1. #1

    Question yamaha dt 50 mx -90 fråga

    asså, i sommras gick min moppe as bra, men nu peakar den och börjar 4-takta vid ett visst varv, (varvstopps rimligt varv). det roliga är att min pappa har en tomos som gick i 40 innan och då gick min i nästan 60, nu säger han att han bara portat kolven men nu äre som om vi bytt motorer, min säger ifrån i 40 och hans drar 60-65. på äldre mopeder tjuvkopplar man ju genom att rycka ut cdi kontakten, men tar man bort ev cdi stryp om man gör så? ville bara testa jävla drygt o gå från 60 till 40 max km/h
    Yamaha dt 50 mx
    Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
    ¹ з з

  2. #2

  3. #3
    DT50MX har ingen CDI-strypning.

  4. #4
    nej, G-son, jag vet också att org cdi inte har stryp, men tänker på om farsan i hemlighet bytt ut min CDI
    till en med stryp, för den peakar på samma varv varje dag
    Yamaha dt 50 mx
    Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
    ¹ з з

  5. #5

  6. #6
    SUCK, LÄS IGENOM DET IGEN, vad jag anar är att pappa fixat en strypt cdi från javetifan mopeden (nån random) som det är strypt cdi åpå och bytt ut min på yamahan mot tex en derbi cdi
    Yamaha dt 50 mx
    Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
    ¹ з з

  7. #7

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av simon17 Visa inlägg
    SUCK, LÄS IGENOM DET IGEN, vad jag anar är att pappa fixat en strypt cdi från javetifan mopeden (nån random) som det är strypt cdi åpå och bytt ut min på yamahan mot tex en derbi cdi
    SUCK på dig med , Man kan inte ta nån random cdi från tex ett ducati tändsystem o slänga på vilken moppe som helst.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  8. #8
    sry, trodde bara cdi var till tändnings låset och så, btw, på min CDI sitter det en av skilld orange kabel, e detta jorden elr behövs det?
    Yamaha dt 50 mx
    Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
    ¹ з з

  9. #9
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    om din cdi är original så är det en vit kabel, en svart kabel och en orange kabel. Den orangea går till tändsploen. den måste du ha i för att det ska funka. Dom andra går till generatorn och stoppswitch/ tändningslåset.

    men ditt problem beror på nåt helt annat än cdi'n

  10. #10
    Svart, svartvit, rödvit och orange är kabelfärgerna på DT50MX CDI. Orange går till tändspolen.
    Detta tändsystem har inga onödiga prylar, man kan inte koppla bort något utan att samtidigt stänga av tändsystemet.

  11. #11
    har luskat ut detta nu med, men nu har jag rengjort föggen, och den slutade 4 takta, men fortfarande slöare, ska jag byta upp mustycket i skålen på föggen? eller vad kan man göra för att göra mopeden "starkare" den orkar lixom inte varva ut på 4:an på vintrarna men på sommar gåre bra
    Yamaha dt 50 mx
    Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
    ¹ з з

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in