Sidan 17 av 57 Första ... 7151617181927 ... Sista

Ämne: Datortråden!

  1. #481
    Citat Ursprungligen postat av Henke Visa inlägg
    tänkte att detta var bästa tråden , men jag har 7-10 mb/s och jag får på bredbandskollen : 11,41 ta emot och 1.15 på skicka , är det bra ?
    Men seriöst, vad tror du? Det är jättedåligt.

  2. #482

  3. #483

  4. #484
    Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Västra götaland
    Inlägg
    683
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Kom en liten bit längre nu med den nya hårddisken och installationen av XP, men sen kommer detta upp:
    [IMG]http://img706.imageshack.us/img706/3225/img0680hb.jpg[/IM]

    Någon som har en susning om vad problemet kan vara? Behöver man köpa något till installationen eller så? Hårddisken sitter riktigt och datorn hittar den i BIOS. Ingen datorexpert somsagt var. Datorn är en Dell dimention 8400. Den nya hårddisken är en "Caviar green 640gb SATA". Tacksam för er hjälp!
    Om det inte är som ovan kan hända att du behöver lägga till drivrutiner för hårddisken. Har varit med om två datorer där man får trycka in en diskett med extra drivrutin. Se om du hittar något bland Dells drivrutiner. Man trycker på F6 eller något när det står att man kan det längst ned.

    Sista utväg är att gå över till windows 7.

    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Ska damma ur min fläkt från damm då jag kan ana att den är full av damm då jag inte rensat den på 2 år och att datorn blir varm väldigt snabbt. Men hur är lättast att komma åt fläkten på en laptop? Öppnade upp lite på baksidan av laptopen men där fann jag den iallafall inte. Ska man dammsuga eller inte, jag har hört olika.
    Dammsug från utsidan i luftingången på full effekt. Plocka isär datorn om det inte försvinner.
    Senast redigerat av Casal den 2010-12-17 klockan 13:53.

  5. #485

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Den här verkar ganska hyfsad va? Bra processor, hyfsat grafikkort, usb 3.0 osv.

    http://www.webhallen.com/hardvara/11...4-bd-win_7_hp#
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  6. #486
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    Den här verkar ganska hyfsad va? Bra processor, hyfsat grafikkort, usb 3.0 osv.

    http://www.webhallen.com/hardvara/11...4-bd-win_7_hp#
    Ja den var schysst.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  7. #487
    Vi ska få skoldatorer efter jullovet.

    De kommer ha Intel Core i3 1.5 GHz, 2 GB RAM. Är det något att ha?

  8. #488
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Vi ska få skoldatorer efter jullovet.

    De kommer ha Intel Core i3 1.5 GHz, 2 GB RAM. Är det något att ha?
    lät inget vidare, min mac har 4Gb ram och 2,26Ghz :S

  9. #489
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    lät inget vidare, min mac har 4Gb ram och 2,26Ghz :S
    Jag funderar på att köpa extra RAM att sätta i.

    Min laptop som jag haft i två år nu runt jul har:

    AMD Sempron SI-40 2.00 GHz
    3 GB RAM

    Är den bättre då? Jag kan inte alls mkt om processorer och allt sånt.

  10. #490
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Jag funderar på att köpa extra RAM att sätta i.

    Min laptop som jag haft i två år nu runt jul har:

    AMD Sempron SI-40 2.00 GHz
    3 GB RAM

    Är den bättre då? Jag kan inte alls mkt om processorer och allt sånt.
    Nja då lät den andra bättre då i3an är Quad-core dvs 2kärnor så den går nog lite snabbare.

  11. #491
    vivarns avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    2 031
    Det ska vara SATA innan, ja. Den skulle funka till hans dator enligt netonnet.
    Om det inte är som ovan kan hända att du behöver lägga till drivrutiner för hårddisken. Har varit med om två datorer där man får trycka in en diskett med extra drivrutin. Se om du hittar något bland Dells drivrutiner. Man trycker på F6 eller något när det står att man kan det längst ned.

    Sista utväg är att gå över till windows 7.

    Dammsug från utsidan i luftingången på full effekt. Plocka isär datorn om det inte försvinner.
    Tänkte med på det, om det ska krävas någon diskett eller så. Är väl bäst att höra med netonnet igen då. Har ingen skiva för w7. HAr dock w7 på min dator.

