Sidan 2 av 57 Första 12341252 ... Sista

Ämne: Datortråden!

  1. #31
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Verkar inte gå att få bort det, är ju över 15 år gammal tv endå.
    Får bli att försöka köpa HD tv och z5500 högtalare då!
    iställningarna på datorn menade jag. Har du nvidia eller ati ?

  2. #32
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av LÖVTRÄ Visa inlägg
    iställningarna på datorn menade jag. Har du nvidia eller ati ?
    Har Nvidia. Har redan ställt in i nvidias kontrollpanel.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  3. #33
    Cooolles avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    50
    Nån som vet hur man höjer RPM:en/hastigheten på ens CPU fläkt?

  4. #34
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av CoLLeMaN^ Visa inlägg
    Nån som vet hur man höjer RPM:en/hastigheten på ens CPU fläkt?
    http://www.sweclockers.com/artikel/6...ort/7#pagehead

    har för mig att det gick här
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av CoLLeMaN^ Visa inlägg
    Nån som vet hur man höjer RPM:en/hastigheten på ens CPU fläkt?
    Speedfan.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  6. #36
    hur kall/varm får ens hårddisk vara? övre gränsen ligger väl vid 70-80 grader eller nåt men var ligger undre gränsen, om det finns någon? min hårddisk ligger på 21C atm, är inte så säker på att det är så bra att den är så sval

  7. #37
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    hur kall/varm får ens hårddisk vara? övre gränsen ligger väl vid 70-80 grader eller nåt men var ligger undre gränsen, om det finns någon? min hårddisk ligger på 21C atm, är inte så säker på att det är så bra att den är så sval
    Min hårddisk ligger normalt på 35-50'c

    (bärbar macbook pro)

  8. #38
    Någon här som vet ett lätthanterligt program för att redigera ljudfiler?

    Det jag vill kunna göra är att om jag har en låt, liksom bara "klippa" ut ett stycke och göra det till en separat fil, om ni förstår?

    Tack på förhand

  9. #39
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Någon här som vet ett lätthanterligt program för att redigera ljudfiler?

    Det jag vill kunna göra är att om jag har en låt, liksom bara "klippa" ut ett stycke och göra det till en separat fil, om ni förstår?

    Tack på förhand
    Virtual dj? finns dock säkert bättre, men endå kul att ha det programmet
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  10. #40
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Virtual dj? finns dock säkert bättre, men endå kul att ha det programmet
    Ska testas

    Tackar!

  11. #41
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Någon här som vet ett lätthanterligt program för att redigera ljudfiler?

    Det jag vill kunna göra är att om jag har en låt, liksom bara "klippa" ut ett stycke och göra det till en separat fil, om ni förstår?

    Tack på förhand
    Helt klart audacity. Överlägset.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  12. #42
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Helt klart audacity. Överlägset.
    Drar ner det nu med, får la testa både det och Virtual DJ. Tack för tipsen!

  13. #43

  14. #44

  15. #45
    Kan inte se på vissa videoklipp längre. Utan ser bara den här rutan,

    Någon som vet vad jag ska göra?

    Edit: Hade tydligen avinstallerat Flash Player
    Senast redigerat av dig den 2010-06-07 klockan 19:22.

  16. #46
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Helt klart audacity. Överlägset.
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Drar ner det nu med, får la testa både det och Virtual DJ. Tack för tipsen!
    Audacity VAR överlägset.

  17. #47
    Citat Ursprungligen postat av Laxxen Visa inlägg
    Ny slangdragning

    Frächt

  18. #48
    Jag ska få datornskärmen att synas på TV:n (för att t.ex kolla på film). Jag vet dock inte hur man gör, finns det någon med en bra guide, eller som kan beskriva för mig? Har sådan där scartkabel, med en sladd som ska vara till skärmen och en sladd som ska vara till ljudet. Men när jag kopplar in det så så får jag ingen bild på TV:n, varken på AV1 eller AV2. Är säkert jättelätt, men kan som sagt inte detta.

  19. #49
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Jag ska få datornskärmen att synas på TV:n (för att t.ex kolla på film). Jag vet dock inte hur man gör, finns det någon med en bra guide, eller som kan beskriva för mig? Har sådan där scartkabel, med en sladd som ska vara till skärmen och en sladd som ska vara till ljudet. Men när jag kopplar in det så så får jag ingen bild på TV:n, varken på AV1 eller AV2. Är säkert jättelätt, men kan som sagt inte detta.
    Om du har "PC IN" port i TV:n så är det bara att koppla in kabeln som går från grafikkortet till skärmen i tv:n. Om du har en HDMI kabel och HDMI koppling i både dator och tv så rekommenderar jag det. Mycket bättre bild med HDMI än "PC IN"... Så gör jag iaf funkar skit bra bara att jag går inte in av1 eller av2 utan jag går in i sk "RGB"

