Sidan 48 av 57 Första ... 384647484950 ... Sista

Ämne: Datortråden!

  1. #1411
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Hallå!

    Köpte mig ett nytt headset igår. Razer Banshee men upptäckte ett problem direkt... Av någon anledning börjar ventrilo balla ur totalt när jag har headsetet inkopplat?

    Någon som vet varför? Kanske till å med har en lösning?
    Balla ur hur? Beskriv problemet lite mer och det blir lättare att hitta en lösning

    Köpte nytt grafikkort,ram och ssd bara för att upptäcka att mitt moderkort hade stekt 3 av 4 ram platser FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
    En svensk tiger!

  2. #1412
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Balla ur hur? Beskriv problemet lite mer och det blir lättare att hitta en lösning
    Tex när jag öppnat private chat så får jag inte upp den rutan som "huvudfönster". Rutan kommer upp där nere i aktivitetsfältet men kan inte se den om man säger så.

    Sen har jag ett ständigt tinnitus liknande ljud i headsetet så fort jag har vent uppe.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  3. #1413
    behöver hjälp!
    hur gör man om man vill göra om musik/video filen så man bara spelar musiken och inte filmen?
    så jag kan lägga in den i min jätte gamla sony ^^
    ska bli som den åt vänster
    Namn:  h�.jpg
Visningar: 397
Storlek:  15,7 KB
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  4. #1414
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    behöver hjälp!
    hur gör man om man vill göra om musik/video filen så man bara spelar musiken och inte filmen?
    så jag kan lägga in den i min jätte gamla sony ^^
    ska bli som den åt vänster
    Namn:  h�.jpg
Visningar: 397
Storlek:  15,7 KB
    Laddar ner något program, googla på 'video to mp3'

  5. #1415
    Är det någon som använder eller har använt någon slags av kabelstrumpa, liknande: http://www.kabelbutiken.com/kabelslu...asycover-svart

    Fungerar det bra?

    Finns det någon bättre variant ni kan rekommendera?
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  6. #1416
    Någon som vet hur man får datorn att skicka bilden via HDMI istället för VGA? Har alltid kört på VGA från datorn till skärmen, men nu vill jag koppla in den med HDMI till TV'n. Det fungerar inte att bara koppla in HDMI'n utan VGA-kabeln i datorn.

    Någon som vet hur jag får det att fungera?
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  7. #1417
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Någon som vet hur man får datorn att skicka bilden via HDMI istället för VGA? Har alltid kört på VGA från datorn till skärmen, men nu vill jag koppla in den med HDMI till TV'n. Det fungerar inte att bara koppla in HDMI'n utan VGA-kabeln i datorn.

    Någon som vet hur jag får det att fungera?
    Förklara lite mer utförligt, kör du med både vga och hdmi nu?
    kör du W7?, isåfall prova gå in och prova ändra om upplösningen.

  8. #1418
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Förklara lite mer utförligt, kör du med både vga och hdmi nu?
    kör du W7?, isåfall prova gå in och prova ändra om upplösningen.
    Alltså, i vanliga fall kör jag endast VGA från datorn till skärmen, då skärmen inte kan ta HDMI. Jag hade nu tänkt koppla in datorn i TV'n via HDMI, endast för bildens skull. Problemet är att bilden från datorn inte vill visas på TV'n när jag endast har HDMI från datorn direkt till TV'n. VGA kabeln är alltså urdragen då. Jag har Vista!
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  9. #1419
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Alltså, i vanliga fall kör jag endast VGA från datorn till skärmen, då skärmen inte kan ta HDMI. Jag hade nu tänkt koppla in datorn i TV'n via HDMI, endast för bildens skull. Problemet är att bilden från datorn inte vill visas på TV'n när jag endast har HDMI från datorn direkt till TV'n. VGA kabeln är alltså urdragen då. Jag har Vista!
    Hmm, okej.
    Du har inte provat att köra igång datorn med bara hdmi kabeln i? brukar hjälpa i vissa fall.
    Sen en riktigt dum fråga men har du valt rätt kanal på teven?

