Sidan 13 av 57 Första ... 3111213141523 ... Sista

Ämne: Datortråden!

Helloh. Jag har en Sony Vaio VPCEC2M1E 17" och jag har problem att överföra bilder från min telefon till datorn via bluetooth. Den misslyckas med att installera drivrutinerna. Någon som har koll på detta?

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ska uppdatera datorn lite. Någon som kan länka ett schysst CrossFireX kompatibelt moderkort med minne och kanske ett grafik kort för 2500 ungefär?
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

Citat Ursprungligen postat av Tobias Visa inlägg
    Helloh. Jag har en Sony Vaio VPCEC2M1E 17" och jag har problem att överföra bilder från min telefon till datorn via bluetooth. Den misslyckas med att installera drivrutinerna. Någon som har koll på detta?
    Är du säker på att filöverföring via Bluetooth fungerar?
    Ladda annars ner drivrutinerna i fråga manuellt från Sonys hemsida och prova igen.

Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Ska uppdatera datorn lite. Någon som kan länka ett schysst CrossFireX kompatibelt moderkort med minne och kanske ett grafik kort för 2500 ungefär?
    Sjukt snäv budget för att få bra mobo, RAM och GPU...

Vad har du för setup nu och var tycker du att det brister i datorn?
    Citera för svar. Rött som moderator. Svart som vanlig forumit.

Citat Ursprungligen postat av abk Visa inlägg
    Ladda annars ner drivrutinerna i fråga manuellt från Sonys hemsida och prova igen.
    Yep, filöverföring via bluetooth funkar. Jag kunde inte dra ner de senaste drivrutinerna men på nåt sätt fick jag över bilderna iallafall.

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Sjukt snäv budget för att få bra mobo, RAM och GPU...

Vad har du för setup nu och var tycker du att det brister i datorn?
    Oj har nåt Asus M4N moderkort typ SE skit simpelt med AMD Athlon 630 2.8 GHz x4, 2 GB Kingston HyperX 1066 och Radeon HD 4670 512 MB jävligt nöjd faktiskt presterar bättre än vad jag trodde att den skulle göra men känner att man behöver uppgradera lite nu när man har köpt Black Ops och det. Klarar det redan på högsta graffe men börjar bli lite slö
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Oj har nåt Asus M4N moderkort typ SE skit simpelt med AMD Athlon 630 2.8 GHz x4, 2 GB Kingston HyperX 1066 och Radeon HD 4670 512 MB jävligt nöjd faktiskt presterar bättre än vad jag trodde att den skulle göra men känner att man behöver uppgradera lite nu när man har köpt Black Ops och det. Klarar det redan på högsta graffe men börjar bli lite slö
    Fan, formatera datorn istället så ska du se att den blir lite piggare, du klarar dig nog ett tag till på den.

Personligen tycker jag att alla sorters uppdateringar av redan gammal hårdvara är onödiga då man med fördel kan fixa ihop lite till pengar och styra upp en riktigt bra, ny, dator istället.

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Fan, formatera datorn istället så ska du se att den blir lite piggare, du klarar dig nog ett tag till på den.

Personligen tycker jag att alla sorters uppdateringar av redan gammal hårdvara är onödiga då man med fördel kan fixa ihop lite till pengar och styra upp en riktigt bra, ny, dator istället.
    Den är inte så gammal Köpt i Mars 2009. Men lyckades bara skramla ihop 5000 kr fort som fan då för att min gamla pajjade moderkortet på Men har ett bra chassie så nytt chassie behöver jag inte.

Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Tjena, hoppas att det går bra att ja ställer frågan här. Ska imorgon köpa nya datahögtalare! Har kollat lite på dessa: http://www.netonnet.se/art/dator/dat...0/135554.5158/ Hur funkar dem, ska bara dunka lite musik hemma inge vidare Satsigt söker jag. Funkar dem då?
    duger nog om du inte har så höga krav

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Tjena, hoppas att det går bra att ja ställer frågan här. Ska imorgon köpa nya datahögtalare! Har kollat lite på dessa: http://www.netonnet.se/art/dator/dat...0/135554.5158/ Hur funkar dem, ska bara dunka lite musik hemma inge vidare Satsigt söker jag. Funkar dem då?
    Köp logitech z4, otroligt prisvärda! kostar väl inte mer än dom där heller
    Man kan få det att skaka rätt skapligt med dom där, bara skruva på max bas + ställa in ljudinställningarna i datorn lite

edit: VÄLDIGT klart ljud för pengarna också, slår många dyrare. kan också spela rätt högt,
    Senast redigerat av Shöwtek den 2010-11-22 klockan 23:17.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Nja alltså vill bara kunna höja lite ibland och spela lite musik om du förstår hur jag menar?
    ja, men som sagt de låter nog högt och så men jag skulle inte köpa dem eftersom jag har krav på att det ska låta bra hellre än högt och "fet bas" osv.

