Sidan 6 av 57 Första ... 456781656 ... Sista

Ämne: Datortråden!

  1. #151
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Kanske inte helt rätt ställe att posta på men men.. Är det någon här som spelar Project reality (Bf2 mod)?

  2. #152
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Tjena!

    Vi i familjen har en bärbar dator. (Compaq Presario CQ50) Och dom senaste månaderna har den varit riktigt seg att få igång. Den vill nästan varje gång att man ska starta den i felsäkert läge eller starta windows reparation... Har testat reparation saken, men gav upp efter ca 30min.

    Någon som varit med om något liknande? Vad kan man göra åt det?

    Tack på förhand!

  3. #153

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    http://www.blocket.se/vi/28800278.htm är denna datorn rätt bra??? ,tänkte byta den mot min bärbara!!!

  4. #154
    En dum fråga: hur sänker man wave volymen?

  5. #155
    Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    285
    Citat Ursprungligen postat av jontes rrx Visa inlägg
    http://www.blocket.se/vi/28800278.htm är denna datorn rätt bra??? ,tänkte byta den mot min bärbara!!!
    Du får en bättre om du bygger själv.
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Har du skruvat på flonkidonkskruven?
    fulcola.se

  6. #156
    Citat Ursprungligen postat av jontes rrx Visa inlägg
    http://www.blocket.se/vi/28800278.htm är denna datorn rätt bra??? ,tänkte byta den mot min bärbara!!!
    som sagt du får bättre om du bygger en egen, den var knappast värd 6k imo

  7. #157
    Hej.

    Dammsög min dator. JA DUMT GJORT klagar inte
    Men dammsög iaf i nätaggets fläkt där, och nu startar den inte om jag har allt inkopplat.
    Men har jag bara nätagget kopplat till moderkortet och en fläkt då funkar det.
    Men om jag kopplar i grafikkortet med vill den inte igång..

    Är det nätagget som är paj?

  8. #158
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Slits grafikkort med tiden och är det svårt att byta till ett nytt?

  9. #159
    Citat Ursprungligen postat av Dennis Visa inlägg
    Slits grafikkort med tiden och är det svårt att byta till ett nytt?
    vet inte, men efterhand spel osv blir mer avancerade åldras ju kortet i förhållande till nya kort. det är jättelätt att byta

  10. #160
    Citat Ursprungligen postat av Deluxe Visa inlägg
    Hej.

    Dammsög min dator. JA DUMT GJORT klagar inte
    Men dammsög iaf i nätaggets fläkt där, och nu startar den inte om jag har allt inkopplat.
    Men har jag bara nätagget kopplat till moderkortet och en fläkt då funkar det.
    Men om jag kopplar i grafikkortet med vill den inte igång..

    Är det nätagget som är paj?
    Är la inte fel med att dammsuga datorn? Gör jag imellanåt annars korkas fläktarna igen, då blir datorn varm

    Rörde du någon annan komponent med händerna? Tex. moderkortet eller grafikkortet
    Prövat starta datorn och använda det integrerade grafikkortet?

  11. #161
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Är la inte fel med att dammsuga datorn? Gör jag imellanåt annars korkas fläktarna igen, då blir datorn varm

    Rörde du någon annan komponent med händerna? Tex. moderkortet eller grafikkortet
    Prövat starta datorn och använda det integrerade grafikkortet?
    statisk elektricitet alstras MYCKET lätt i dammsugarröret, har man otur får datorn en stöt och då kan man hälsa hem, har det aldrig hänt kan man säga att man har haft en jävla tur

  12. #162
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    vet inte, men efterhand spel osv blir mer avancerade åldras ju kortet i förhållande till nya kort. det är jättelätt att byta
    Tackar för svar! Tycker mina FPS har sjunkit mycket. Hade typ 200 konstant och nu är det runt 100 max. Och då är grafik på ganska lågt "/. Om jag har hittat rätt så har mitt grafikkort namnet: ATI Radeon HD 3650. Hur bra är det?

  13. #163
    Citat Ursprungligen postat av Dennis Visa inlägg
    Tackar för svar! Tycker mina FPS har sjunkit mycket. Hade typ 200 konstant och nu är det runt 100 max. Och då är grafik på ganska lågt "/. Om jag har hittat rätt så har mitt grafikkort namnet: ATI Radeon HD 3650. Hur bra är det?
    menar du i lfs eller vilket spel? jag har ett hd4770 och ligger på 200-250 fps i single (allt på max), mindre på internet men det beror inte på datorn... hd3650 verkar efter lite googling inte vara optimalt för dagens spel köp ett hd5770 eller så, ju mer du kan lägga ut desto bättre.

