1. #1

    Question Höja Rieju RRX

    Har länge kollat efter en höjningssats till min Rieju RRX men har inte hittat någon!

    Men har nu hittat en kille som kan göra det åt mig!

    Nu till frågan: Hur mycket ska man höja den med? Har sett en Rieju rrx som höjdes med 1.5 cm och den såg nästan för hög ut och andra som höjer med 2.5 - 3 cm och det ser lagom ut!

    Hur mycket ska man höja? Någon som har en bild på sin höjda rrx och hur mycket den är höjd?

    Funderar på att höja den med 2.5 - 3 cm, vad tror ni?

    Ska nog lägga in en bild på den imorgon!

    /Henke

  2. #2
    2.5 cm är lagom. =)

    Se bara till att förlänga/skaffa nytt stöd , då originalet ej når ner riktigt så den står stabilt ! =)
    "Inställningen är halva grejen"

  3. #3
    Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Om du skaffar ett stöd från en crossmodell och höjer den 2,5cm funkar det perfekt, så hade jag och här : http://www.moppenet.nu/showthread.ph...n-70cc-Bitchen kan du hitta bilder på min
    FD rkan

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    2.5 cm är lagom. =)

    Se bara till att förlänga/skaffa nytt stöd , då originalet ej når ner riktigt så den står stabilt ! =)
    Ja det ska jag göra! Tror nog att det blir en höjning med 2.5 cm!

    Citat Ursprungligen postat av rkan Visa inlägg
    Om du skaffar ett stöd från en crossmodell och höjer den 2,5cm funkar det perfekt, så hade jag och här : http://www.moppenet.nu/showthread.ph...n-70cc-Bitchen kan du hitta bilder på min
    Ett stöd från mrx-modellen? Har du inga fler bilder på din moppe, typ från sidan osv så att man ser lite bättre hur hög den är!

  5. #5
    Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Citat Ursprungligen postat av MoppeStyling Visa inlägg
    Ja det ska jag göra! Tror nog att det blir en höjning med 2.5 cm!



    Ett stöd från mrx-modellen? Har du inga fler bilder på din moppe, typ från sidan osv så att man ser lite bättre hur hög den är!
    Ja
    FD rkan

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av rkan Visa inlägg
    Ja
    Det såg ju riktigt bra ut! Har beställt en 2.5cm höjning från elisson här på forumet! Snygg moppe har du också!

  7. #7
    Det det något bra stöd till 2.5cm höjningen på twostroke? Har tänkt att beställa en del grejer därifrån och kan lika gärna ta stödet också!

    Länka gärna!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in