Vilken tändhatt?!

Tjena!

Behöver byta tändhatt på min Rieju Drac för att den jag har passar inte till det tändstiftet man ska ha (BR8ES).

Har kollat runt lite och olika tändhattar har olika storlekar, till ex på denna, en av NGK's:
    "10mm & 12mm tändstiftsgängdiameter
    För anslutningsgänga
    Resistans: 5 Kohm!

Vad betyder det? Vd ska det vara för "tändstiftsgängdiameter" för att passa NGK BR8ES?

:o

Har du köpt ett nytt tändstift så kan det vara en "distans" gängad över toppen på tändstiftet, och därför kanske inte tändhatten passar. Vissa moppar t.ex gilera stalker ska ha den "distansen" på för att stiftet ska passa i tändhatten, medans t.ex derbi senda inte ska ha någon. När man köper ett nytt stift sitter den på, den är bara att ta tag i med en plattång och gänga loss

Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Har du köpt ett nytt tändstift så kan det vara en "distans" gängad över toppen på tändstiftet, och därför kanske inte tändhatten passar. Vissa moppar t.ex gilera stalker ska ha den "distansen" på för att stiftet ska passa i tändhatten, medans t.ex derbi senda inte ska ha någon. När man köper ett nytt stift sitter den på, den är bara att ta tag i med en plattång och gänga loss
    Jo det vet jag, men jag behöver köpa en ny tändhatt! Och jag vet inte vilken för det finns olika storlekar tydligen.

Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Bara o köpa vilken tändhatt som helst , ja har kört på massa random hattar och passar dom inte så skruvar man av den där lilla distansen på tändstiftet
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Som dom ovan har sagt, ska du ha en såda "distans" å du inte har de nu så skruvar du bra på en, och om du inte ska ha en så skruvar du bara av den.
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

precis, borde funka med vilken som helst.
    Jag körde med en original indian tändhatt från ~1930 på min neos
    Så vad är det som inte passar? :p

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    precis, borde funka med vilken som helst.
    Jag körde med en original indian tändhatt från ~1930 på min neos
    Så vad är det som inte passar? :p
    EDIT: Indian är söt, din neos också
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    EDIT: Indian är söt, din neos också
    Neosen är ju booorta för länge sen
    Men din neos är söwt

Ne, jag undrade bara om det var riskfritt att köpa vilket som helst då, eller om man var tvungen att ha olika till olika tändstift. Men tack för hjälpen!

Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Kör på Champions Tändhattar, för min gamla Ngk Börja feltända på något sätt.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in