Sidan 20 av 57 Första ... 10181920212230 ... Sista

Ämne: Datortråden!

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    de flesta datorhögtalare har ändå inte mer än 10 så uteffekten ska man ta med en näve salt
    Mitt ligger på 100 och tycker det är rätt mesigt.
    Viktigast är ändå Hz talet, helst ska det börja under 20 för att nå don riktiga djupa bas tonerna

Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Mitt ligger på 100 och tycker det är rätt mesigt.
    Viktigast är ändå Hz talet, helst ska det börja under 20 för att nå don riktiga djupa bas tonerna
    nej, du har inte 100 w. lovar, hade du kört in 100 w i dina datorhögtalare hade det bara varit aska kvar av dem. såvida inte dina datorhögtalare ser ut såhär förstås.
    sen är det extremt få högtalarsystem som spelar tillräckligt starkt under (eller ens nära) 20 Hz för att det ska vara användbart. ett system som spelar någorlunda starkt (> 110 dB) under 20 Hz och dessutom låter bra i övrigt kostar normalt runt 50 ggr mer än vanliga datorhögtalare...

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    nej, du har inte 100 w. lovar, hade du kört in 100 w i dina datorhögtalare hade det bara varit aska kvar av dem. såvida inte dina datorhögtalare ser ut såhär förstås.
    sen är det extremt få högtalarsystem som spelar tillräckligt starkt under (eller ens nära) 20 Hz för att det ska vara användbart. ett system som spelar någorlunda starkt (> 110 dB) under 20 Hz och dessutom låter bra i övrigt kostar normalt runt 50 ggr mer än vanliga datorhögtalare...
    Jag har dragit mitt högtalar system själv så jag har typ såna du länka, dela dom på mitten så man får 2st högtalare, så har jag en på vardera sida utav min bänk, sedan har jag 4st dator högtalare, en subwoofer och en förstärkare.
    Man hör ju faktiskt inte under 20hz, däremot så känner man de

Jag har dragit mitt högtalar system själv så jag har typ såna du länka, dela dom på mitten så man får 2st högtalare, så har jag en på vardera sida utav min bänk, sedan har jag 4st dator högtalare, en subwoofer och en förstärkare.
    Man hör ju faktiskt inte under 20hz, däremot så känner man de
    nu var det ju datorhögtalare vi snackade om men ok. sen kan jag upplysa dig om att du använder inte 100 w 99,9% av tiden vid normal lyssningsvolym använder man antagligen under 1 w (till högtalarna). enligt +3 dB för varje dubblerad W-regeln så hamnar vi på runt 110 dB för normalkänsliga högtalare vid 100 w. det är rockkoncertnivå med öronproppar och allt vad det innebär. ofta innebär det också rökta högtalare.
    men ok, nu är min rant slut. ha en bra dag

edit: jo man kan höra under 20 Hz men bara om man kan spela tillräckligt starkt, något i stort sett inga högtalare på marknaden klarar av

48-20000hz, kommer inte vara någon vidare djup bas i dom.
    Och en uteffekt på 40W lär du inte skrämma många med.
    fattar inget av sånt där men, allt är relativt men du/någon får gärna länka några högtalare (2.1) som har bättre bas i samma prisklass!

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    fattar inget av sånt där men, allt är relativt men du/någon får gärna länka några högtalare (2.1) som har bättre bas i samma prisklass!
    logitech z4, logitech z2300(begagnat)
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    Om ljudet inte är jätte viktigt för dig så duger det. Men vill du ha lite vassare kan du ju lägga ut pengarna på deras 5.1 ljud med 70W

http://www.pricerunner.se/pl/267-692772/MP3-och-PC-hoegtalare/Logitech-X540-5.1-priser

