Sidan 28 av 57 Första ... 18262728293038 ... Sista

Ämne: Datortråden!

  1. #811
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Letar ihjäl mig efter en adapter som gör att man kan koppla en usb hane till en mini usb hona.
    Bild på en sådan;


    Till slut så hittade jag den på tvspelsweb.se , ett företag jag då aldrig hört talas om. Någon som vet något om dom?
    http://www.tvspelsweb.se/usb-usb-min...er-p-2356.html

    Sen är det någon som vet om man kan få ett vanligt SD kort med kapacitet över 2gb?
    Senast redigerat av Hast den 2011-03-04 klockan 21:21.

  2. #812

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Kolla kabelgiganten.se. Bra företag, fri frakt, har det mesta.
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  3. #813

  4. #814
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Härligt, tack

  5. #815
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Hallå!

    Fick för mig att formatera om datorn. Allt fungerade bra tills jag skulle installera drivers till grafikkortet....

    För de första hittar jag inte drivers till de på ATI/AMD's hemsida.. Mitt grafikkort heter (HIS RADEON HD 4670).

    Men ialf jag testade ladda ner senaste catalyst, även den versionen av catalyst jag fick rekommenderat när jag sökte på mitt grafikkort... Och sist testade jag med skivan man fick med grafikkortet, och händer inget? Grafikkortet fungerar ändå inte...

    Vad kan vara fel?

    Problemet verkar vara att agp-porten inte "Finns"...
    Fattar 0... Har funkat förut.. =/
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  6. #816
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Sen är det någon som vet om man kan få ett vanligt SD kort med kapacitet över 2gb?
    ja det finns, kolla på clas ohlson, kjell & co osv.

  7. #817
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    ja det finns, kolla på clas ohlson, kjell & co osv.
    Jag hittade själv och max var 4gb på ett SDSC kort.

  8. #818
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Jag hittade själv och max var 4gb på ett SDSC kort.
    ? jag har ett 8 gb sdhc i min kamera, det ska nog finnas sdxc-kort på upp mot 32-64 gb, dock kan inte alla läsare läsa sdhc och sdxc

  9. #819
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    ? jag har ett 8 gb sdhc i min kamera, det ska nog finnas sdxc-kort på upp mot 32-64 gb, dock kan inte alla läsare läsa sdhc och sdxc
    Yes jag vet, men nu frågade jag efter vanligt SD kort och då menade jag SDSC, då min läsare inte tar HC eller XC kort.

  10. #820
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Yes jag vet, men nu frågade jag efter vanligt SD kort och då menade jag SDSC, då min läsare inte tar HC eller XC kort.
    aha

  11. #821
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Tjatja! Behöver lite snabb hjälp här!

    Har flyttat in datan till mitt rum nu, problemet är att routern är c:a 20 meter bort och jag kör just nu på trådlöst som suger ganska hårt..
    Funderar då på att flytta routern lite närmare så man kan köra på sladd, men routern måste vara kopplad till första telejacket och sladden räcker inte så långt!
    Frågan är då först och främst:
    - Vart kan man köpa en eventuell längre sladd?
    - Finns det något annat sätt att fixa de utan att förlora så mycket internetkraft?

    /Filip
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  12. #822
    1. vilken datorbutik som helst, clas ohlson har billiga

    2. annat än vadå? du kan sätta en repeater halvvägs till ditt rum så får du lite starkare signal men det är ju enklare att bara dra en sladd

  13. #823
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Kom på att jag har en sån där "Switch" eller vad dem heter, så blir nog o köpa några långa internetsladdar imorrn
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  14. #824
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Kom på att jag har en sån där "Switch" eller vad dem heter, så blir nog o köpa några långa internetsladdar imorrn
    annars om du har en till sladd, inte så lång, så kan du sätta en adapter och koppla ihop 2st korta, så dom blir långa om du förstår
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  15. #825
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    annars om du har en till sladd, inte så lång, så kan du sätta en adapter och koppla ihop 2st korta, så dom blir långa om du förstår
    den måste va minst 20meter så de går nog inte, om jag inte fatta fel såklart
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  16. #826
    Kanske skulle ha postat detta i någon ljudtråd lr liknande men nu kör vi,

    Har nyköpta steelseries v2, men tycker det inte är så bra bas, finns inga inställningar till dessa headset ?

  17. #827
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Kanske skulle ha postat detta i någon ljudtråd lr liknande men nu kör vi,

    Har nyköpta steelseries v2, men tycker det inte är så bra bas, finns inga inställningar till dessa headset ?
    Du ställer ju in det där du spelar upp musiken ifrån.

