Sidan 5 av 57 Första ... 345671555 ... Sista

Ämne: Datortråden!

Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Fråga!

Om jag trycker på nån virus länk eller nåt skit så jag får virus på datorn. Kan då min morsa få virus på sin dator om vi kör med en router?
    om viruset råkar vara sådant och ni har dåliga brandväggar osv, ja

Reg.datum
    May 2010
    får nå fel.. har precis lanat i 4 dagar.. funkat finfint utan lagg, sedan nu för ett tag sen stänger datorn av sig själv av någon anledning :o
    och efter det laggar fan allting sjukt mycket -.- någon som har en aning om varför? :o

Citat Ursprungligen postat av fingr Visa inlägg
    får nå fel.. har precis lanat i 4 dagar.. funkat finfint utan lagg, sedan nu för ett tag sen stänger datorn av sig själv av någon anledning :o
    och efter det laggar fan allting sjukt mycket -.- någon som har en aning om varför? :o
    virus?

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    virus?
    edit; wtf, nu börjare igen -.-
    Senast redigerat av fingr den 2010-07-02 klockan 21:07.

feta problem här

har avast anivirus 4.8 pro, idag fixa jag några låtar från internet men nu när jag klickar runt ibland så kommer det upp en sida som jag inte klickat på. sen kommer då avast antivirus och stoppar det men det var inte så här före jag drog hem låtarna.

detta händer med jämna mellanrum och jag har dragit ut internet sladden och låtit avast söka igenom hela datorn men den hittar inget.

jag har antagligen fått virus men hur ska jag åtegärda detta? kan det vara webbläsaren som är infekterad eftersom det bara hittar virus när jag är ute på nätet? systemåterställning?

tips?

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Har kopplat in min gamla skärm till datorn nu. Verkar fungera bra men jag kan inte gå över till den andra skärmen när jag spelar, kan jag göra någonting åt det? Sen undrar jag om det går att byta bakrundsbild på den andra skärmen?

satte i min nya processorkylare idag, scythe katana 3.
    när jag går in i amd overdrive och sätter hastigheten på automatisk så går den ner till typ 120 rpm bra iofs eftersom det blir tyst men wtf. sen spelar jag lite gta iv och processorn går upp till typ 45 grader c. fläkten ligger fortfarande på 120 rpm?! varför går den inte upp i varv så att den kan kyla processorn ordentligt?

edit: skit i det, behövde bara gå in i bios och applya typ så fattade den
    Senast redigerat av Pontus den 2010-07-08 klockan 16:33.

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Har kopplat in min gamla skärm till datorn nu. Verkar fungera bra men jag kan inte gå över till den andra skärmen när jag spelar, kan jag göra någonting åt det? Sen undrar jag om det går att byta bakrundsbild på den andra skärmen?
    Någon? Finns det något program så att jag kan hantera det eller något?

Hallo! Har lite problem med en dator så tänkte någon här kanske kan hjälpa.
    Har nämligen ett startproblem. Hade felkoden Pxe-053 no boot filename recieved. googlade lite och fick fram att det är att den vill starta i ett nätverk eller nåt. men iaf provade lite grejjer bytade hårdisk o så och nu kommer startar den som den ska men kommer att windows kan inte startas.
    Kommer heller inte riktigt in i bios heller, utan kommer bara in i "ibm setup utility"
    Datorn är en IBM netvista 8303-veg.
    Om något är oklart är de bara o fråga

Reg.datum
    Mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Någon? Finns det något program så att jag kan hantera det eller något?
    Displayfusion.

Tjena, ska köpa ny dator nu, men vill inte lägga mer än 5 500 kr typ. Ska titta på film, surfa, spela musik och sån skit. Kommer spela CS 1.6 men vill ändå att den ska klara spel som CS Source, men det gör väl alla nya datorer.

Har varit på elgiganten och mediamarkt, men dom har typ bara bärbara. Jag känner att jag inte överhuvudtaget är i behov av en bärbar data, men vad tror ni, ska man köpa en ändå ?

