopplingskåpan då o kolla vad som gått snett.

lättare sagt än gjort, den kom ut ungefär 1 cm från blocket?? o går inte o dra den ut. Har tagit av alla wirerar, slangar och skruvar och kick o allt jag kan tänka mig, men den går inte o rubba utåt mer.

Ett väldigt irriterande fel, men jag hoppas på att någon här kan det här, skulle vara evigt tacksam

Prova att knacka lite lätt på den om du inte gjort det?

Har gjorts, knackat o lirkat o så vidare.... vad kan hålla fast skiten inifrån??

bump

Förmodligen oljepumpen eller nåt, kanske kickaxeln om den e sne eller nåt ?

Oljepumpen är borttagen....

Men tips på hur jag ska få väck skiten, det är enda problemet. det som är trasigt löser jag

säker på att du har skruvat bort alla skruvar? (dum fråga men men, alltid värt ett försök)

Yep, helt säker. Detta är typ den 100de gången jag ska ta av den, o aldrig haft något problem innan. allt är väck, säkrare än säkrast. Bild kommer nedan.
    http://img824.imageshack.us/img824/6504/mg0010.jpg

Citat Ursprungligen postat av AxxxeL Visa inlägg
    Yep, helt säker. Detta är typ den 100de gången jag ska ta av den, o aldrig haft något problem innan. allt är väck, säkrare än säkrast. Bild kommer nedan.
    http://img824.imageshack.us/img824/6504/mg0010.jpg
    du har glömt att ta bort slangen skoja bara

slangen är väck från cylindern!

Skruva åt kopplingsarmen och vrid på kopplingsarmen lite fram och tillbaka samtidigt som du lägger tryck på kickaxeln så den inte hoppar ur och försöker dra ut kåpan.
    Låter som muttern till kopplingskorgen har lossnat och därav uppstår skrammel?

Fick loss den. Var skit mellan kopplingsaxlen o tryckstiftet, i splinesen där
    Felet var att muttern på veven, som håller fast dreven hade lossat så veven drog inte, om ni förstår. Inget sönder som tur är!!
    Skruva åt kopplingsarmen och vrid på kopplingsarmen lite fram och tillbaka samtidigt som du lägger tryck på kickaxeln så den inte hoppar ur och försöker dra ut kåpan.
    Tack, det hjälpte . Drog upp hela armen dock, men tack för det enda vettiga svaret.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in