  14. #164
    Citat Ursprungligen postat av Dennis Visa inlägg
    Tackar för svar! Tycker mina FPS har sjunkit mycket. Hade typ 200 konstant och nu är det runt 100 max. Och då är grafik på ganska lågt "/. Om jag har hittat rätt så har mitt grafikkort namnet: ATI Radeon HD 3650. Hur bra är det?
    Men det är ingen skillnad på 200 och 100 fps, för ögat kan bara känna igen max 60 fps
    www.Earpill.com - addictive music

  15. #165
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    menar du i lfs eller vilket spel? jag har ett hd4770 och ligger på 200-250 fps i single (allt på max), mindre på internet men det beror inte på datorn... hd3650 verkar efter lite googling inte vara optimalt för dagens spel köp ett hd5770 eller så, ju mer du kan lägga ut desto bättre.
    Jäpp lfs! Okej okej Var ju inte super dyrt.. Tack för svar

    Henka: Det visste jag inte Men det är jobbigt iaf att det har sjunkit så mycket

    Edit: Förut hade jag en typ 15-17" skärm. Nu köpte jag en 21,5" kan det vara därför?
    Senast redigerat av Dennis den 2010-08-12 klockan 17:49.

  16. #166

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Citat Ursprungligen postat av Henkaboy Visa inlägg
    Men det är ingen skillnad på 200 och 100 fps, för ögat kan bara känna igen max 60 fps
    Det flyter dock mer, du menar att ögat bara kan se 60 rörelser per sekund. Du kan fortfarande se skillnad.

  17. #167
    Citat Ursprungligen postat av Dennis Visa inlägg
    Edit: Förut hade jag en typ 15-17" skärm. Nu köpte jag en 21,5" kan det vara därför?
    delvis kan det nog det (förutsatt att du höjt upplösningen), datorn får ju fler pixlar att processa. har dock svårt att se att det skulle halvera fps'en

  18. #168

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    delvis kan det nog det (förutsatt att du höjt upplösningen), datorn får ju fler pixlar att processa. har dock svårt att se att det skulle halvera fps'en
    Det är ju mer än det dubbla pixelantalet så.

  19. #169
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    delvis kan det nog det (förutsatt att du höjt upplösningen), datorn får ju fler pixlar att processa. har dock svårt att se att det skulle halvera fps'en
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Det är ju mer än det dubbla pixelantalet så.
    Åfan? Kanske man ska investera i ett kort då

    Kollade på detta: http://www.dustinhome.se/pd_5010382755.aspx Borde la duga till lfs och andra enkla spel? Kanske köper nåt krigsspel senare

  20. #170
    Citat Ursprungligen postat av Dennis Visa inlägg
    Kollade på detta: http://www.dustinhome.se/pd_5010382755.aspx Borde la duga till lfs och andra enkla spel? Kanske köper nåt krigsspel senare
    ja det funkar

  21. #171
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    ja det funkar
    Okej tack! Kollade guider på tuben också hur man installera kortet. Var ju löjligt enkelt

  22. #172
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    statisk elektricitet alstras MYCKET lätt i dammsugarröret, har man otur får datorn en stöt och då kan man hälsa hem, har det aldrig hänt kan man säga att man har haft en jävla tur
    Jag tyckte det va självklart att man inte nuddade med dammsugarn, jag brukar hålla den några cm ifrån alla kort osv... Annars är det som du säger rättså kört!

  23. #173
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Jag tyckte det va självklart att man inte nuddade med dammsugarn, jag brukar hålla den några cm ifrån alla kort osv... Annars är det som du säger rättså kört!
    det kan komma stötar ändå

  24. #174

  25. #175
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Lilja Visa inlägg

    http://data.fuskbugg.se/skalman01/994jhf.PNG


    Telia 100/100 Fiber - Awesome
    Detta är det värsta jag kan få..

    Blir nog att fixa 4g när det kommer hit
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  26. #176
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    det kan komma stötar ändå
    Jasså! Då har jag väll haft väldigt mycket tur när jag dammsugat :p
    Får man fråga hur du gör rent din dator?

  27. #177
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Jasså! Då har jag väll haft väldigt mycket tur när jag dammsugat :p
    Får man fråga hur du gör rent din dator?
    Jag använder iaf tryckluft
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  28. #178
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Jasså! Då har jag väll haft väldigt mycket tur när jag dammsugat :p
    Får man fråga hur du gör rent din dator?
    tryckluft som sagt, finns på burk om man inte råkar ha en kompressor hemma

  29. #179
    Har både kompressor och på burk, dock aldrig tänkt på att jag kan ha det till att göra rent datorn...

  30. #180
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Jag har ett nedladdat Windows 7 och nu står det i högra hörnet på skrivbordet "This copy of Windows is not genuine" sen får jag upp ett meddelande hela tiden att de vill att jag ska uppdatera windows. Skrivbordet bli svart varje gång jag får meddelandet, alltså måste jag varje gång ändra bakgrund igen. Någon som vet hur jag löser detta? Ominstallera windows?<

    Edit: Hur formaterar jag om datorn? Lika bra känns det som, så jag kan ominstallera windows och ominstallera alla program på en ny hårddisk. Har råkat installera allt på samma hårddisk som windows är installerat på.
    Senast redigerat av Linus den 2010-08-15 klockan 16:35.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in