Sidan 42 av 57 Första ... 32404142434452 ... Sista

Ämne: Datortråden!

Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Osäker på om det blir just det men jag tror att det ska vara bra.

Det här moderkortet verkade bättre:
    http://www.inet.se/artikel/1901963/msi-p67a-gd55-rev-b3

Vad tror ni?
    Byggde ihop en dator till en kompis för någon vecka sedan med just den brädan.
    i5 2500k
    560ti SLI
    p8p67 pro rev b3
    Fractal Design 1000W
    NZTX H2

Inte haft några problem alls, och rullar hur stabilt som hellst.

Angående inet, så har jag aldrig haft strul med dem. Det är en riktigt bra affär med rusktigt trevlig personal, och bra service. Dock känns det lite som att de inte ritkigt fått ordning på grejerna än, sen de flytta till ett nytt lager, trots att de säger att de ska hålla vad de lovar angående leverans osv.

Bara att vänta, så kommer de vara lika bra som förrut, om inte bättre

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Fyren Visa inlägg
    Byggde ihop en dator till en kompis för någon vecka sedan med just den brädan.
    i5 2500k
    560ti SLI
    p8p67 pro rev b3
    Fractal Design 1000W
    NZTX H2

Inte haft några problem alls, och rullar hur stabilt som hellst.

Angående inet, så har jag aldrig haft strul med dem. Det är en riktigt bra affär med rusktigt trevlig personal, och bra service. Dock känns det lite som att de inte ritkigt fått ordning på grejerna än, sen de flytta till ett nytt lager, trots att de säger att de ska hålla vad de lovar angående leverans osv.

Bara att vänta, så kommer de vara lika bra som förrut, om inte bättre
    Det får bli att köpa den.

Tror ni att ett 750W nätagg kommer räcka för att driva allt?
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

750w räcker längre än vad man tror

Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Utan problem! Kör HX850W till mitt system, med 5870CF och rätt rejält klockad i5 750

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    750w räcker längre än vad man tror
    Citat Ursprungligen postat av Fyren Visa inlägg
    Utan problem! Kör HX850W till mitt system, med 5870CF och rätt rejält klockad i5 750
    Bra!

Hur mycket tror ni jag kommer kunna överklocka en i5 med den här kylaren?
    http://www.inet.se/artikel/5321871/c...ling-hydro-h80

Undrar också hur det blir när jag köper en överklockad hd 6850 och kör den i crossfire med min oklockade?
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Bra!

Undrar också hur det blir när jag köper en överklockad hd 6850 och kör den i crossfire med min oklockade?
    Tror nog att det överklockade blir "nerklockat" till den frekvens som det oklockade kortet ligger på, läste det på sweclockers tror jag

Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Bra!

Runt 4,5 ghz borde inte vara några problem.

När man kör CF går båda korten alltid på samma hastigheter. Med andra ord så kommer ditt klockade gå ner till det oklockades värden.

Bra!

skulle tippa på runt 5 STABILT

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Det var allt jag behövde veta, lägger en beställning imorgon. Tack för hjälpen!

will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ska hjälpa min kusin att bygga dator, ska försöka få till en fin kabeldragning vilket jag HATAR att göra.. dock så vill man ju inte ha ett ormbo inne i datorn

Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    Ska hjälpa min kusin att bygga dator, ska försöka få till en fin kabeldragning vilket jag HATAR att göra.. dock så vill man ju inte ha ett ormbo inne i datorn
    Vad ska ni bygga i för chassie?

will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Vad ska ni bygga i för chassie?
    Fractal Design Arc Dock så märkte vi att 8pins-kontakten till CPUn var för kort, så imorgon blir det att fara och köpa förlängare :S

frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Skulle behöva lite hjälp med min nätverksanslutning. Har under mina studier flyttat in hos en familj och de har ett 6-8Mbit/s och jag får bara ut mindre än 2Mbit/s.. Kopplar datan med nätverkskabel från deras router, värt att notera är att de får ut dryga 7Mbit/s. Lösningsförslag?

Fractal Design Arc Dock så märkte vi att 8pins-kontakten till CPUn var för kort, så imorgon blir det att fara och köpa förlängare :S
    Härligt med ett Fractal Design. Byggde nyligen i ett Fractal Design Define R3 chassie! fröjd !

