Sidan 53 av 57 Första ... 3435152535455 ... Sista

Ämne: Datortråden!

  1. #1561

  2. #1562
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av widell Visa inlägg
    nån som kan hjälpa mig med nått cp-fel med cs 1.6? när jag öppnar cs laddar det normalt, sen blir allt svart och jag får upp en väldigt förstorad version av toolbaren längst ner av skärmen. annars är allt svart, hör ljudet som kommer när man drar musen över menyn "in-game" på cs .. skulle vara grymt om nån hör visste hur man fixar det och kan förklara det för mig snarast
    alt+tab?


  3. #1563

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    Citat Ursprungligen postat av whak Visa inlägg
    Det går nog snabbast att ominstallera det.
    okej, lite surt då jag precis installerade klart det innan jag skrev inlägget :p

    Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    alt+tab?
    tror tyvärr inte det funkar eftersom att allt är svart utom toolbaren, men ska prova


    edit: öppnade nu, och nu är dom där 2 killarna som är från menyn på bild. men fortfarande har jag min toolbar uppe och kan inte se menyn på cs ...
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

  4. #1564
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av widell Visa inlägg
    okej, lite surt då jag precis installerade klart det innan jag skrev inlägget :p


    tror tyvärr inte det funkar eftersom att allt är svart utom toolbaren, men ska prova


    edit: öppnade nu, och nu är dom där 2 killarna som är från menyn på bild. men fortfarande har jag min toolbar uppe och kan inte se menyn på cs ...
    Installera om det då Tar la inte så lång tid?

    p.s. vi kan spela cs när ja kommer hem om du vill!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  5. #1565

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    Installera om det då Tar la inte så lång tid?

    p.s. vi kan spela cs när ja kommer hem om du vill!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    om jag fått det att funka kan vi ju göra det, orkade inte försöka fixa det förut, så stängde ner skiten och installerar det igen nu. in på fb och säg till när du är hemma sen då
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

  6. #1566
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av widell Visa inlägg
    om jag fått det att funka kan vi ju göra det, orkade inte försöka fixa det förut, så stängde ner skiten och installerar det igen nu. in på fb och säg till när du är hemma sen då
    okidokibabe


  7. #1567
    Har haft lite funderingar på att skaffa en vettig tv till rummet, då hade jag även tanken att kunna spela upp filmer från datorn på tv skärmen, är detta nåt enkelt löst ? För det vore skit bra att ha.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  8. #1568
    Jag har precis ominstallerat om min skitdator i brist på pengar. Det är en dell dimension 4550. Problemet är att det verkar som att inte drivers för ljuduppspelning finns på cd:n med alla andra drivers osv för det går inte att installera detta. Kan jag hämta denna driver på någon hemsida eller något? Gärna en direkt länk! Vill gärna ha en guide eller något bra som visar hur man gör! Tack på förhand!/söppanempty
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  9. #1569
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Är denna något att ha? http://www.elgiganten.se/product/dat...a-t02se-silver

    Är ute efter en bärbar som fungerar bra att surfa och ladda ner med. Egentligen tycker jag det är lite för mycket pengar, kan någon rekommendera något för runt 5000:- som uppfyller mina kriterier?
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  10. #1570
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Är denna något att ha? http://www.elgiganten.se/product/dat...a-t02se-silver

    Är ute efter en bärbar som fungerar bra att surfa och ladda ner med. Egentligen tycker jag det är lite för mycket pengar, kan någon rekommendera något för runt 5000:- som uppfyller mina kriterier?
    den kommer funka alldeles utmärkt till dina behov. 1000 GB räcker långt och väl!
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  11. #1571
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    den kommer funka alldeles utmärkt till dina behov. 1000 GB räcker långt och väl!
    Ja, men kan du rekommendera någon dator som är lite billigare?
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  12. #1572
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Ja, men kan du rekommendera någon dator som är lite billigare?
    http://www.netonnet.se/art/startpage...d/166259.4790/

    Denna är prisvärd om man kollar på specifikationerna
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  13. #1573

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Laddade hem en film igår kväll på 10g, alltså en HD Film och den funkade ej på vlc media player då den laggade riktigt mycket, så jag googalde lite och fick fram att jag skulle skaffa mig " DivX plus player " och så skaffade jag det, bilden blev alldeles perfekt osv men det står så här när jag ska se filmen.
    " you may need an additional audi decoder to play the soundtrack of this file.
    This file contains a track in the Dolby AC3 Audio ( code "8192" ) format. You may need to install directshow decoder for this audio format in order to hear the soundtrack of this file "

    Sen kan jag trycka ok och då ser jag filmen utan ljud.

