Sidan 4 av 9 Första ... 23456 ... Sista
  1. #91
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Jobbar inte du som kock i Norge?
    Jo, vad tänkte du på?
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

  2. #92
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Lövbiffen Visa inlägg
    Jo, vad tänkte du på?
    Inget specielt. Undrade bara hur det är att bo och arbeta i Norge då det är många på bla flashback som säger att "allt är bättre där".
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  3. #93
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Inget specielt. Undrade bara hur det är att bo och arbeta i Norge då det är många på bla flashback som säger att "allt är bättre där".
    tveksamt, allt är dubbelt så dyrt men inte fan tjänar man dubbelt så mycket... https://www.flashback.org/t1665121

  4. #94

  5. #95
    att bli nån affärspamp som har så mycket pengar att man inte behöver jobba vore ju drömmen, men snickare får väl duga

  6. #96

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    nånting mellan civilingenjör och A-lagare. har inga direkta planer för tillfället men troligtvis blir det att gå fjärde året på skolan här och bli stationstekniker på kärnkraftverket alternativt plugga vidare till någon sorts civilingenjör, troligtvis maskinteknik eller liknande.
    går för tillfället 2an på NV - miljö, energi på forsmarks skola gick första året teknik.
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  7. #97
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    nånting mellan civilingenjör och A-lagare. har inga direkta planer för tillfället men troligtvis blir det att gå fjärde året på skolan här och bli stationstekniker på kärnkraftverket alternativt plugga vidare till någon sorts civilingenjör, troligtvis maskinteknik eller liknande.
    går för tillfället 2an på NV - miljö, energi på forsmarks skola gick första året teknik.
    Går du i Jens klass?

    Ont: ingen aning, känns inte som ja vill bilmekaniker iaf... isf ska de vara på något kul ställe som Pbz eller liknande.
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  8. #98
    cnc operatör eller produktions tekniker
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  9. #99

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    Går du i Jens klass?

    Ont: ingen aning, känns inte som ja vill bilmekaniker iaf... isf ska de vara på något kul ställe som Pbz eller liknande.
    hahah, yess! det gör jag! Jens, mannen, myten, legenden
    och så går carl smed, jasmine sjölander och camila lacorazza i min klass med, om du känner dom :p
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  10. #100
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    hahah, yess! det gör jag! Jens, mannen, myten, legenden
    och så går carl smed, jasmine sjölander och camila lacorazza i min klass med, om du känner dom :p
    aha treevligt De vet ja också vilka de e förutom sjölander,gick på bruks förr.
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  11. #101
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Lutar väl å transport och bli lastbils chaffis verkar som ett jävligt skönt jobb. tjänar runt 20-25 tusen direkt efter man slutat skolan om man får jobb. Oftast får man jobb där man ha praktiserat, de vill säga kört lasbil . Sen får man last bil, lasbil med släp, truck, hjullastare och bil körkort oxå

  12. #102

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    aha treevligt De vet ja också vilka de e förutom sjölander,gick på bruks förr.
    okej :p vi har ngra till från östhammar i paralellklassen :p och sjölander kommer från östhammar så täntke du kasnke kände henne därifrån :p
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  13. #103

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    Lutar väl å transport och bli lastbils chaffis verkar som ett jävligt skönt jobb. tjänar runt 20-25 tusen direkt efter man slutat skolan om man får jobb. Oftast får man jobb där man ha praktiserat, de vill säga kört lasbil . Sen får man last bil, lasbil med släp, truck, hjullastare och bil körkort oxå
    En lastad bil eller en lastbil ?

    Eller helt enkelt en last bil ?
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  14. #104
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    okej :p vi har ngra till från östhammar i paralellklassen :p och sjölander kommer från östhammar så täntke du kasnke kände henne därifrån :p
    Aha vet nog vem de e när ja ser hon^^ skulle jens sluta? han hade skrivit nåt skit på fb om att han inte orkade mer och skulle gå hr eller nåt sånt:S
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  15. #105

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    Aha vet nog vem de e när ja ser hon^^ skulle jens sluta? han hade skrivit nåt skit på fb om att han inte orkade mer och skulle gå hr eller nåt sånt:S
    brösten uppe vid hakan och lockigt hår, ganska kort :p
    hasha, nej, han trollade bara, som vanligt. större troll går fan itne att hitta :p lr kanske oskar, men tveksamt :p
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  16. #106
    Antingen plåtslagare eller kakelsättare. Det lutar åt att det blir plåtslagare.