Citat Ursprungligen postat av frasse21 Visa inlägg
    Skulle behöva lite hjälp med min nätverksanslutning. Har under mina studier flyttat in hos en familj och de har ett 6-8Mbit/s och jag får bara ut mindre än 2Mbit/s.. Kopplar datan med nätverkskabel från deras router, värt att notera är att de får ut dryga 7Mbit/s. Lösningsförslag?
    Kör med kabel? Annars äre väl dålig kvalitet på nätverkskortet eller routern? Vad äre för router btw?

will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Härligt med ett Fractal Design. Byggde nyligen i ett Fractal Design Define R3 chassie! fröjd !

Kör med kabel? Annars äre väl dålig kvalitet på nätverkskortet eller routern? Vad äre för router btw?
    Ohja, riktigt byggvänliga chassin!
    Har lust att köpa mig ett jag med, har ett CM Storm Scout nu, går inte att dra några som helst kablar bakom moderkortsplåten, är kanske en halv, om inte mindre, centimeter för kablar :/

Ohja, riktigt byggvänliga chassin!
    Har lust att köpa mig ett jag med, har ett CM Storm Scout nu, går inte att dra några som helst kablar bakom moderkortsplåten, är kanske en halv, om inte mindre, centimeter för kablar :/
    Verkligen, bara smacka in alla kablar okeeeej, själv sitter man på en märkes-dator
    Skulle vara fett med ett vitt Nzxt h2 chassi men känns samtidigt inte värt.

will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Verkligen, bara smacka in alla kablar okeeeej, själv sitter man på en märkes-dator
    Skulle vara fett med ett vitt Nzxt h2 chassi men känns samtidigt inte värt.
    H2-chassiet verkar riiiiiiiktigt nice! Har dock inte pengar för ett nytt chassie just nu..

H2-chassiet verkar riiiiiiiktigt nice! Har dock inte pengar för ett nytt chassie just nu..
    Jooo och det blir som en prydnad Otroligt stilrena! http://www.youtube.com/watch?v=qPspt...layer_embedded
    om du inte redan sett den dvsa.

will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Jooo och det blir som en prydnad Otroligt stilrena! http://www.youtube.com/watch?v=qPspt...layer_embedded
    om du inte redan sett den dvsa.
    Visst har jag sett det, verkar riktigt "kabeldragningsvänligt" om man ska säga så hahahah! Hänger på sweclockers ganska mycket så jag missar aldrig någon video

Visst har jag sett det, verkar riktigt "kabeldragningsvänligt" om man ska säga så hahahah! Hänger på sweclockers ganska mycket så jag missar aldrig någon video
    JOmen visst är dem de Jag händer aldrig där, är inte så intresserad, kan inte nått nästan heller. Men tycker fortfarande de är roligt att bygga i chassin

will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    JOmen visst är dem de Jag händer aldrig där, är inte så intresserad, kan inte nått nästan heller. Men tycker fortfarande de är roligt att bygga i chassin
    Jag kunde inte någonting innan jag köpte min första dator, fick hjälp av några på sweclockers så jag började hänga där och då lärde jag mig en massa skit!

Jag kunde inte någonting innan jag köpte min första dator, fick hjälp av några på sweclockers så jag började hänga där och då lärde jag mig en massa skit!
    Joooo sant Dock så har jag lagt av med allt spelande för 6 månader sedan

will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Joooo sant Dock så har jag lagt av med allt spelande för 6 månader sedan
    Ah, vadårå?

Ah, vadårå?
    Blev bara så less på allt, sjukt skönt nu efter. Man gör annat ist !

will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Blev bara så less på allt, sjukt skönt nu efter. Man gör annat ist !
    Okej!

frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010

netgear men eftersom de får ut drygt 7 Mbit/s är det ju inte den de är fel på.. Kan garantera att det inte är mitt nätverkskort också, måste va någon inställning eller liknande.

netgear men eftersom de får ut drygt 7 Mbit/s är det ju inte den de är fel på.. Kan garantera att det inte är mitt nätverkskort också, måste va någon inställning eller liknande.
    min netgear 54 mb funkar nästan klockrent
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

trådlöst får jag 7mb/s, med kabel får jag 40mb/s och då har vi också en netgear 54.

trådlöst får jag 7mb/s, med kabel får jag 40mb/s och då har vi också en netgear 54.
    Lite samma problem, förut lagga jag aldrig ut på servrar, nu med netgearen händer det ofta...
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Lite samma problem, förut lagga jag aldrig ut på servrar, nu med netgearen händer det ofta...
    Jag kör en 15 meter kablel genom hela huset till rummet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in