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Finns de någon billigare låda som har bra bas?
    nej, det finns ingen låda i den prisklassen som har bra bas, däremot finns det nog rätt många som har _mycket_ bas, vilket är stor skillnad

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Aa, men mycket bas, och ändå inte jääättedålig då?
    vet inte, har ingen koll, skulle tro att de flesta som inte är random kina-skrot låter ungefär lika för samma pris

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    nej, det finns ingen låda i den prisklassen som har bra bas, däremot finns det nog rätt många som har _mycket_ bas, vilket är stor skillnad
    Du verkar kunna en del om högtalare, vet du något om logitechs z5500? vet iaf att dom kan spela riktigt högt, men om dom har klart ljud, skön/bra bas osv? ska ha för musik som dubstep, hiphop osv för det mesta, sen också gaming + film ofc.
    Högtalarna inköpta&inkopplade, riktigt bra ljud för priset
    Borde lydit mitt råd
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Du verkar kunna en del om högtalare, vet du något om logitechs z5500? vet iaf att dom kan spela riktigt högt, men om dom har klart ljud, skön/bra bas osv? ska ha för musik som dubstep, hiphop osv för det mesta, sen också gaming + film ofc.
    har för mig att det sitter en 10" bas, så det lär räcka en bit iaf. har aldrig hört dem så jag ska nog inte säga för mycket, men de duger säkert för den genomsnittlige gamern

vill man dock ha RIKTIGT bra återgivning kanske man borde sikta på något sånt här:

dock kostar ett sånt system 100-200 ggr mer än ett vanligt datorhögtalarsystem...

kul film: http://s196.photobucket.com/albums/a...t=profy8-1.flv
    de basarna han filmar är alltså inte inkopplade, de står bara och "tar emot" ljudtrycket från basarna på bilden ovan...
    haha va fan. Hur högt spelar du då?
    Ja nog är det hyfsat högt allt. Såpass att den stora tavlan i rummet krusar sig, och väggarna gör synliga rörelser. Det roliga är ändå att konutslaget inte var speciellt stort hos y-modulerna. Jag har sett x-modulerna göra större utslag då jag har testat dom tidigare.
    Vågar för tillfället inte att köra högre, eftersom att allt möjligt började åka på sne i andra sidan av källaren. Vill inte gärna att barskåpet på väggen trillar i golvet.

Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg

Z5500 har sjukt skönt ljud för priset, sedan gäller det att vara lite vettig med placering av alla satelliter + baslådan...
    Väldigt klart när man vill det och väldigt mycket bas om man så önskar det.

Z5500 har sjukt skönt ljud för priset, sedan gäller det att vara lite vettig med placering av alla satelliter + baslådan...
    Väldigt klart när man vill det och väldigt mycket bas om man så önskar det.
    håller med där! z5500 är sjuukt prisvärda ! kör själv med sånna men som abk säger så gäller det att du sätter ut satelliterna + baslådan rätt för bästa ljud

Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    håller med där! z5500 är sjuukt prisvärda ! kör själv med sånna men som abk säger så gäller det att du sätter ut satelliterna + baslådan rätt för bästa ljud
    Hade nyss tänkt fråga om z5500 är bra och så var det samtalsämnet, wuhu!
    finns på elgiganten hemma för 199€ ska dra och köpa vilken dag som hälst

Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg
    Hade nyss tänkt fråga om z5500 är bra och så var det samtalsämnet, wuhu!
    finns på elgiganten hemma för 199€ ska dra och köpa vilken dag som hälst
    det tycker jag

Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Beställt ny kylning till datorn. Kommer imorgon. Nu jävlar ska datorn pressas till sina gränser!

Citat Ursprungligen postat av Fyren Visa inlägg
    Beställt ny kylning till datorn. Kommer imorgon. Nu jävlar ska datorn pressas till sina gränser!
    var kör du för grejjer i din burk ?

Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    var kör du för grejjer i din burk ?
    i5 750, XFX 5870 CF, Asus P7P55D - Deluxe, Corsair HX 850W, Corsair Dominator 1600mhz 2x2GB, OCZ Vertex 2 120GB, WD Caviar Black 640GB 7200RPM

Snurrar på bra

Citat Ursprungligen postat av Fyren Visa inlägg
    i5 750, XFX 5870 CF, Asus P7P55D - Deluxe, Corsair HX 850W, Corsair Dominator 1600mhz 2x2GB, OCZ Vertex 2 120GB, WD Caviar Black 640GB 7200RPM

Snurrar på bra
    haha jo , det snurrar nog på bra! va kosta inte dubbla 5870:s?

Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    haha jo , det snurrar nog på bra! va kosta inte dubbla 5870:s?
    En del. Tillräckligt mycket för att man inte ska ha några pengar kvar iaf.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in