Sidan 46 av 57 Första ... 36444546474856 ... Sista

Ämne: Datortråden!

  1. #1351

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Åstorp ,Skåne
    Inlägg
    687
    Citat Ursprungligen postat av SnibbeN Visa inlägg
    Tjaa! Jag har funderat på sista tiden och tror att jag ska spara ihop pengar och "uppgradera" min dator.

    Har kollat på dessa:

    http://www.inet.se/artikel/v100000/u...-black-edition

    http://www.inet.se/artikel/v100004/u...-core-i5-2500k

    Vilken utav dessa är bäst? Mest prisvärt? Några andra förslag? Tacksam för svar!
    skulle nog har tagit den med I5-2500K

  2. #1352
    Citat Ursprungligen postat av SnibbeN Visa inlägg
    Tjaa! Jag har funderat på sista tiden och tror att jag ska spara ihop pengar och "uppgradera" min dator.

    Har kollat på dessa:

    http://www.inet.se/artikel/v100000/u...-black-edition

    http://www.inet.se/artikel/v100004/u...-core-i5-2500k

    Vilken utav dessa är bäst? Mest prisvärt? Några andra förslag? Tacksam för svar!
    Intel

  3. #1353

  4. #1354
    Citat Ursprungligen postat av SnibbeN Visa inlägg
    Okej! Inga andra förslag? Alternativt billigare?
    Vad ska du använda datan till? Vad har du för grafikkort? nätagg? (watt då)

  5. #1355

  6. #1356
    Citat Ursprungligen postat av SnibbeN Visa inlägg
    Har du msn? Lättare o snacka där.
    Funkar tyvärr inte... :/ pm annars

  7. #1357

  8. #1358
    Citat Ursprungligen postat av SnibbeN Visa inlägg
    Någon som är datorkunnig, och vet hur man ska göra och sånt när man ska formatera om datorn?
    Ta en back-up på dom viktigaste filerna du har / vill ha kvar på t.ex. ett USB-minne eller en extern hårddisk, sen så är det bara och sätta i en Windows-skiva, starta om datorn, boota från cd och installera

  9. #1359

  10. #1360
    Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Västra götaland
    Inlägg
    683
    Har du installerat moderkortets drivrutiner och senaste grafikkortsdrivrutiner? Därefter är det bara att ställa in hur man vill att skärmarna ska visa.

  11. #1361

  12. #1362
    Nu har min jävla BlueScreen börjat härja igen

    Detta kommer upp när datorn har "startats om" :



    Någon som haft samma problem som har erfarenhet av detta eller någon som vet vad man kan göra för att få bort denna äckliga skiten?

  13. #1363
    Citat Ursprungligen postat av SnibbeN Visa inlägg
    Nu har min jävla BlueScreen börjat härja igen

    Detta kommer upp när datorn har "startats om" :



    Någon som haft samma problem som har erfarenhet av detta eller någon som vet vad man kan göra för att få bort denna äckliga skiten?
    nästa gång du får bluescreen, skriv upp "error code" eller "error message"och googla på det eller så skriver du här vilken errorcode det är

    edit: alltså den jag har ringat in skriver du upp


  14. #1364

  15. #1365
    Citat Ursprungligen postat av SnibbeN Visa inlägg
    Är error coden på den "blåa sidan" när den håller på att stängas av?
    ja precis, kolla bilden

  16. #1366
    Varför får jag såhär när jag ska kolla på highlights från matcherna på NHL via deras hemsida?

    http://oi52.tinypic.com/2whiftl.jpg

  17. #1367
    Torskat skivan med Office-paketet så jag har inget att installera på datan. Känns drygt o behöva köpa det igen, så jag undrar lite runt Open Office? Är det något bra alls?

    Edit: Skitsamma, laddade ner det nu iaf. Vet någon om Open Office-filer kan öppnas på en dator som bara har vanliga Word?
    Senast redigerat av pluppen den 2011-10-12 klockan 19:17.
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  18. #1368
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Varför får jag såhär när jag ska kolla på highlights från matcherna på NHL via deras hemsida?

    http://oi52.tinypic.com/2whiftl.jpg
    din dator/grafikkort klarar väll helt enkelt inte av att spela upp HD-filmer, vet att det blir så på min laptop (HP), det är en laptop va?

