1. #1

    Question Vad är felet?

    Hej, har problem med moppen...

    Jag tvättade min Malaguti f12 Phantom och när jag var klar startade jag den, men då lös oljelampan. Jag fyllde på olja till max, men när jag skulle köra och möta kompisarna, så lös den fortfarande när jag var framme... ca. 5 km.
    Så vi fyllde på olja i bensintanken (har seperat oljetank) för det sista jag ville ha är en skuren motor, så vi körde iväg, efter vi kört i några timmar, så hoppade min "tändhatts sladden" ur tändspole, brukar den göra... så satte jag tillbaka den och då startade jag den, men när jag gasade hände inget, precis som att jag inte hade någon gasvajer, mekade med den i 30 minuter ute i ösregn, genomblöta kläder och fryser. Men jag fick inte iväg den så jag fick gå hem med den ca 1 mil.

    Dagen därpå startade jag den, det var samma problem ville inte gasa, så jag lät den köra slut på "oljebensinen" och den gick lite bättr efter någon timme, då kunde jag gasa väldigt lite.
    När jag äntligen kunde hälla på ren bensin, så gick den bättre, måste tillägga att den startar alltid på första kicken. Men När jag kommer upp i speciellt varv börjar den blöddra, har blivit bättre efter tiden. t.e.x. om jag la den ner en stund så ville den dra en stund sen började den blöddra igen och den ryker ibland också,som att man har för mycket olja. Men nu har jag rensat förgasaren, bensinfilter, tändstift och bytt tändhatt... Och kan inte hitta felet!!

    Är det möjligtvis kolvringarna? hade velat få iväg den så snabbt som möjligt

  2. #2
    Den vill inte gå över ett speciellt varvatal om man säger så...

  3. #3
    möjligt att den fått förmycket olja så den sotat som fan. Plocka av avgasrör och förgasare och rengrör samt kolla avgasmyningen i cylle och sota ur

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av martinh1232 Visa inlägg
    Den vill inte gå över ett speciellt varvatal om man säger så...
    Hur är ditt elsystem igentligen, orginal eller hemma meck? Jag skulle mer tro på att ditt elsystem kortslutits under tvätten och regnet, och den vill inte varva eftersom tändspolen är halvdöd.
    Om ditt elsystem är orginal så tvekar jag på ovanstående, men man vet aldrig.
    Vill du ha svar av mig, så citera mig!

    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Hela moppen ser ju ut att typ sprängas "/

  5. #5
    Tack, det är original men jag fick tillslut igång den, men när man varvade ut den ordentligt så började den dö efter ett litet tag, precis som att den inte får någon bensin och jag kunde köra med den om jag "lekte" med gasen. Mn nu vill den inte starta alls och börjar droppa bensin om jag kickar, jag har rensat förgasaren för några veckor sedan och vet inte om den har fått fel inställningar, så efter att den inte "fick bensin (eller vad det var)" så skruvade jag på en skruv som jag tror är till bensinen, men jag har skruvat in den igen en bit, men den vill fortfarande inte... jag e så trött på skiten

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in