Sidan 15 av 57 Första ... 5131415161725 ... Sista

Ämne: Datortråden!

Tryckte i mitt nya Sapphire HD5770 1GB i datorn igår, lirade black ops en stund sen dog datorn.. Självklart va det mitt 300w nätagg som inte riktigt orkade med längre
    Så jag undrar om ett compac 530w funkar till mina spec?
    Asus M4A78-EM
    AMD athlon 64 x2 3,2GHz (125w)
    4gb Kingston HyperX 1066MHz
    Sapphire HD5770 1GB GDDR5 (200w ska det va på sa en polare?)

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Tryckte i mitt nya Sapphire HD5770 1GB i datorn igår, lirade black ops en stund sen dog datorn.. Självklart va det mitt 300w nätagg som inte riktigt orkade med längre
    Så jag undrar om ett compac 530w funkar till mina spec?
    Asus M4A78-EM
    AMD athlon 64 x2 3,2GHz (125w)
    4gb Kingston HyperX 1066MHz
    Sapphire HD5770 1GB GDDR5 (200w ska det va på sa en polare?)
    530 Watt ska nog räcka ja.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

Killen med nätagget var sjuk idag så jag gick till netonnet och köpte ett 630w av nått "B" märke ist, dock startar inte datorn(mer än att fläcktarna rör sig ytterst lite) om man har i strömmen till grafikkortet. Drar man ur den startar datorn.

Fel på nät agg eller grafikkort? :o

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Killen med nätagget var sjuk idag så jag gick till netonnet och köpte ett 630w av nått "B" märke ist, dock startar inte datorn(mer än att fläcktarna rör sig ytterst lite) om man har i strömmen till grafikkortet. Drar man ur den startar datorn.

Fel på nät agg eller grafikkort? :o
    Inte en aning faktiskt.
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

Det va kortis i grafikkortet... Bytte idag och nu lirar det bra igen

Nu gick det sönder igen på samma sätt :S lirade en stund sen när dör det

Någon som har någon fundering om vad det kan vara?

Vad händer när den dör?

Den stendör, jag tror att det blir överspänning i grafikkortet så det bränns o blir kortis eller nått.

Har kommit fram till att det är nätaggets fel alltihop, ska byta det till ett "riktigt" från Fractal med 5 års garanti. Fick tipset på sweclockers

Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Den stendör, jag tror att det blir överspänning i grafikkortet så det bränns o blir kortis eller nått.

Har kommit fram till att det är nätaggets fel alltihop, ska byta det till ett "riktigt" från Fractal med 5 års garanti. Fick tipset på sweclockers
    Många som gör som du och köper ett skit agg och sen blir det så här. Att folk inte läser på ordentligt och inser att det är viktigt med kvlitet där med...

MattiasGs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Hej!

Skulle försöka ge mig in på att installera Mac OS X på min dator. Men efter ett flertal försök så orkade jag inte hålla på mera.
    Så nu tänkte jag installera tillbaks Windows 7 igen. Men efter hela installationen så försvinner bilden och det står bara No cable connected. Någon som vet vad felet kan vara?
    Bilden försvinner när jag ska sjag ska skriva i mitt användarnamn m.m. Men så provade jag att starta med felsäkertläge. Och då ser jag bilden, där jag ska skriva i användarnamn men så kommer det upp en ruta att jag inte kan använda felsäkertläge när Windows håller på att installeras, sen startas datorn om.
    Någon som vet vad felet kan vara? Har prövat med 2st olika Windows 7 skivor.
    Snabb hjälp uppskattas väldigt mycket!!

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av MattiasG Visa inlägg
    Hej!

Skulle försöka ge mig in på att installera Mac OS X på min dator. Men efter ett flertal försök så orkade jag inte hålla på mera.
    Så nu tänkte jag installera tillbaks Windows 7 igen. Men efter hela installationen så försvinner bilden och det står bara No cable connected. Någon som vet vad felet kan vara?
    Bilden försvinner när jag ska sjag ska skriva i mitt användarnamn m.m. Men så provade jag att starta med felsäkertläge. Och då ser jag bilden, där jag ska skriva i användarnamn men så kommer det upp en ruta att jag inte kan använda felsäkertläge när Windows håller på att installeras, sen startas datorn om.
    Någon som vet vad felet kan vara? Har prövat med 2st olika Windows 7 skivor.
    Snabb hjälp uppskattas väldigt mycket!!
    Låt datorn bara vila lite. Ibland när man pressar dom och försöker installera flera gånger om så blir dom trötta. Låt den vila någon natt bara sen försök igen. Har funkat flertal gånger för mig iallafall.

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Nu gick det sönder igen på samma sätt :S lirade en stund sen när dör det

Någon som har någon fundering om vad det kan vara?
    Det är Agget, tror du har ett AXP 630W skit agg... tkr du ska köpa ett Corsair VX 550W. Kostar bara 50kr mer än vad ditt AXP gjorde:/

Citat Ursprungligen postat av fink3n Visa inlägg
    Det är Agget, tror du har ett AXP 630W skit agg... tkr du ska köpa ett Corsair VX 550W. Kostar bara 50kr mer än vad ditt AXP gjorde:/
    Vart kostar det 550kr? :o
    Jag köpte iaf ett Fractal Tesla 550W "80 Plus" för 750kr på mediamarkt

Får man fråga vart du köpte alla dina vattenkylnings delar?

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Vart kostar det 550kr? :o
    Jag köpte iaf ett Fractal Tesla 550W "80 Plus" för 750kr på mediamarkt

Får man fråga vart du köpte alla dina vattenkylnings delar?
    Det kostar 549:- på Inet.se väldigt bra sida.
    Fractal Tesla är ett mycket bra agg, kostade 695:- på inet
    http://www.inet.se/artikel/6909572/c...0w-80-kampanj-
    http://www.inet.se/artikel/6900305/f...tesla-550w-80-

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ska köpa ny dator snart och har svårt att välja mellan dessa kort Gigabyte Gtx 460 1gb eller XFX 6850 1gb.
    Vilket ska jag ta?