Hittade en hyffsad bärbar acer för 5 000, hade typ 3gb i ram, men jag störde mig på att den inte hade några riktiga ljudutgångar, vill ha ett riktigt 5.1 ljudkort.

Ge tips på datorer under 5 500 kr.

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av prokid Visa inlägg
    Tjena, ska köpa ny dator nu, men vill inte lägga mer än 5 500 kr typ. Ska titta på film, surfa, spela musik och sån skit. Kommer spela CS 1.6 men vill ändå att den ska klara spel som CS Source, men det gör väl alla nya datorer.

Har varit på elgiganten och mediamarkt, men dom har typ bara bärbara. Jag känner att jag inte överhuvudtaget är i behov av en bärbar data, men vad tror ni, ska man köpa en ändå ?

Hittade en hyffsad bärbar acer för 5 000, hade typ 3gb i ram, men jag störde mig på att den inte hade några riktiga ljudutgångar, vill ha ett riktigt 5.1 ljudkort.

http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator

om du inte ska ta med datorn, köp inte en bärbar. kan du tänka dig att bygga datorn själv? isf får du mycket mer dator för pengarna. i annat fall kan du plocka ihop en dator på inet och få den byggd av dem för 795kr.

http://www.elgiganten.se/product/dat...pavilion-s5530

http://www.elgiganten.se/product/dat...nspiron-560-mt

http://www.elgiganten.se/product/dat...tationar-dator

Vilken hade ni rekomenderat av ovanstående ?

Vilken har bäst grafik, vilken klarar flest spel ?
    Ska självklart inte vara någon speldator, men vore ju kul med en som klarar endel spel.

Andra tips ?

http://www.elgiganten.se/product/dat...pavilion-s5530

http://www.elgiganten.se/product/dat...nspiron-560-mt

http://www.elgiganten.se/product/dat...tationar-dator

Vilken hade ni rekomenderat av ovanstående ?

Vilken har bäst grafik, vilken klarar flest spel ?
    Ska självklart inte vara någon speldator, men vore ju kul med en som klarar endel spel.

Andra tips ?
    Köp inte dator från Elgiganten , onoff eller liknande dom lurar bara svenssons.

Gå in på komplett, inet eller dustin home där har du mycket bättre erbjudanden. och om du är villig att plocka ihop datorn själv tjänare du mycket mera

Annars så sattsa på en fyratjärnig prossesor istället för en 2 sjärning

Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Köp inte dator från Elgiganten , onoff eller liknande dom lurar bara svenssons.

Gå in på komplett, inet eller dustin home där har du mycket bättre erbjudanden. och om du är villig att plocka ihop datorn själv tjänare du mycket mera

Annars så sattsa på en fyratjärnig prossesor istället för en 2 sjärning
    För något år sedan var jag sugen på att bygga ihop en dator, men nu pallar jag inte, men om någon vill lägga ihop en dator med chassi för under 6 000 är jag villig att fundera på det, eller så får ni gärna länka en stationär färdig dator för samma pris.

Halloj, tänkte höra ifall ni har något bra program att klippa ur saker från en låt tex.

Mvh
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

Frågar lite seriösare då, nån som vill slänga ihop delar i en kundvagn, till en hyffsad dator till surf, ej så krävande spel, film, musik osv. För under 6 000. Vore kanon. Har ett miditower hemma, men ett nytt chassi vore inte fel.

Frågar lite seriösare då, nån som vill slänga ihop delar i en kundvagn, till en hyffsad dator till surf, ej så krävande spel, film, musik osv. För under 6 000. Vore kanon. Har ett miditower hemma, men ett nytt chassi vore inte fel.
    Här har du en dator som klarar att spela på också, om du nu får lust med det någon gång http://data.fuskbugg.se/skogsturken/mmmnff.JPG

Hej

jag håller på och letar efter en liten bärbar dator för att surfa och använda i skolan.

krav:
    liten
    lätt
    hyfsat bra batteri tid
    billig
    Budget cirka 3000:-

någon som har lust att hjälpa mig att hitta en?