  10. #1420
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Hmm, okej.
    Du har inte provat att köra igång datorn med bara hdmi kabeln i? brukar hjälpa i vissa fall.
    Sen en riktigt dum fråga men har du valt rätt kanal på teven?
    Nej, det har jag faktiskt inte gjort, ska nog testa det! Om jag har både HDMI och VGA i datorn på samma gång, kommer då bilden komma upp på både TV'n och dataskärmen? Inte så high på detta alltså... Haha, jadå, de har jag!
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  11. #1421
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Nej, det har jag faktiskt inte gjort, ska nog testa det! Om jag har både HDMI och VGA i datorn på samma gång, kommer då bilden komma upp på både TV'n och dataskärmen? Inte så high på detta alltså... Haha, jadå, de har jag!
    Det kan ju fucka upp med upplösningen om den speglar bilden från skärmen och försöker få samma upplösning på teven.

  12. #1422
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Det kan ju fucka upp med upplösningen om den speglar bilden från skärmen och försöker få samma upplösning på teven.
    Jaa, det e nog sant.. Men jag orkar nog inte hålla på längre, kör bara via vanliga VGA kabeln te TV'n, det fungerar ju iaf!
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  13. #1423
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Jaa, det e nog sant.. Men jag orkar nog inte hålla på längre, kör bara via vanliga VGA kabeln te TV'n, det fungerar ju iaf!
    Man ska inte vara kräsen

  14. #1424
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Jaa, det e nog sant.. Men jag orkar nog inte hålla på längre, kör bara via vanliga VGA kabeln te TV'n, det fungerar ju iaf!
    du måste koppla in sladden innan du startar datorn, så är det iaf för mig när jag ska koppla in min andra skärm.

    kan man ändra i rautern så den prioriterar vissa saker före andra? blev tvungen att installera om mitt mw3 och så jävlas det med skivan så jag måste ladda ner det och vill helst spela idag.

  15. #1425
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Man ska inte vara kräsen
    haha, så kan det ju vara.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    du måste koppla in sladden innan du startar datorn, så är det iaf för mig när jag ska koppla in min andra skärm.

    kan man ändra i rautern så den prioriterar vissa saker före andra? blev tvungen att installera om mitt mw3 och så jävlas det med skivan så jag måste ladda ner det och vill helst spela idag.
    Jo, det är nog sant. Ska testa det nästa gång jag tänker lira genom TV'n.
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  16. #1426
    har ett litet headset problem, har mic men endast ett sladd uttag i headsetet o min förlängningssladd har 2 uttag, vart köper jag en 1 uttagare o vart kopplar jag in den så jag får både mic o ljud ?
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  17. #1427
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Behöver hjälp!

    Mitt moderkort gick sönder.. Men jag beställde nytt och tog och bytte. Datorn startar men det blir ingen bild på skärmen
    Jag har googlat massor och testat vad man kan göra, men ingen skillnad. Någon här som vet vad det kan va?

  18. #1428
    Citat Ursprungligen postat av Löken Visa inlägg
    Behöver hjälp!

    Mitt moderkort gick sönder.. Men jag beställde nytt och tog och bytte. Datorn startar men det blir ingen bild på skärmen
    Jag har googlat massor och testat vad man kan göra, men ingen skillnad. Någon här som vet vad det kan va?
    koppla ur allting utom det nödvändigaste, dvs ha bara moderkort, propp och ett minne inkopplat. prova olika minnen om det ändå inte funkar. funkar det då, börja koppla in komponenter tills det slutar funka, då vet du vad som är trasigt. funkar det inte med bara det nödvändigaste inkopplat så är något av det trasigt.

  19. #1429
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    http://www.acercomputer.se/ac/sv/SE/content/model/PT.SG6E2.035

    Ä
    r den här datorn bra om man tänker på priset?