    Det är ju brist på plåtslagare för tillfället så det kommer nog inte vara några problem att få jobb dessutom tjänar man ju ganska bra också + att det är riktigt skoj.

  17. #107
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Ni som har hittat ett yrke som ni skulle vilja arbeta med, vad är det som gör att ni just gillar/valt det yrket? Är det lönen,att man får jobb lätt eller för att ni skulle trivas med just det yrket?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  18. #108
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    En lastad bil eller en lastbil ?

    Eller helt enkelt en last bil ?
    Oj vad jag hade missat bokstäver såg jag nu Lastbil ska de stå inte lasbil xD

    EDIT : Sebbe jag tror du kan lista ut med din röv vad jag menar eftersom jag har skrivit transport

  19. #109
    Har lite olika som jag funderat på..

    Antingen börja som säljare på elektronikkedja, Elgiganten m.m och försöka jobba mig uppåt mot chefspost eller liknande
    Eget företag inom IT

    Eller.. Polis

  20. #110
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Ni som har hittat ett yrke som ni skulle vilja arbeta med, vad är det som gör att ni just gillar/valt det yrket? Är det lönen,att man får jobb lätt eller för att ni skulle trivas med just det yrket?

    Pengarna är inte helt viktigt. Viktigaste för mig är att jag gör det jag verkligen vill och gillar.

  21. #111
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Ni som har hittat ett yrke som ni skulle vilja arbeta med, vad är det som gör att ni just gillar/valt det yrket? Är det lönen,att man får jobb lätt eller för att ni skulle trivas med just det yrket?
    en kombination, och kombinationen att få jobba med det jag tycker är kul och att yrkesgruppen har en snittlön på 39 000 är ju inte helt fel

  22. #112

  23. #113
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    enligt lonestatistik.se är medellönen för svetsare 22 000 kr, inte direkt upphetsande. tveksam källa jag vet, men det är ju ungefär vad en industriarbetare tjänar.

    själv pluggar jag till civilingenjör med inriktning robotik, vill gärna jobba med konstruktion och programmering av inbyggda system, verkar sjukt spännande, elektronik är mitt klart största intresse.
    Själv går jag första året teknisk linje, ska fortsätta utbildningen på kth.
    Vet dock inte än vad det finns för inriktningar osv.. Men du verkar ha koll!
    Vet du om det finns någon speciell inriktning med motorer osv? Skulle gärna vilja utveckla motorer när jag har pluggat klart!

  24. #114
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Själv går jag första året teknisk linje, ska fortsätta utbildningen på kth.
    Vet dock inte än vad det finns för inriktningar osv.. Men du verkar ha koll!
    Vet du om det finns någon speciell inriktning med motorer osv? Skulle gärna vilja utveckla motorer när jag har pluggat klart!
    maskinteknik

  25. #115
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Inget specielt. Undrade bara hur det är att bo och arbeta i Norge då det är många på bla flashback som säger att "allt är bättre där".
    Jag trivs jävligt bra faktiskt

    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    tveksamt, allt är dubbelt så dyrt men inte fan tjänar man dubbelt så mycket... https://www.flashback.org/t1665121
    Dubbelt så dyrt är allt verkligen inte, En öl kostar 15.90 i affären, pyttelite mer än på Systemet kanske.. Beror på vad man käkar, dricker, och gör på fritiden och hur man bor! I Norge har jag va 75 kr mer i timmen än i Sverige. Ser fram imot juni, hoppas dra ut sisådär 40 000 - 45 000 Svenska kronor..
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

  26. #116
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Lövbiffen Visa inlägg
    Jag trivs jävligt bra faktiskt



