Sidan 3 av 9 Första 12345 ... Sista
  1. #61
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Civilingenjör inom maskinteknik ska jag nog plugga till, så något inom det området

  2. #62
    Sjökapten alternativt sportchef inom Djurgården Hockey
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  3. #63
    Läser kylteknik, tänkte jobba som det något år för att sedan bli något annat, ev starta min egna kylfirma. Annars är jag sugen på lite olika saker, inget av dem har med varandra att göra, sjöman, brandman eller fastighetsmäklare lockar
    F.d summertime

  4. #64
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Funderar mest på Målare eller Lackerare efter nian nu just, gillar att vara noggrann, och just att täcka med färg..

    Men också, kock, verkstads/fordons mekaniker, gymnasie.. men vet inte om dessa är något för mig.
    Senast redigerat av davzz den 2011-11-21 klockan 20:18.
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  5. #65
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  6. #66
    Gammal, pappa, rik och lycklig!

    Studerar tekniks linje på gymnasiet nu med högskoleinriktning, så får se vart det blir sedan. Funderar på att läsa vidare till ingenjör eller ekonom typ.
    Något kul och kreativt jobb vill jag ha alltså, med bra betalt. Ett som man får klura lite på ibland med, så att man inte bara sitter rakt upp och ner dagarna igenom liksom.
    "Inställningen är halva grejen"

  7. #67
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    jo de är sant
    yes
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Vi får kurs för pinne också , om vi inte svetsar det så varför får vi kursen ?
    hm, va?
    om du undrar varför du får kursen även fast du inte valt att svetsa pinne, så är det väl för att prova på. fattar inte riktigt vad du menar
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  8. #68
    Läser Samhällskunskap Internationell. Vill bli mäklare/ekonom/jurist.

  9. #69
    Resemontöööööör

  10. #70
    Licenssvetsare på en fin verkstad med bra betalt vore inga fel!

  11. #71

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    yes

    hm, va?
    om du undrar varför du får kursen även fast du inte valt att svetsa pinne, så är det väl för att prova på. fattar inte riktigt vad du menar
    Jag går VVS och vi måste svetsa pinne för att få godkänt eller nåt sånt i våran vvs svetskurs
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  12. #72
    Gå fordon och bli tungmontör eller personbil mekaniker

  13. #73
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    jo de är sant
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Vi får kurs för pinne också , om vi inte svetsar det så varför får vi kursen ?
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Jag går VVS och vi måste svetsa pinne för att få godkänt eller nåt sånt i våran vvs svetskurs
    jaha, men pinne är ju fan roligt ju! så jävla enkelt
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  14. #74
    Satsa på att bli resemontör istället och åk runt i hela sverige eller världen, du kommer ledsna snabbt på att sitta på en verkstad hela dagarna och svetsa samma bitar dag ut och dag in.

    Då du är resemontör så far du ju till ett nytt jobb hela tiden, kanske du är 1 månad där och 1 vecka där osv osv.
    Sen att du tjänar hur mycket somhelst är väl bara ett +

  15. #75
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    Satsa på att bli resemontör istället och åk runt i hela sverige eller världen, du kommer ledsna snabbt på att sitta på en verkstad hela dagarna och svetsa samma bitar dag ut och dag in.

    Då du är resemontör så far du ju till ett nytt jobb hela tiden, kanske du är 1 månad där och 1 vecka där osv osv.
    Sen att du tjänar hur mycket somhelst är väl bara ett +
    Sommarjobbade som Svetsare/Resemontör, vissa dagar stod jag i verkstan och svetsade lättare detaljer fast med variation. Och en annan dag utförde man exempel reparationer på vedtorkar på ett sågverk eller reparerade kopparledningar till solfångar och montera rutor.

    Mycket variation även om jag vart lovad anställning på den firman har jag mina anledningar till att ej komma tillbaka. Så ska det bli resemontör måste jag först hitta en vettig firma, men det lockar också!

  16. #76
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Hur är det med framtidsutsikter för er som vill bli svetsare, samt vad ligger lönen på ungefär?
    enligt lonestatistik.se är medellönen för svetsare 22 000 kr, inte direkt upphetsande. tveksam källa jag vet, men det är ju ungefär vad en industriarbetare tjänar.

    själv pluggar jag till civilingenjör med inriktning robotik, vill gärna jobba med konstruktion och programmering av inbyggda system, verkar sjukt spännande, elektronik är mitt klart största intresse.

