Sidan 3 av 57 Första 123451353 ... Sista

Ämne: Datortråden!

  1. #61
    Sådär. Då har jag köpt kabeln och allt är inkopplat. Jag har ändrat till HDMI2 på TV:n. Men likförbannat får jag ingen bild. Först, när jag startade upp datorn så såg man på tvn att den startades upp. Men sen när dne skulle in på skrivbordet så gick skärmen över till att bli helt blå.

    Tittade sedan på denna guide: http://datorkanalen.se/blogg/koppla-...n#comment-1314

    Men den stämmer inte till XP då det inte finns någon flik kallad bildskärm vid "egenskaper".

    Så någon som kan säga hur man gör detta? Snälla.

  2. #62
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Sådär. Då har jag köpt kabeln och allt är inkopplat. Jag har ändrat till HDMI2 på TV:n. Men likförbannat får jag ingen bild. Först, när jag startade upp datorn så såg man på tvn att den startades upp. Men sen när dne skulle in på skrivbordet så gick skärmen över till att bli helt blå.

    Tittade sedan på denna guide: http://datorkanalen.se/blogg/koppla-...n#comment-1314

    Men den stämmer inte till XP då det inte finns någon flik kallad bildskärm vid "egenskaper".

    Så någon som kan säga hur man gör detta? Snälla.
    Inte läst om du skrivit nåt innan, men har du ställt in TVn i grafik kortet? om du har Nvidia så går du in i kontrollpanelen, sen ''utseende och teman'' och sen går du in i Nvidias kontrollpanel. Sen borde du hitta.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  3. #63
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Inte läst om du skrivit nåt innan, men har du ställt in TVn i grafik kortet? om du har Nvidia så går du in i kontrollpanelen, sen ''utseende och teman'' och sen går du in i Nvidias kontrollpanel. Sen borde du hitta.
    Finns inget "utseende och teman" i kontrollpanelen?

  4. #64
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Finns inget "utseende och teman" i kontrollpanelen?
    Hade inte du XP? men testa ''prestanda och underhåll'' där kan man också hitta Nvidias kontrollpanel
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  5. #65
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Finns inget "utseende och teman" i kontrollpanelen?

    Jag har ATI, Jag bara högerklickar på den markerade "Röda ikonen" och sedan går jag in i "Control Center". Har du nvidia så är ikonen grön..
    På vissa grafik kort brukar de här ikonerna inte finnas.. då får man komma in genom kontrollpanelen. Ska skicka lite fler bilder om jag kan fixa igån min XP laptop, den krånglar som fan

  6. #66
    Men vad ska jag göra inne i kontrollpanelen?

  7. #67
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Men vad ska jag göra inne i kontrollpanelen?
    Har du Nvidia elr ATI??
    Ska du ha skärmarna syncade, likadana, eller oberoende?

    Svart = ställ in syncade och kopierade(likadana)
    Röd = ställ in oberoende
    Blå = ställ in Tv/bildskärms grafik osv.
    Ignorera bilden till höger.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  8. #68

  9. #69

  10. #70

  11. #71

  12. #72
    Oj, det var inte mycket. Vi betalar för 8, och får in 6,7 enligt mätningen jag gjorde för en halvtimma sedan.

  13. #73
    Citat Ursprungligen postat av maxdalax Visa inlägg
    Någon?
    Förstår inte riktigt vad du villa ha men jag tror att du vill använda routern som en switch. Jag har testat vilket ledde till att det inte funkade. Men det ska funka om du stänger av DHCP i den andra routern och ändra den andra routerns ip. Jag vet inte hur du stänger DHCP det är lite krångel där. När du gör detta så kommer den agera som en "switch"

    *Du kan köpa en switch istället där du kopplar in datorena. Swithes med ett trådlös nätverk vet jag inte om det finns
    *varför inte bara koppla in den nätverkskabeln från routern in till datorn istället?

  14. #74

  15. #75

  16. #76
    Citat Ursprungligen postat av maxdalax Visa inlägg
    Ska försöka mig på det där med att använda routern som switch.

    Anledningen till att jag inte vill dra nätverskablar till datorerna är för att det endast är laptops, som vi vill kunna sitta med i soffan, utomhus och i köket osv.
    Du får väl dra en sladd till köket, en till soffan, en utomhus...

    [Edit]
    Finns det något sätt att få sin skärm och bild på sin cam på MSN? Minns att en jag hade på MSN hade så. Att man såg hans skärm i camen.
    Senast redigerat av chr1lle den 2010-06-11 klockan 21:13.

  17. #77

  18. #78
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Om man vill koppla in en extra skärm till datan hur bär man sig åt då? Antar att det inte att bara koppla in o se glad ut
    Läs längre upp på den här sidan
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  19. #79
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Om man vill koppla in en extra skärm till datan hur bär man sig åt då? Antar att det inte att bara koppla in o se glad ut
    skaffa ett till skärmuttag om du inte redan har det och sätt i skärmen där. har du win7 (vet inte om det funkar på vista) trycker du windows+p så får du upp en liten ruta där du kan välja hur det ska se ut. annars tror jag man kan gå in på sitt grafikkorts-program (catalyst control center för ati) och ställa in där, vet att min lillebror med nvidia gör det iaf.

  20. #80
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Om man vill koppla in en extra skärm till datan hur bär man sig åt då? Antar att det inte att bara koppla in o se glad ut
    Vad är det för kabel du har?

  21. #81

  22. #82
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Skärmkabel? har två sladdar en till kontakten och en till datan mer ska jag inte behöva?
    Nepp. Koppla in det bara. Sen hittar du inställningarna i nVidias kontrollpanel (ifall du har nVidia)

  23. #83

  24. #84
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Har kopplat in skiten nu men får de inte att fungera. Tror inte jag har de. Jag gick in på bildskärmsinställningar men har inte fått det att fungera
    LÄS LÄNGRE UPP. har förklarat för en annan där. dvs om du har Nvidia iallafall

    edit: längre upp på sida 4
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  25. #85

  26. #86
    Jag var också där, men fick det inte att fungera då, när jag hade problem med det där. Men jag hittade det inne på grafikkortets kontrollpanel. Leta upp det där, så ska du nog hitta.

  27. #87

  28. #88
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Okej, kan du förklara för mig hur jag hittar grafikkortets kontrollpanel för jag är sämst på datorer
    Jag är inte bra jag heller, men vet du vilket grafikkort du har? sök på det i "sök" eller nått kanske. jag vet inte.

  29. #89

  30. #90
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Kan inte hittat endå
    Okej, prova att söka på Google. Det kanske hjälper.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in