    Dubbelt så dyrt är allt verkligen inte, En öl kostar 15.90 i affären, pyttelite mer än på Systemet kanske.. Beror på vad man käkar, dricker, och gör på fritiden. I Norge har jag va 75 kr mer i timmen än i Sverige. Ser fram imot juni, hoppas dra ut sisådär 40 000 - 45 000 Svenska kronor..
    Låter inte helt fel! Kanske ska sommarjobba i Norge nästa år med farsan och hoppas på så sätt dra in en del cash.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  27. #117
    Citat Ursprungligen postat av Lövbiffen Visa inlägg
    Jag trivs jävligt bra faktiskt



    Dubbelt så dyrt är allt verkligen inte, En öl kostar 15.90 i affären, pyttelite mer än på Systemet kanske.. Beror på vad man käkar, dricker, och gör på fritiden och hur man bor! I Norge har jag va 75 kr mer i timmen än i Sverige. Ser fram imot juni, hoppas dra ut sisådär 40 000 - 45 000 Svenska kronor..
    sen att köttfärsen enligt flashback kostar 176 sek/kg är ju rätt saftigt mycket dyrare än i sverige, bilägandet är dubbelt så dyrt, mataffärer är stängda på söndagar, vägarna är urusla osv väger ju lite tyngre än att ölen är "billig", men whatever floats your boat...

  28. #118
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    sen att köttfärsen enligt flashback kostar 176 sek/kg är ju rätt saftigt mycket dyrare än i sverige, bilägandet är dubbelt så dyrt, mataffärer är stängda på söndagar, vägarna är urusla osv väger ju lite tyngre än att ölen är "billig", men whatever floats your boat...
    Alltså gjorde du dina påståenden utan grund, Köttfärs går att få tag på för 50 kr/kg. Bilägandet är dubbelt så dyrt? Kom med fakta på det tack? Mataffärer är stängda på söndag? Skitsnack, finns flertalet affärer som är öppna. Kamma dig o kom tillbaka med fakta =)

    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Låter inte helt fel! Kanske ska sommarjobba i Norge nästa år med farsan och hoppas på så sätt dra in en del cash.
    Ingen skatt i Juni i Norge, se till att knega som en dåre och få betalt i Juni!
    Senast redigerat av Lövbiffen den 2011-11-23 klockan 00:29.
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

  29. #119
    Citat Ursprungligen postat av Lövbiffen Visa inlägg
    Alltså gjorde du dina påståenden utan grund, Köttfärs går att få tag på för 50 kr/kg. Bilägandet är dubbelt så dyrt? Kom med fakta på det tack? Mataffärer är stängda på söndag? Skitsnack, finns flertalet affärer som är öppna. Kamma dig o kom tillbaka med fakta =)
    enligt bmw's norska prislista kostar en bmw 520i motsvarande 659 000 svenska kronor i grundpris, dubbelt så dyrt som i sverige med andra ord. eftersom det är rätt talande tänker jag inte kolla flera märken, jag har bättre saker att slösa min tid på.
    köttfärs "går att få tag på" för ca hälften av "drygt 50 kr/kg" i sverige, men då är det knappast finaste nötfärsen vi snackar om heller.
    affärer som är över 100 kvm stora (alla vettiga mataffärer med andra ord) ska enligt lag vara stängda på söndagar, det finns källor på det om man googlar lite.

    http://www.mothugg.se/2010/01/12/norge-en-tidsresa/

  30. #120
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    enligt bmw's norska prislista kostar en bmw 520i motsvarande 659 000 svenska kronor i grundpris, dubbelt så dyrt som i sverige med andra ord. eftersom det är rätt talande tänker jag inte kolla flera märken, jag har bättre saker att slösa min tid på.
    köttfärs "går att få tag på" för ca hälften av "drygt 50 kr/kg" i sverige, men då är det knappast finaste nötfärsen vi snackar om heller.
    affärer som är över 100 kvm stora (alla vettiga mataffärer med andra ord) ska enligt lag vara stängda på söndagar, det finns källor på det om man googlar lite.

    http://www.mothugg.se/2010/01/12/norge-en-tidsresa/
    Visst Norge är dyrare utan tvekan, Men att säga att allt är dubbelt så dyrt är fel.
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in