  18. #828
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Du ställer ju in det där du spelar upp musiken ifrån.
    hmm är inte så insatt i de dära, men om jag spelar via spotify, så kan jag ju gå in via uppspelningsenheter och ändra lite små saker men de är ju bara skräp. Hur menar du?

  19. #829
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    hmm är inte så insatt i de dära, men om jag spelar via spotify, så kan jag ju gå in via uppspelningsenheter och ändra lite små saker men de är ju bara skräp. Hur menar du?
    Jaha, vet inte om Spotify har någon EQ. Men i t.ex. iTunes är det bara till att öppna EQ;en och välja att man basförstärkning

  20. #830
    spotify har ingen eq, har man vettiga hörlurar/högtalare behöver man ingen heller

  21. #831
    Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Västra götaland
    Inlägg
    683
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Kanske skulle ha postat detta i någon ljudtråd lr liknande men nu kör vi,

    Har nyköpta steelseries v2, men tycker det inte är så bra bas, finns inga inställningar till dessa headset ?
    Inspelning lär väl göra skillnad med.

  22. #832
    Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg
    Inspelning lär väl göra skillnad med.
    Vad menar du ? fliken som ligger under Ljud, där de finns uppspelning/inspelning/ljud ?

  23. #833
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Vad menar du ? fliken som ligger under Ljud, där de finns uppspelning/inspelning/ljud ?
    han menar troligtvis att om låten är dåligt producerad så lär det låta dåligt ur lurarna också

  24. #834
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    han menar troligtvis att om låten är dåligt producerad så lär det låta dåligt ur lurarna också
    Asså det låter inte kasst ur lurarna, de gör de verkligen inte. tänkte bara om man kunde fixa lite själv vet bland annat att Steelseries USB hörlurar har funkioner där du kan ändra på lite grejer.

  25. #835
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Asså det låter inte kasst ur lurarna, de gör de verkligen inte. tänkte bara om man kunde fixa lite själv vet bland annat att Steelseries USB hörlurar har funkioner där du kan ändra på lite grejer.
    om du inte har något inbyggt i drivrutinerna till ljudkortet så lär det bli jobbigt med tanke på att spotify inte har någon eq heller... själv laddar jag ner det mesta jag lyssnar på från what.cd och spelar upp det i foobar2000 (med eller utan eq), använder i stort sett bara spotify i mobilen.

  26. #836
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    om du inte har något inbyggt i drivrutinerna till ljudkortet så lär det bli jobbigt med tanke på att spotify inte har någon eq heller... själv laddar jag ner det mesta jag lyssnar på från what.cd och spelar upp det i foobar2000 (med eller utan eq), använder i stort sett bara spotify i mobilen.
    Okey tack för tipsen !!!

  27. #837
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    spotify har ingen eq, har man vettiga hörlurar/högtalare behöver man ingen heller
    Hur bra högtalare/lurar man än har så låter det ju bättre när man ändrat efter egen smak/musik med eq

    Anchull: har du inte realtek? Där är det bara att leka i kontrollerna tills man tycker det låter bra
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  28. #838
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Anchull: har du inte realtek? Där är det bara att leka i kontrollerna tills man tycker det låter bra
    Hmm jooodå, Realtek-HD-ljudkonfiguration, men tycker det inte är nå vidare. Finns inte så mkt att ändra "som blir bra"

  29. #839
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Hur bra högtalare/lurar man än har så låter det ju bättre när man ändrat efter egen smak/musik med eq
    inte enligt min mening. visst kan man om man har högtalare behöva eq:a bort rumsresonanser och dylikt, men några övergripande förändringar tycker jag inte ska behövas. har man bra hörlurar ska det inte behövas alls, om man är ute efter bra återgivning, vilket jag inte misstänker att så många här är, men det är iaf vad idag anser vara bra ljud.

  30. #840
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Hmm jooodå, Realtek-HD-ljudkonfiguration, men tycker det inte är nå vidare. Finns inte så mkt att ändra "som blir bra"
    Det gör ju lite, men inte allt för mycket :/
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    inte enligt min mening. visst kan man om man har högtalare behöva eq:a bort rumsresonanser och dylikt, men några övergripande förändringar tycker jag inte ska behövas. har man bra hörlurar ska det inte behövas alls, om man är ute efter bra återgivning, vilket jag inte misstänker att så många här är, men det är iaf vad idag anser vara bra ljud.
    inte prövat spela musiken jag lyssnar på på dyyyra högtalare, så vet inte om det skulle behöva ställas in eq, men hade nog inte skadad hur som helst Med ''vanliga'' högtalare för nån/några tusenlappar är det skönt i alla fall.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in