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Om ljudet inte är jätte viktigt för dig så duger det. Men vill du ha lite vassare kan du ju lägga ut pengarna på deras 5.1 ljud med 70W

http://www.pricerunner.se/pl/267-692...540-5.1-priser
    Dom där lät inge vidare tyckte jag när ja provlyssna, inte särskilt klart ljud. För dom pengarna ska man satsa på 2.1 tycker jag

http://www.blocket.se/hela_sverige?q...a=11&l=0&md=th där har du, grov bas och rätt så klart ljud vad jag vet! annars finns z4 som sagt, klenare bas men bra klart ljud,
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Vart köpte du det ?
    Via CSN-kortet. Det verkar dock ha fuckat sig, varken fått orderkekräftelse eller dragning från mitt konto, och jag beställde för flera timmar sedan.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Dom där lät inge vidare tyckte jag när ja provlyssna, inte särskilt klart ljud. För dom pengarna ska man satsa på 2.1 tycker jag

http://www.blocket.se/hela_sverige?q...a=11&l=0&md=th där har du, grov bas och rätt så klart ljud vad jag vet! annars finns z4 som sagt, klenare bas men bra klart ljud,
    Altec Lansing har väldigt klart ljud med.

http://www.pricerunner.se/pl/267-2601450/MP3-och-PC-hoegtalare/Altec-Lansing-VS4621-2.1-priser

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Via CSN-kortet. Det verkar dock ha fuckat sig, varken fått orderkekräftelse eller dragning från mitt konto, och jag beställde för flera timmar sedan.
    Awzome ^^
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg

Joo det där är väl system jag först hade tänkt. lyssnade på det härom dan hos kusinerna, värsta ljudet jag hört från så "små" data högtalare ! men tyvärr är dom lite dyra för mej.. fanns inga på blocket i närheten heller

Tjena, formaterade datorn och glömde bort att kolla vad programmet som visar cpu aktivitet , hårddiskens utrymme osv osv.. Det är som små rutor på skrivbordet. Man kan ha olika skins osv. Hittar inte de i tråden nämligen men vet att namnet ska finnas här.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

gadgets?

gadgets?
    Jo precis, men vet inte vad programmet heter..
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Värme utsläppet precis vid benet?

nån som vet ett bra program där man kan kontrollera fläktarna i chassit+ se temperatur på CPU/ GPU ?

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    nån som vet ett bra program där man kan kontrollera fläktarna i chassit+ se temperatur på CPU/ GPU ?
    SpeedFan
    AIDA64

Citat Ursprungligen postat av fink3n Visa inlägg
    SpeedFan
    AIDA64
    okej tack

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    okej tack
    Så lite så

Värme utsläppet precis vid benet?
    Ska inte ha den i knäet.

Så lite så
    en fråga: laddade ner aida64 , hur länge ska man ha "bänkningen" igång? jag satte gång testet med orginal värderna och då gick cpu:n upp i 100% men hur länge ska man hålla på, avslutar det sig själv?

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    en fråga: laddade ner aida64 , hur länge ska man ha "bänkningen" igång? jag satte gång testet med orginal värderna och då gick cpu:n upp i 100% men hur länge ska man hålla på, avslutar det sig själv?
    Inte en aning, har aldrig gjort det, jag har Aida64 bara för att kolla cputempen och speedfan för att kolla gpu och chassi tempen.

Inte en aning, har aldrig gjort det, jag har Aida64 bara för att kolla cputempen och speedfan för att kolla gpu och chassi tempen.
    okej, tack ändå körde testet i 3 minuter, processorn gick aldrig över 36 grader (load) är det rimligt?

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    okej, tack ändå körde testet i 3 minuter, processorn gick aldrig över 36 grader (load) är det rimligt?
    har du stock kylare ?

har du stock kylare ?
    nepp, en cooler master, kommer inte ihåg modellen... luftkyld

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    nepp, en cooler master, kommer inte ihåg modellen... luftkyld
    Okej, en sådan kanske ?
    http://www.inet.se/artikel/5321604/c...hyper-212-plus