Gasvajer!! Stalker

tjena, min gas vajer har gått av vid förgasarn... sen skulle jag ta bort den men sen kommer det en delning.. det är 3 vajrar.. en till olije pumpen och en till förgasarn.. sen sitteer det nån konstig sak som delar skiten. och den 3:dje går upp till gasen? hur får man isär delningen?

Hej Fredrik!

Det du pratar om är din Splitter som gör att mopeder som har en wirestyrd oljepump kräver en splitter ifrån gashandtaget så att när du gasar reglerar du trotteln samt oljepumpens flöde in till förgasaren.

Gaswirarna kan variera mellan modeller då vissa har man möjlighet att köpa lösa överdelar och underdelar (kablar mellan splittern vill säga)
    Vissa kan man alltså öppna splittern på och dela på, andra delar man inte utan dom köper man ny gaswire komplett, som tex Derbi senda mfl.

Denna typen av gaswire passar vissa Gilera/Piaggio mopeder, likvärdig splitter som Derbi Senda mopederna.
    [Klicka Här]

Med Vänliga Hälsningar
    Phill@Racing Planet Support
    -----------------------

aa exakt en sån delning har jag. men går det att öppna denna? så man kan byta? för han på MC shopen sa att man kan byta den/öppna den? den sidan där det är två st ena av dom skas bytas

Citat Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
    aa exakt en sån delning har jag. men går det att öppna denna? så man kan byta? för han på MC shopen sa att man kan byta den/öppna den? den sidan där det är två st ena av dom skas bytas
    Hej igen!

Den delningen går att öppna, tveksam till om du kan byta wiren som går till gashandtaget.
    Jag rekommenderar att du köper en komplett ny gaswire.

Med Vänliga Hälsningar
    Phill@Racing Planet Support
    -----------------------

okej tack för svar. nej ska inte byta vajern till gasen.. från delningen till förgasarn

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in