    Nu till problemet, har försökt ladda ner massor av olika Audio Decoder men jag har fan inte fått det att funka, så skulle vara riktigt shysst ifall nån av er kunde länka vilken jag exakt ska ladda ner och visa hur jag ska göra.

  14. #1574
    Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    Jag har precis ominstallerat om min skitdator i brist på pengar. Det är en dell dimension 4550. Problemet är att det verkar som att inte drivers för ljuduppspelning finns på cd:n med alla andra drivers osv för det går inte att installera detta. Kan jag hämta denna driver på någon hemsida eller något? Gärna en direkt länk! Vill gärna ha en guide eller något bra som visar hur man gör! Tack på förhand!/söppanempty
    http://downloadcenter.intel.com/Deta...amily&lang=eng

    Prova den, sök annars på "Intel 845PE Drivers" så borde du hitta om det finns.

  15. #1575
    Citat Ursprungligen postat av Luleå Visa inlägg
    Laddade hem en film igår kväll på 10g, alltså en HD Film och den funkade ej på vlc media player då den laggade riktigt mycket, så jag googalde lite och fick fram att jag skulle skaffa mig " DivX plus player " och så skaffade jag det, bilden blev alldeles perfekt osv men det står så här när jag ska se filmen.
    " you may need an additional audi decoder to play the soundtrack of this file.
    This file contains a track in the Dolby AC3 Audio ( code "8192" ) format. You may need to install directshow decoder for this audio format in order to hear the soundtrack of this file "

    Sen kan jag trycka ok och då ser jag filmen utan ljud.

    Nu till problemet, har försökt ladda ner massor av olika Audio Decoder men jag har fan inte fått det att funka, så skulle vara riktigt shysst ifall nån av er kunde länka vilken jag exakt ska ladda ner och visa hur jag ska göra.
    Har du provat Windows Media Player? Det fungerar ibland när VLC inte gör det, annars kolla den här tråden: https://www.flashback.org/t409586

  16. #1576

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Ja jag har provat media player, det funkar inte alls där.
    Den där tråden hjälpte inte mig så särskilt mycket då han inte har samma problem som mig.

    Edit: Denna torrent jag har: http://www.tankafetast.com/torrent/1...he-dark-knight

  17. #1577
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    http://www.netonnet.se/art/startpage...d/166259.4790/

    Denna är prisvärd om man kollar på specifikationerna
    Är verkligen helt grön på allt vad datorer heter, vad bör jag undvika? Vad är bra spec i en dator?
    Specifikationerna är rena grekiskan för mig.

    Är detta något att ha?

    http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=756549#extra

    http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=746834
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  18. #1578
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Är verkligen helt grön på allt vad datorer heter, vad bör jag undvika? Vad är bra spec i en dator?
    Specifikationerna är rena grekiskan för mig.

    Är detta något att ha?

    http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=756549#extra

    http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=746834
    Om du enbart ska surfa och ladda ner behöver du inte så bra dator, du kan nog t o m köpa en dator för 3000 som räcker till det, så länge du inte gör något som kräver mycket av datorn som en del spel eller mer avancerad videoredigering så märker du ingen skillnad på en dator med 8-kärnig processor och grafikkort på 3GB eller 2-kärnig med 512MB grafikminne.

  19. #1579
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Om du enbart ska surfa och ladda ner behöver du inte så bra dator, du kan nog t o m köpa en dator för 3000 som räcker till det, så länge du inte gör något som kräver mycket av datorn som en del spel eller mer avancerad videoredigering så märker du ingen skillnad på en dator med 8-kärnig processor och grafikkort på 3GB eller 2-kärnig med 512MB grafikminne.
    Tack så mycket, det här var användbart. Ska se om jag kan hitta något jag vill ha för runt tre tusen!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  20. #1580
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Tack så mycket, det här var användbart. Ska se om jag kan hitta något jag vill ha för runt tre tusen!
    Se bara till att kolla så det inte är något helt värdelöst skräp som säljs till överpris, den soppanslut länkade är rätt bra.

  21. #1581
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    ladda upp lite bilder på era datorer vetja, vore kul att se vad ni sitter på för grejer
    börjar jag då nätagg och graffe ska bytas!