  20. #50
    Citat Ursprungligen postat av Rozu Visa inlägg
    Om du har "PC IN" port i TV:n så är det bara att koppla in kabeln som går från grafikkortet till skärmen i tv:n. Om du har en HDMI kabel och HDMI koppling i både dator och tv så rekommenderar jag det. Mycket bättre bild med HDMI än "PC IN"... Så gör jag iaf funkar skit bra bara att jag går inte in av1 eller av2 utan jag går in i sk "RGB"
    Jo, jag vet att HDMI ger mycket bättre bild, men iom att denna TV:n är nån vecka ny och innan dess hade vi en tjock-TV, så var det bara S-video, eller vad det kallas som fungera. Då fick vi dock ingen färg på´t, och nu var det ett par år sedan jag testade sist, så jag har glömt av hur jag gjorde då.

    Hur vet jag ifall jag har PC-in?

    Edit
    Sladden som går från datorn till datorskärmen är ju på tok för kort för att nå till TV:n, men jag har ju som sagt andra kablar. Du vet inte hur jag gör med dom?

  21. #51
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Jo, jag vet att HDMI ger mycket bättre bild, men iom att denna TV:n är nån vecka ny och innan dess hade vi en tjock-TV, så var det bara S-video, eller vad det kallas som fungera. Då fick vi dock ingen färg på´t, och nu var det ett par år sedan jag testade sist, så jag har glömt av hur jag gjorde då.

    Hur vet jag ifall jag har PC-in?

    Edit
    Sladden som går från datorn till datorskärmen är ju på tok för kort för att nå till TV:n, men jag har ju som sagt andra kablar. Du vet inte hur jag gör med dom?
    På min LED-tv står det "PC IN" och eftersom tvn är en vecka ny så är 100% säker på att den har PC in. Och nej jag vet inte hur du ska göra med andra kablarna tror du behöver en adapter till det. Vet inte så mycket om sådana här kablar.

  22. #52
    Citat Ursprungligen postat av Rozu Visa inlägg
    På min LED-tv står det "PC IN" och eftersom tvn är en vecka ny så är 100% säker på att den har PC in. Och nej jag vet inte hur du ska göra med andra kablarna tror du behöver en adapter till det. Vet inte så mycket om sådana här kablar.
    Tog en titt och hittade PC in. Jag tog datorn till TV:n, och det fungerar bra. Men jag kommer inte orka flytta hela datorn varje gång, så finns det någonstans där man kan köpa längre kablar till skärmar? Typ mellan 7-10m långa.

  23. #53
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Tog en titt och hittade PC in. Jag tog datorn till TV:n, och det fungerar bra. Men jag kommer inte orka flytta hela datorn varje gång, så finns det någonstans där man kan köpa längre kablar till skärmar? Typ mellan 7-10m långa.
    Ingen aning. Det borde finnas

  24. #54
    Citat Ursprungligen postat av Rozu Visa inlägg
    Ingen aning. Det borde finnas
    Dem heter VGA-kabel, va? Det finns även massa varianter, är det VGA-uttag i båda ändarna på en sådan kabel?

    Ursäktar att jag inte kan särskilt mycket.

  25. #55
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Dem heter VGA-kabel, va? Det finns även massa varianter, är det VGA-uttag i båda ändarna på en sådan kabel?

    Ursäktar att jag inte kan särskilt mycket.
    Jah, VGA kabel funkar...

  26. #56
    Kan någon som vet till 100% skicka en länk till en VGAsladd, 7-10meter lång, som passar till alla datorer. Jag frågar för det finns massa olika varianter, t.ex A-vi/VGA, och jag vet inte vilken av dem som är rätt.

  27. #57
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Kan någon som vet till 100% skicka en länk till en VGAsladd, 7-10meter lång, som passar till alla datorer. Jag frågar för det finns massa olika varianter, t.ex A-vi/VGA, och jag vet inte vilken av dem som är rätt.
    det är ju rätt svårt när vi inte vet vilken sort du har.... men den här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=100405 borde funka

  28. #58
    Om jag använder denna sladd: http://www.inet.se/artikel/8300462/i...mi-till-dvi-5m Får jag HDMI-kvalité på TV:n då? (har inget hdmi-uttag på datorn).

  29. #59
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Om jag använder denna sladd: http://www.inet.se/artikel/8300462/i...mi-till-dvi-5m Får jag HDMI-kvalité på TV:n då? (har inget hdmi-uttag på datorn).
    ja, hdmi och dvi är samma signal bara olika kontakter

  30. #60
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    ja, hdmi och dvi är samma signal bara olika kontakter
    perfekt, då blir det att köpa en sån då!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in