Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
Det är det inte heller Garanterat jobb efter skolan om jag sköter mig på praktiken, har så jag kan jobba i Norge om jag vill det. Plåtarbeten sliter inte särskilt mycket på kroppen heller så det blir nog bra
Är du rolig eller ? de sliter jävligt mycket kan jag säga dig ! speciellt i händerna och andra ställen som t ex ryggen.. min Morbror har varit plåtis sedan han var 14 och nu är han 58. Han har då inte vackra händer om man säger så och ryggen har han opererat 4 gånger och knäna 1 gång så jo de sliter..

Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
Okej, alla pratar så mycket om byggarbetare som sliter ut knäna och ryggen, men du verkar ha hittat ett perfekt yrke! Läste på Flashback om plåtslagare som säger att man kan dra in runt 60 tusen nok om man är duktig och har några års erfarenhet. Det är ju mer än en läkare i Sverige med ~6års utbildning tjänar!
De sliter på kroppen sjukt mycket ! Gäller och tänka lite hur man lifter upp sakerna så du inte lyfter med ryggen om du vill hålla till pensionen. Jag har spacklat tak i 2 veckor snart och du skall veta att axlarna och ryggen har smärta just nu.

På tal om Norge.. Inte alls omöjligt att dra in dom pengarna, har själv varit i Norge för olika jobb och då drog jag in ungefär 38 nok ungefär på 2 veckor med arbetstiderna 7-20 och söndagar ledigt. Men då är de inte hasa med fötterna kan jag säga dig