Reg.datum
    Oct 2010

Klyva am6, behöver snabb hjälp !

Köpte en am6 igår och pinnen man växlar med e fucked up så ska klyva motorn imon och byta den.

1.behöver jag ta bort veven helt ? elr bara på svänghjuls sidan ?

2.sen behöver jag flytande packning elr något i mellan block halvorna ?

3.är det svårt att sätta i hop motorn igen om jag värmer vänster blockhalva innan jag ska sätta dit allt ?

1. Nej du måste inte ta loss veven från båda sidorna

2. Ja det måste du en packningsmassa, det finns en från Plasting Pudding som är röd typ den bästa för det

3. Om det är första gången är det svårt så kolla på en sprängskiss så du sätter alla chims rätt (brickor)
    Team HER
    8.25@201m NO NX
    7.4@150m

Reg.datum
    Oct 2010
    Citat Ursprungligen postat av anti_speedy Visa inlägg
    1. Nej du måste inte ta loss veven från båda sidorna

2. Ja det måste du en packningsmassa, det finns en från Plasting Pudding som är röd typ den bästa för det

3. Om det är första gången är det svårt så kolla på en sprängskiss så du sätter alla chims rätt (brickor)
    Tack. fick delat motorn och ska montera den idag

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Håll koll på shimsen bara. Du kan nästan lista ut vart de ska vara.

Annars har du suveräna sprängskissar här: http://www.cykelkraft.se/ReservdelsKatalog.aspx

Hoppas du löser det, annars kan du alltid dra iväg ett PM till mig. Har klyvt am6an ett x antal gånger.
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

Reg.datum
    Oct 2010
    Japp har redan laddat ner skissen men tack ändå aa. skulle de va något drar jag iväg ett pm

Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Håll koll på shimsen bara. Du kan nästan lista ut vart de ska vara.

Annars har du suveräna sprängskissar här: http://www.cykelkraft.se/ReservdelsKatalog.aspx

Hoppas du löser det, annars kan du alltid dra iväg ett PM till mig. Har klyvt am6an ett x antal gånger.
    precis det ja skrev ovanför?:S

Blir så jävla lack på er moderatorer som tror att nu kan allt. Ni måste skriva det igen även om någon annan skrivit exakt samma sak i posten ovanför.
    Team HER
    8.25@201m NO NX
    7.4@150m

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av anti_speedy Visa inlägg
    precis det ja skrev ovanför?:S

Blir så jävla lack på er moderatorer som tror att nu kan allt. Ni måste skriva det igen även om någon annan skrivit exakt samma sak i posten ovanför.
    Ursäkta? Jag skrev inte exakt samma sak + att jag länkade sprängskisser på motorn.
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

Reg.datum
    Oct 2010
    jaja, de löste sig iaf, nu har jag nya problem...

montera ihop hela starta på andra kicken kör ca 1 mil sen dör den, öppnar svänghjuls kåpan och ser att de trillar koppar trådar öppnar och då har en skruv lossnat och repat sönder hela svänghjulet mm, sätter dit ett gammalt jag har hemma tändplatta och svänghjul och nu vägrar den starta om jag springer länge så startar den ibland och sen dör, och den får baksmällar hela tiden..

den tänder, får bensin och har komp..

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    En ny tändplatta till dig grabben! Gjorde exakt samma sak när jag skulle sätta ihop en am6a första gången.
    Man måste dra åt de skruvarna nåt så in i bänken för att de inte ska släppa!

Reg.datum
    Oct 2010
    En ny tändplatta till dig grabben! Gjorde exakt samma sak när jag skulle sätta ihop en am6a första gången.
    joo, men jag hade ju en hemma tänd-platta och svänghjul, och montera den och jag får gnista, men svänghjulet är lite skadat på undersidan de svarta har flagnat lite, men den startar inte fast jag har gnista, bensin fram till tändstiftet och komp, får bara baksmällar

Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Citat Ursprungligen postat av xytoo Visa inlägg
    jaja, de löste sig iaf, nu har jag nya problem...

montera ihop hela starta på andra kicken kör ca 1 mil sen dör den, öppnar svänghjuls kåpan och ser att de trillar koppar trådar öppnar och då har en skruv lossnat och repat sönder hela svänghjulet mm, sätter dit ett gammalt jag har hemma tändplatta och svänghjul och nu vägrar den starta om jag springer länge så startar den ibland och sen dör, och den får baksmällar hela tiden..

den tänder, får bensin och har komp..
    du måste vara säker på att tändplattan och svänghjulet hör ihop. Hade det felet på min dt, hade fel svänghjul till plattan så då tände den helt fel :S
    Den tände när kolven va längst ner, o då smäller det para i avgasröret

bättre o sätta locktite än o dra åt skruvarna så in i.... för då finns ju risk och dra gängor och göra insektskruvarna runda.... har nämligen själv lite gängor som gått sönder då man spänt för hårt och matrialet är så mjukt men sen kan man ju inte hjälpa att man är så stark

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in