  12. #492

  13. #493
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Logitech Z-5500, dom är ganska bra va?

    Funderar på att slänga iväg en beställning, och dom har ju fått ganska bra recensioner, nån här som har ett sånt kit?
    Fixa en förstärkare med riktiga högtalare istället.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  14. #494

  15. #495
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Vadårå, är dom inge bra?
    Yes, låter skit Bara massa fjortis bröl från basen.

  16. #496

  17. #497
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Jaha. Läste några sidor bak i tråden att dom var bra om man placerade ut allt rätt osv.
    Ska ju ändå bara ha dom i mitt lilla rum, så de blir nog bra ljud.
    Jo, om man inte är så insatt i ljud och inte hört på så mycket högkvalitetsprylar, så blir man nog nöjd

  18. #498
    tjenare!


    Har problem med min S-ata hårddsik..

    Är så att den låter till (typ som om den stängs av?) och så freezear programmen och allt annat som jag öppnat från den disken. och senare inom kort så hänger sig datorn..


    Har ändrat så den inte ska gå i viloläge så är inte där felet ligger.


    Några tips?

    Är sjukt irriterande.. Kan inte heller kopiera filerna från den...
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  19. #499
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    tjenare!


    Har problem med min S-ata hårddsik..

    Är så att den låter till (typ som om den stängs av?) och så freezear programmen och allt annat som jag öppnat från den disken. och senare inom kort så hänger sig datorn..


    Har ändrat så den inte ska gå i viloläge så är inte där felet ligger.


    Några tips?

    Är sjukt irriterande.. Kan inte heller kopiera filerna från den...
    Kolla elsladden till hårddisken så den inte glappar! För den får ju uppenbart ingen el om den bara stängs av. Är det inte det så är den sönder. Jag har haft samma problem på min gamla IDE hårddisk och då var det bara elsladden.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  20. #500
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Kolla elsladden till hårddisken så den inte glappar! För den får ju uppenbart ingen el om den bara stängs av. Är det inte det så är den sönder. Jag har haft samma problem på min gamla IDE hårddisk och då var det bara elsladden.
    Kollade sladden, verkar inte bli någon skillnad.

    Är typ som om den stängs av. Vet inte riktigt om den gör de.. Den klickar/låter till sen freezear de
    Senast redigerat av JuppeN den 2010-12-18 klockan 21:15.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  21. #501
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Kollade sladden, verkar inte bli någon skillnad.

    Är typ som om den stängs av. Vet inte riktigt om den gör de.. Den klickar/låter till sen freezear de
    Ja den startar om sig då, hmm. Vet faktiskt inte riktigt, har du provat att byta elkabel och sånt?
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  22. #502
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Ja den startar om sig då, hmm. Vet faktiskt inte riktigt, har du provat att byta elkabel och sånt?
    Yes, Har den vanliga sata strömkabeln sen en vanlig 4pin/molex kontakt på den, och har bytt från båda utan resultat
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  23. #503
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Yes, Har den vanliga sata strömkabeln sen en vanlig 4pin/molex kontakt på den, och har bytt från båda utan resultat
    Okej nej då vet jag faktiskt inte riktigt. Tror det är fel på hårddisken då tyvärr.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  24. #504
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Okej nej då vet jag faktiskt inte riktigt. Tror det är fel på hårddisken då tyvärr.
    =/ Alla filmer
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  25. #505
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    =/ Alla filmer
    Hahaha aa precis det som är det största problemet!
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  26. #506
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Hahaha aa precis det som är det största problemet!

    Haha ja fan Köpte disken beggad för snart ett halvår sen för 250kr så är ju ingen större förlust. Blir mer ledsen för filmerna och serierna =(
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  27. #507
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Haha ja fan Köpte disken beggad för snart ett halvår sen för 250kr så är ju ingen större förlust. Blir mer ledsen för filmerna och serierna =(
    Haha
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  28. #508
    Vi kommer få en Lenovo Thinkpad Edge 13" av skolan efter jullovet. Är den något att ha?

  29. #509
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Vi kommer få en Lenovo Thinkpad Edge 13" av skolan efter jullovet. Är den något att ha?
    Ja den funkar nog.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  30. #510
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Ja den funkar nog.
    Känns som ett ruskigt överpris dock...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in