Bästa grafikkortet för under 1500 spänn?

Tja alla datanördar
    Ni som har koll på vilka delar som är prisvärda och inte får gärna hjälpa till Förut visste jag exakt vad som var bra och för rätt päng osv. men tiden flyger iväg, och har inte koll längre. Därflr frågar jag här!

Det är så att min brorsa ska få en speldator i julklapp! för cirkus 6000kr eller 600€ som vi räknar här.

Den ska klara bad company 2, black ops, nya medal of honor, osv. på så bra grafik som möjligt

Windows har vi färdigt hemma.

Amd/intel, nvidia/ati spelar ingen stor roll, helst ASUS moderkort

Kan någon lägga ihop ett paket med prisvärda delar i den prisklass jag nämt, skulle det vara guldvärt! Tack på förhand

Reg.datum
    Jun 2010
    Kan du bygga ihop själv så blir det runt 6000. annars blir d lite dyrare.

a.k.a. sanda @ gamla mnf

eller den här:

Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    Kan du bygga ihop själv så blir det runt 6000. annars blir d lite dyrare.
    Tack! självklart bygger jag själv!

fina grejer, kom p åatt på sweclockers finns endel tips med. så det jag ahr provat plocka ihop själv motsvarar ditt förslag ganska bra dock har jag bakat in en annan cpu kylare med.
    -Lite dyrere moderkort och större nätagg. annarts i princip samma! Btw, skulle ha valt antec 300, men fanns inte på M-tronic, därifrån ja ska beställa
    Kunde tydligen gå enda upp till 700€ iaf.

Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg
    text
    höru kan du svara på värför mitt ljud på datorn försvinner helt plötsligt ibland?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

Tjena, kan börja med att säga att jag har en HP Compaq med AMD Sempron S1-40, 2.00 GHz med 3.00 GB ram. Jag har Windows Vista. När jag använder att program som heter Adobe Flash Media Live Encoder så går min CPU upp i toppen, mellan 90 och 100%. Men vad av folk säger så ska min dator klara av det programmet utan lagg. Jag hör försökt ändra prestandan så det såg ut som Windows 2000 men det blev inte bättre. Finns det något annat sätt att sänka CPU:n?

Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Tjena, kan börja med att säga att jag har en HP Compaq med AMD Sempron S1-40, 2.00 GHz med 3.00 GB ram. Jag har Windows Vista. När jag använder att program som heter Adobe Flash Media Live Encoder så går min CPU upp i toppen, mellan 90 och 100%. Men vad av folk säger så ska min dator klara av det programmet utan lagg. Jag hör försökt ändra prestandan så det såg ut som Windows 2000 men det blev inte bättre. Finns det något annat sätt att sänka CPU:n?
    Har samma problem, dock med Mozilla och med en Mac... sjukt irriterande. med safari ligger cpun nästan på minsta mojliga

Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    höru kan du svara på värför mitt ljud på datorn försvinner helt plötsligt ibland?
    försvinner precis allt ljud?, dad har du för dator? eller moderkort. kan vara drivrutinen som strular och kan behöva uppdateras/ installeras om

Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg
    försvinner precis allt ljud?, dad har du för dator? eller moderkort. kan vara drivrutinen som strular och kan behöva uppdateras/ installeras om
    allt ljud först trodde jag att det var mitt headset men testade med högtalarna men funkar inte heller enda sättet är att starta om den

datorn är en: Acer Aspire M5810, inter core i7 860 @ 2.80GHz, 4GB ram den är helt som när jag köpte den jag förutom program och sånt
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    allt ljud först trodde jag att det var mitt headset men testade med högtalarna men funkar inte heller enda sättet är att starta om den

datorn är en: Acer Aspire M5810, inter core i7 860 @ 2.80GHz, 4GB ram den är helt som när jag köpte den jag förutom program och sånt
    Okej, prova ladda ner nya drivrutiner och installera de är ett steg i rätt riktning iaf fastän det inte skulle fungera. Jag har drivrutinsidan öppen till din dator och tittar på ljudkortsdrivrutiner precis nu, men det går inte att länka dit
    men gå in på www.support.acer.com, sen service & support/ drivers & downloads, så kommer du till "product selector" därifrån: desktop/aspire/aspire m5810. där finns realtek audio drivers för både 32 bit och 64 bit windows

Tanka hem rätt "bit" och prova installera och se hur det blir

Var kan man köpa Windows XP nu för tiden? Hittar det inte på varken Inet eller Komplett.

Reg.datum
    Jul 2010
    Yay, vi har en ny dator för den gamla säckade ihop i sista stund precis när morsan behövde skriva en superviktig sak. Dagen efter var den nya burkjäveln på plats. Gud vad den suger, 4GB ram = über, men sämsta processorn och grafikkortet är lite B, det är en Geforce 315 (vilket är en rebrandad version av GT9500 och GTX220 = buuuudget!).
    Citat Ursprungligen postat av DTrejsarn Visa inlägg
    Råkade såga lite i cylindern, men detta gör ingen större skillnad eller?

Reg.datum
    Jun 2010
    Ska ha en laptop för omkring 10 000, inte mindre, gärna nån tusenlapp mer. Gärna nån med i7 processor. Kommer användas som multimedia dator, och fm lir. Kommer inte spela några jättekrävande spel så grafikkortet behöver inte vara toppklass, men vill att den ska vara väldigt snabb och klara många saker samtidigt. Något förslag?
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in