  19. #1369

  20. #1370
    Citat Ursprungligen postat av SnibbeN Visa inlägg
    Jag använde open office i skolan då Word inte fungerade och jag kände inte jättestor skillnad :/
    Nää, jag närkte det nu också när jag har checkat runt i de lite. Men vet du om folk det gick att öppna open office dokument på datorer som bara hade word då?
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  21. #1371
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    din dator/grafikkort klarar väll helt enkelt inte av att spela upp HD-filmer, vet att det blir så på min laptop (HP), det är en laptop va?
    Det är en laptop. Lenovo Thinkpad Edge. Men vadå HD? Det är väl inte HD på deras filmer där direkt...

  22. #1372
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Det är en laptop. Lenovo Thinkpad Edge. Men vadå HD? Det är väl inte HD på deras filmer där direkt...
    en gissning bara, testade själv nu att kolla på en video vart samma sak för mig men testa uppdatera grafikdrivutinerna annars kan det mycket väl vara så att grafikkortet inte klarar av att spela upp filmerna

  23. #1373
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Varför får jag såhär när jag ska kolla på highlights från matcherna på NHL via deras hemsida?

    http://oi52.tinypic.com/2whiftl.jpg
    Ditt grafik kort klarar inte av Kvalitén. Dvs att det antigen är för gammalt eller uråldrig.
    För mig gick det hur bra som helst. Sitter på ett GTX GeForce 560 ti. Hyffsat bra GTX. Kolla till dina "Egenskaper" på datorn då dom verkar visa HD kvalité på den hemsidan.


    Vad är det för skillnad mellan Grafikkorten : GTX och GTS?.
    Dom har ju olika hastigheter osv. men är det nått annat som skiljer? t ex. som fästningen? kontakterna på GTS?

  24. #1374
    Citat Ursprungligen postat av Jock_e Visa inlägg
    Vad är det för skillnad mellan Grafikkorten : GTX och GTS?.
    Dom har ju olika hastigheter osv. men är det nått annat som skiljer? t ex. som fästningen? kontakterna på GTS?
    (spekulerar lite nu, orkar inte googla fram helvetet) rent fysiskt lär det inte vara någon större skillnad, förutom att snabbare kort tenderar att vara längre än långsammare. kontakter är i princip alltid standard, skulle vara att de har olika många strömkontakter isf.

  25. #1375
    Tjena alla kära mnf lirare!

    Behöver nu tips på en bra laptop för ca 4-5 tusen kr, som endast skall användas till studier dvs surfa, skriva och lite sånt! Nån bra som fungerar och inte blir överhettad och skit, skippa design och touch och annat onödigt skit, vill ha prestanda istället! Nån som har nått skönt tips?
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

  26. #1376
    Snart är det dags för ett nytt chassi. Och jag kan verkligen inte bestämma mig, behöver hjälp nu!
    det ska vara:
    TYST
    svalt
    bra hårddiskupphängning
    bra cirkulation
    helst inte så mycket dioder
    Define R3 och NZXT H2 har jag uteslutit vill inte ha dom
    Budget 1100kr

  27. #1377
    det i särklass viktigaste för att datorn ska bli tyst är att du inte har massa fläktar som väsnas, helst inga som snurrar >700-800 rpm. förutom det ska det vara vibrationsdämpat för annars kommer panelerna att vibrera i takt med hårddiskarna. sen varför inte fractal design?

  28. #1378
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Fractal har ju grymt tysta chassin (r3), ganska så bra kylning för att vara ljuddämpat också.

    Så jag ställer samma fråga som Pontus, varför inte fractal?

    Sent from my Yamaha Neos using Brapbraap


  29. #1379

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599

  30. #1380
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    ser bra ut. specs?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in