    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  22. #1582




    Monitor; Samsung SA950 27" (EXTREME)
    Monitor2; Samsung S24A350H LED 24"
    Mouse; Logitech MX518
    Keyboard; Corsair K90
    Headset; Steelseries V2 Diablo III Edition
    Case; Cooler Master SNIPER (3x 200x200 + 1x 120x120)
    Mobo; ASUS P8P67 Deluxe REV B3
    Processor; Intel Core i7 2600k @4.4GHz
    P-Cooler; Corsair H50
    GFX; MSI GTX 560TI SOC Hawk
    Memory; Corsair CL8 Vengeance 1600 MHz 16GB (4x4)
    HDD; OCZ Vertex 3 120GB
    HDD2; OCZ Agility 3 60GB
    HDD3; WD Caviar Black 2TB 7200RPM
    Powersup; Corsair TX 850W
    CD-Reader; Samsung
    External HDD; WD MyBook 1TB USB3
    Systems; Windows 7 64BIT Enterprise
    Windows Rating; 7,8/7,9/7,9/7,9/7,9 (7,8 overall, processor got 7,8 in CpS)
    Senast redigerat av 2stroke den 2012-07-19 klockan 17:22.

  23. #1583

    min dator duger i krig.
    Senast redigerat av Bengtsson96 den 2013-05-31 klockan 00:46.

  24. #1584
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    http://downloadcenter.intel.com/Deta...amily&lang=eng

    Prova den, sök annars på "Intel 845PE Drivers" så borde du hitta om det finns.

    Problem solved. Hitta en skiva tillhörande datorn med ett ljud-program. Soundblazter live.
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  25. #1585



    Orkade inte rensa bordet men bilder blev det iaf, sexxy kabeldragning också

    Mainskärm: BenQ 24" LED GL2450HM
    Andraskärm: Samsung tv, hittar inte vad den hette. Bilden blev konstig på foto.
    Tangentbord: Razer Lycosa
    Mus: Logitech G400
    Headset: SteelSeries Siberia V2

    Dator
    Moderkort: Gigabyte P67A-D3-B3
    RAM: G.Skill Ripjaws 8GB
    Processor: Intel Core i5 2500k 3,3Ghz
    GFX: Nvidia GeForce GTX560ti 448 core
    Nätagg: OCZ ModXStream Pro 600W
    Chassi: CoolerMaster Elite 334U
    Senast redigerat av Zer0x den 2012-07-20 klockan 02:02.

  26. #1586
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg



    Orkade inte rensa bordet men bilder blev det iaf, sexxy kabeldragning också

    Mainskärm: BenQ 24" LED GL2450HM
    Andraskärm: Samsung tv, hittar inte vad den hette. Bilden blev konstig på foto.
    Tangentbord: Razer Lycosa
    Mus: Logitech G400
    Headset: SteelSeries Siberia V2

    Dator
    Moderkort: Gigabyte P67A-D3-B3
    RAM: G.Skill Ripjaws 8GB
    Processor: Intel Core i5 2500k 3,3Ghz
    GFX: Nvidia GeForce GTX560ti 448 core
    Nätagg: OCZ ModXStream Pro 600W
    Chassi: CoolerMaster Elite 334U
    Hur är razer lycosa tangentbordet? Jag "spillde" sönder mitt
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  27. #1587
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Hur är razer lycosa tangentbordet? Jag "spillde" sönder mitt
    Det är fett skönt, lite svag belysning dock men det är inget man tänker på om man vet var knapparna sitter. Touchsaken i högra hörnet är ganska känslig mot väta, min gick sönder efter enbart 1 glas mjölk, det andra har hållt för åtminstone 10 spillningar utan prob

  28. #1588
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Det är fett skönt, lite svag belysning dock men det är inget man tänker på om man vet var knapparna sitter. Touchsaken i högra hörnet är ganska känslig mot väta, min gick sönder efter enbart 1 glas mjölk, det andra har hållt för åtminstone 10 spillningar utan prob
    Haha ENDAST 1 spillning? Jag förväntar mig den dagen jag spiller ett glas är skiten helt åt helvete! Men antar att gaming-tangentbord är gjorda för att stå emot väta
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  29. #1589
    Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    Haha ENDAST 1 spillning? Jag förväntar mig den dagen jag spiller ett glas är skiten helt åt helvete! Men antar att gaming-tangentbord är gjorda för att stå emot väta
    Vissa gaming-tangentbord är ju gjorda så dom ska hålla om man spiller, vet inte om det är så med Lycosa men mitt har stått emot cola och mjölk utan problem Det enda problemet jag hade var att det luktade vidrigt ett par dagar efter mjölken så se till att rengöra ordentligt om ni spiller

  30. #1590
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Vissa gaming-tangentbord är ju gjorda så dom ska hålla om man spiller, vet inte om det är så med Lycosa men mitt har stått emot cola och mjölk utan problem Det enda problemet jag hade var att det luktade vidrigt ett par dagar efter mjölken så se till att rengöra ordentligt om ni spiller
    Kunde tänka mig något sådant! brukar plocka isär mitt med jämna mellanrum och diska det i handfatet
    I´m not a complete idiot some parts are missing

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in