  20. #1430
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    koppla ur allting utom det nödvändigaste, dvs ha bara moderkort, propp och ett minne inkopplat. prova olika minnen om det ändå inte funkar. funkar det då, börja koppla in komponenter tills det slutar funka, då vet du vad som är trasigt. funkar det inte med bara det nödvändigaste inkopplat så är något av det trasigt.
    Gjort precis det där.. Så antagligen har väl nätagget eller processorn gått sönder också samtidigt som moderkortet..

    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    http://www.acercomputer.se/ac/sv/SE/content/model/PT.SG6E2.035

    Ä
    r den här datorn bra om man tänker på priset?
    Jag tycker att det är ett bra pris

  21. #1431
    Citat Ursprungligen postat av Löken Visa inlägg
    Gjort precis det där.. Så antagligen har väl nätagget eller processorn gått sönder också samtidigt som moderkortet..
    säker på att alla minnen funkar då? prova det först. sen är det inte omöjligt att nätagget kan ha tagit sönder moderkortet och även proppen om du har en sunkig modell (om du har en bra modell också men mindre sannolikt isf).

  22. #1432
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    säker på att alla minnen funkar då? prova det först. sen är det inte omöjligt att nätagget kan ha tagit sönder moderkortet och även proppen om du har en sunkig modell (om du har en bra modell också men mindre sannolikt isf).
    har 4st minnen och har testat ett i taget i alla portar..
    proppen? var sitter den då? antagligen i nätagget..? men kan man byta själv?

  23. #1433
    Citat Ursprungligen postat av Löken Visa inlägg
    har 4st minnen och har testat ett i taget i alla portar..
    proppen? var sitter den då? antagligen i nätagget..? men kan man byta själv?
    om nätagget skickade en strömspik eller nåt kan det ha tagit sönder alla minnen, låna/köp ett nytt för en hundring och prov ändå.
    propp = slang för processor

  24. #1434
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    om nätagget skickade en strömspik eller nåt kan det ha tagit sönder alla minnen, låna/köp ett nytt för en hundring och prov ändå.
    propp = slang för processor
    aha okej, får se hur jag gör tack ändå

  25. #1435
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Fina grafikkorts kylare du har

  26. #1436
    jag köpte BF3 igår men när jag ska spela det så är grafiken helt fult och det laggar typ? köpte min dator förra året och det är en spel dator så den borde väl ändå klara av bf3? har läst lite på internet och tydligen har många problem med grafiken på bf3 men hittar ändå inget vettigt som ger mig något svar direkt.

  27. #1437
    Citat Ursprungligen postat av Kaspuuur Visa inlägg
    jag köpte BF3 igår men när jag ska spela det så är grafiken helt fult och det laggar typ? köpte min dator förra året och det är en spel dator så den borde väl ändå klara av bf3? har läst lite på internet och tydligen har många problem med grafiken på bf3 men hittar ändå inget vettigt som ger mig något svar direkt.
    Öpnna konsolen (knappen under Escape) och skriv Render.draw fps 1 och kolla hur många fps du har i spelet. Har du under 50 så får du sänka grafikinställningarna i "Options". Va har du för grafikkort osv i datorn?

  28. #1438
    Citat Ursprungligen postat av Blommen Visa inlägg
    Öpnna konsolen (knappen under Escape) och skriv Render.draw fps 1 och kolla hur många fps du har i spelet. Har du under 50 så får du sänka grafikinställningarna i "Options". Va har du för grafikkort osv i datorn?
    kommer inte upp något när jag skriver"Render.draw fps 1" .. :S har geforce gt 560 tror jag det är

  29. #1439
    Citat Ursprungligen postat av Kaspuuur Visa inlägg
    kommer inte upp något när jag skriver"Render.draw fps 1" .. :S har geforce gt 560 tror jag det är
    Du bör kunna ligga på high på inställningarna har jag för mig. Om det inte funkar så kan du använda tex fraps

  30. #1440
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Är det någon som använder eller har använt någon slags av kabelstrumpa, liknande: http://www.kabelbutiken.com/kabelslu...asycover-svart

    Fungerar det bra?

    Finns det någon bättre variant ni kan rekommendera?
    En annan variant är ju eltejp de funkar bra

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in