Edit:
    såg nu att Asus har en billig netbook (Asus 1001px) http://expert.se/Product/Product.aspx?id=5299856
    någon som har en sån?
    vad är bra?
    vad är dåligt med den?
    Senast redigerat av Jo.h.an den 2010-08-01 klockan 11:35.

En enkel fråga. Hur får jag så att skrivbordet förlängs i en annan skärm? attså att tex CS körs i två skärmar samtidigt, ( utsträckt ) eller var man kallar det. Vet att svanis har så.

Citat Ursprungligen postat av Gurra Visa inlägg
    En enkel fråga. Hur får jag så att skrivbordet förlängs i en annan skärm? attså att tex CS körs i två skärmar samtidigt, ( utsträckt ) eller var man kallar det. Vet att svanis har så.
    om du har nvidia kort så går du in på nvidia kontrollpanel -> set up multiple displays
    eller
    högerklicka på nvidia ikonen nere till höger -> serverinställningar sen välj horisontell eller vertikal view.

kan vara värt att nämna att du bör genomgå 'guiden' om hur vidare skärm ska agera; upplösningar etc.

gl,

obs!
    vet inte om detta händer på CS att du kan lira på båda, men testa dig fram så gåre säkert bra!

Reg.datum
    Mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av stagesix Visa inlägg
    om du har nvidia kort så går du in på nvidia kontrollpanel -> set up multiple displays
    eller
    högerklicka på nvidia ikonen nere till höger -> serverinställningar sen välj horisontell eller vertikal view.

kan vara värt att nämna att du bör genomgå 'guiden' om hur vidare skärm ska agera; upplösningar etc.

gl,

obs!
    vet inte om detta händer på CS att du kan lira på båda, men testa dig fram så gåre säkert bra!
    Sluta tjabbla.

Antingen är det Eyefinity, som är en funktion på ATI's nya grafikkort.
    Eller SOftTH som är en mjukvara som hjälper datorn att dra ut spel osv.
    Eller så är det DualHead2Go eller TrippleHead2Go, vilket är adaptrar. Som får datorn att tro att dina skärmar är en bildskärm.

sen så skrev jag ju också att jag inte visste om de funkade i själva spelet men de verkar ju du ha koll på.

/stagesix

Vad är det som är fel om typ tre kontakter är online på msn, när jag vet att de är inne?
    Vorsprung Durch Technik.

Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Sluta tjabbla.

Antingen är det Eyefinity, som är en funktion på ATI's nya grafikkort.
    Eller SOftTH som är en mjukvara som hjälper datorn att dra ut spel osv.
    Eller så är det DualHead2Go eller TrippleHead2Go, vilket är adaptrar. Som får datorn att tro att dina skärmar är en bildskärm.
    Hmm, jag har bara 2 skärmar, och vart fan tankar jag Eyefinity?

Reg.datum
    May 2010
    Kanske lite oft men..

Jäävlar va skönt de är att koppla in datorn till tvn. sjukt skönt att sitta med trådlöst tangentbord och mus sen surfa runt på tvn.

Reg.datum
    Mar 2009
    Kopplade in tvn till datorn idag men har ett litet problem.
    Vill köra DualView men jag har tvn till vänster om daton men för att dra in något på den så måste jag dra den till höger på datorn vilket är lite krångligt.
    Hur fixar jag så att jag drar sakerna till vänster för att få in det på tvn?

EDIT: Har NVIDIA grafikkort ifall de hjälper något.
    Senast redigerat av Joohan den 2010-08-03 klockan 18:17.

Citat Ursprungligen postat av Joohan Visa inlägg
    Kopplade in tvn till datorn idag men har ett litet problem.
    Vill köra DualView men jag har tvn till vänster om daton men för att dra in något på den så måste jag dra den till höger på datorn vilket är lite krångligt.
    Hur fixar jag så att jag drar sakerna till vänster för att få in det på tvn?

EDIT: Har NVIDIA grafikkort ifall de hjälper något.
    Kontrollpanelen och sedan skärminställningar. Där kan du välja vilken skärm som är primär.

//SD
    http://www.earpill.com - addictive music. Serverbyte!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in