1. #1

    Derbi senda förgasare

    Antar att denna ska ligga i övrigt

    Jag ska ju då ända munstycke till min original förgasare till min derbi innan snön kommer eftersom moppen "blöddrar" eller hur man nu säger det i låga varv och antar att det är munstyckets fel! vad skulle passa bra?
    har för mig att runt 70 är original?

    Har metrakit thrower, only
    Senast redigerat av D3rbin den 2011-11-21 klockan 15:57.

  2. #2
    tycker inte du ska ändra munstycke ifall du har original setup. Bara onödigt att pilla om man inte är helt 100 på vad man gör

  3. #3
    har metrakit å den går i ca 80, men vid 1-2 växel så låter den som en 4-takt på låga varv

  4. #4
    Har du ett thrower och kör med originalmunstycke?
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  5. #5

  6. #6
    Tackar!

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Har du ett thrower och kör med originalmunstycke?
    Ja det gör jag
    men anatar att det behövs ett större?

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av D3rbin Visa inlägg
    Ja det gör jag
    men anatar att det behövs ett större?
    Munstycket är ju redan för litet original, om du då kör med ett thrower med ett jättelitet munstycke så är det ju som att stå med ett skärp och piska din moped till den dag den inte orkar mer och skär ihop. Kör för guds skull inte mopeden mer innan du bytt munstycke, om du inte har lust med att reparera den sen när den skurit vill säga. Hur tänkte du föresten när du inte bytte munstycke, det är ett MÅSTE om man byter rör.

    Hoppas du kört lugnt med mopeden så att du slipper reparera den.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  9. #9

  10. #10
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    När de är lite kallare ute som de är nu så finns de mer syre i luften typ eller nått sånt, så då behöver du större munstycke i vilket fall. Börja med 20-30storlekar större och gå sedan nedåt
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Munstycket är ju redan för litet original, om du då kör med ett thrower med ett jättelitet munstycke så är det ju som att stå med ett skärp och piska din moped till den dag den inte orkar mer och skär ihop. Kör för guds skull inte mopeden mer innan du bytt munstycke, om du inte har lust med att reparera den sen när den skurit vill säga. Hur tänkte du föresten när du inte bytte munstycke, det är ett MÅSTE om man byter rör.

    Hoppas du kört lugnt med mopeden så att du slipper reparera den.
    åfan, har kört med original munstycke sen slutet av sommaren men jag har inte varvat sönder motorn som tur är. Men just nu kör jag bara mopeden till skolan och då ligger jag i hög växel så den inte låter
    tackar!


    Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    Börja med att gå upp 10-15 storlekar och sen testa dej fram! Kolla även tändstiftet vilken färg de har för att underlätta bestyckningen lite
    funderar på att köpa ett set, från 60 till 82, skulle det räcka? eller ska jag köpa 80-102(låter för stort) tack för tipset!

    Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    När de är lite kallare ute som de är nu så finns de mer syre i luften typ eller nått sånt, så då behöver du större munstycke i vilket fall. Börja med 20-30storlekar större och gå sedan nedåt
    okej, tackar!

  12. #12
    Min gick rent med strl 84 i en dellorto 14mm fögge med oatrypt originalrör. Nu har jag strl 92 med urpöuggat gianelli, stiftet är bajsbrunt och dem varvar som den ska !
    Så köp ett set med storlekar mellan 75 - 95 eller något sådant
    Kör inte mer med för torr bestyckning, peta åtmindstånde i choken och varva inte ur den, speciellt inte om du har kört så sedan sommarlovet!
    Nu är thrower ett snällt rör, som bara varvar lite mer än org. Röret, men ändå! Man måste bestycka bara man pluggar ur röret, så spring och byt munsrycke nu!

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Min gick rent med strl 84 i en dellorto 14mm fögge med oatrypt originalrör. Nu har jag strl 92 med urpöuggat gianelli, stiftet är bajsbrunt och dem varvar som den ska !
    Så köp ett set med storlekar mellan 75 - 95 eller något sådant
    Kör inte mer med för torr bestyckning, peta åtmindstånde i choken och varva inte ur den, speciellt inte om du har kört så sedan sommarlovet!
    Nu är thrower ett snällt rör, som bara varvar lite mer än org. Röret, men ändå! Man måste bestycka bara man pluggar ur röret, så spring och byt munsrycke nu!
    Får bli en beställning imorgon!

  14. #14

  15. #15
    En fråga till, måste man köpa lite andra förgasarmunstycke också? eller räcker det med huvudmunstycket?

  16. #16
    Räcker med huvudmunstycke.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in