  17. #77

  18. #78
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    enligt lonestatistik.se är medellönen för svetsare 22 000 kr, inte direkt upphetsande. tveksam källa jag vet, men det är ju ungefär vad en industriarbetare tjänar.

    själv pluggar jag till civilingenjör med inriktning robotik, vill gärna jobba med konstruktion och programmering av inbyggda system, verkar sjukt spännande, elektronik är mitt klart största intresse.
    Men som resemontör så har du runt 30 efter skatt lätt, ännu mer om du far till norge. Beror ju på vad man gör och vilka licenser man har osv.

  19. #79
    Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    classic

    sjelv vil jäg bi svenskan lerare

  20. #80
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    Men som resemontör så har du runt 30 efter skatt lätt, ännu mer om du far till norge. Beror ju på vad man gör och vilka licenser man har osv.
    ja, men hur många % av alla som svetsar har en sån tjänst? det finns civilingenjörer som flyttar till schweiz och tjänar €20000/mån, men bara för det kan man inte vänta sig något sådant för att man har en civilingenjörsexamen.

  21. #81
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Det viktigaste är ju trots allt hur man är på arbetsplatsen, och skaffar man t.ex. bra med kontakter så klättrar man så småningom.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  22. #82
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    enligt lonestatistik.se är medellönen för svetsare 22 000 kr, inte direkt upphetsande. tveksam källa jag vet, men det är ju ungefär vad en industriarbetare tjänar.

    själv pluggar jag till civilingenjör med inriktning robotik, vill gärna jobba med konstruktion och programmering av inbyggda system, verkar sjukt spännande, elektronik är mitt klart största intresse.
    Okej, skulle fan aldrig vilja jobba i industrin om man tjänar så dåligt men för vissa kanske jobbet i sig är viktigare än lönen? Tjänar inte en civilingengör ca 25 k+ i ingångslön? Tänk då på att man ofta har studielån också som måste betalas av...
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  23. #83
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Det viktigaste är ju trots allt hur man är på arbetsplatsen, och skaffar man t.ex. bra med kontakter så klättrar man så småningom.
    Exakt ! tänk en stapel.. man börjar längst ner och sliter,skaffar kontakter och effektivt arbete så kommer man klättra på stapeln sakta men säkert !

  24. #84
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Okej, skulle fan aldrig vilja jobba i industrin om man tjänar så dåligt men för vissa kanske jobbet i sig är viktigare än lönen? Tjänar inte en civilingengör ca 25 k+ i ingångslön? Tänk då på att man ofta har studielån också som måste betalas av...
    de orkar väl inte utbilda sig eller anstränga sig för att klättra i stegen, eller så är de helt enkelt nöjda med vad de har. att jobba på en industri är väl oftast inte så jävla roligt (har personlig erfarenhet), så det är väl för mig ett rätt svagt argument iaf.
    när jag kollade på scb så hade civlingenjörer ca 39k i snittlön, men som du säger börjar man oftast inte med topplönen direkt. men om man är ambitiös kan lönestegen vara riktigt brant till skillnad från om man är knegare.

  25. #85

  26. #86
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    de orkar väl inte utbilda sig eller anstränga sig för att klättra i stegen, eller så är de helt enkelt nöjda med vad de har. att jobba på en industri är väl oftast inte så jävla roligt (har personlig erfarenhet), så det är väl för mig ett rätt svagt argument iaf.
    när jag kollade på scb så hade civlingenjörer ca 39k i snittlön, men som du säger börjar man oftast inte med topplönen direkt. men om man är ambitiös kan lönestegen vara riktigt brant till skillnad från om man är knegare.
    Jo det låter inte så kul att tex montera ihop bilar till pensionen. Men lönen för civilingengörer är ändå kass om man ser till utbildningen,studieskulder, att man måste arbeta mycket för att tjäna bra sen så skall ju staten ha sin beskörda del med...
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  27. #87
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407
    Billionär.
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

  28. #88
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Lövbiffen Visa inlägg
    Billionär.
    Jobbar inte du som kock i Norge?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  29. #89
    går ekonomi marknadsföring nu och ska bli mäklare eller nån ekonomigrej på carema

  30. #90

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in