Sidan 56 av 57 Första ... 64654555657 Sista

Ämne: Datortråden!

  1. #1651
    Vad kör ni för webbläsare?

    Testar lite nya och blev förtjust i Opera. Hade Chrome innan, man saknar vissa funktioner och gillar vissa nya på opera.
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  2. #1652
    Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    Vad kör ni för webbläsare?

    Testar lite nya och blev förtjust i Opera. Hade Chrome innan, man saknar vissa funktioner och gillar vissa nya på opera.
    Chrome alla dagar i veckan, simpelt, snabbt, smidigt så det passar mig perfekt
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  3. #1653
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Chrome alla dagar i veckan, simpelt, snabbt, smidigt så det passar mig perfekt

    Chrome är precis de saker du säger, men Opera var snabbare för mig. Därav valde jag Opera
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  4. #1654

  5. #1655
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Vad är mer värt att köpa..

    http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=759357 för ≈3000:-

    http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=756301 för ≈ 3700:-
    Om du ger vad du har för spec på övriga grejer i burken så är det lättare att svara på det

  6. #1656
    Citat Ursprungligen postat av Biffen79 Visa inlägg
    Om du ger vad du har för spec på övriga grejer i burken så är det lättare att svara på det
    Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge)
    Asus Soundcard Xonar D2 7.1
    DVD±RW Samsung 22X DL RETAIL Svart/Silver/Beige
    2 stycken Corsair 4GB (1x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE
    Corsair Gaming Series 700W 80+
    MSI Z77-G43
    Hårddisk kommer snart, Blir en Intel SSD 240gb 520 serie.

    Lådan är en NZXT phanton 410

  7. #1657
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge)
    Asus Soundcard Xonar D2 7.1
    DVD±RW Samsung 22X DL RETAIL Svart/Silver/Beige
    2 stycken Corsair 4GB (1x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE
    Corsair Gaming Series 700W 80+
    MSI Z77-G43
    Hårddisk kommer snart, Blir en Intel SSD 240gb 520 serie.

    Lådan är en NZXT phanton 410
    670 kmr ju alltid vara bättre än 660ti. Men 660ti är väl mer prisvärd.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  8. #1658
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    670 kmr ju alltid vara bättre än 660ti. Men 660ti är väl mer prisvärd.
    Är det värt att lägga dom extra slantarna för ett 670 tycker du?

  9. #1659
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Är det värt att lägga dom extra slantarna för ett 670 tycker du?
    Ja om du inte vill ha den dära extra lilla prestandan.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  10. #1660
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Ja om du inte vill ha den dära extra lilla prestandan.
    Jodå, klart man vill ;D

  11. #1661
    Jag hade nog själv kört på 660 om du inte kör på någon enorm upplösning på skärmen

  12. #1662
    Steam har tydligen börjat dela ut gratis spel, och som den arbetslöse tonåring man är hade det varit fint att slippa betala

    Stöd mitt spelande genom att klicka på länken nedan:



    Behöver absolut inte göra något i övrigt, bara man kommer in på sidan så ska klicket räknas, ca 24 klick för ett spel. Tack på förhand


    Regelbrott, länkraderad //Holmqvist
    Senast redigerat av Holmqvist den 2012-08-20 klockan 17:00.

  13. #1663
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Steam har tydligen börjat dela ut gratis spel, och som den arbetslöse tonåring man är hade det varit fint att slippa betala

    Stöd mitt spelande genom att klicka på länken nedan:

    [

    Behöver absolut inte göra något i övrigt, bara man kommer in på sidan så ska klicket räknas, ca 24 klick för ett spel. Tack på förhand
    vi alla här kanske kan hjälpa varandra ? Så om alla typ skickar och alla klickar så blir alla glada. Förutom mods/admins som säkert dislikear detta :/

    Regelbrott, länk raderad //Holmqvist
    Senast redigerat av Holmqvist den 2012-08-20 klockan 16:59.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  14. #1664
    Citat Ursprungligen postat av Biffen79 Visa inlägg
    Jag hade nog själv kört på 660 om du inte kör på någon enorm upplösning på skärmen
    Vilka spel klarar man på ett 660 Power ed? BF3 maxat?

  15. #1665
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Vilka spel klarar man på ett 660 Power ed? BF3 maxat?
    Jag lirar själv BF3 kompisen kör lika dan rigg som mig Intel I7 2600K o klockad 8gb i ram men han har Nvidia Asus 580 och han kan inte maxa spelet jag tror du får köra dubbla grafikkot om du skall maxa det. BF3 är otroligt kul spel men dåligt kodat enligt mig i alla fall jag kör på lite över medel utan problem på mitt ATI 5870 han kör nästan samma inställningar som mig. Men medium lite över det kan du köra lätt utan att det skall lagga och då är det riktigt snyggt i mina ögon i alla fall.

  16. #1666
    Citat Ursprungligen postat av Biffen79 Visa inlägg
    Jag lirar själv BF3 kompisen kör lika dan rigg som mig Intel I7 2600K o klockad 8gb i ram men han har Nvidia Asus 580 och han kan inte maxa spelet jag tror du får köra dubbla grafikkot om du skall maxa det. BF3 är otroligt kul spel men dåligt kodat enligt mig i alla fall jag kör på lite över medel utan problem på mitt ATI 5870 han kör nästan samma inställningar som mig. Men medium lite över det kan du köra lätt utan att det skall lagga och då är det riktigt snyggt i mina ögon i alla fall.
    Riktig skräpversion av grafikkortet isånafall, jag lirar BF3 ultra @1080 utan minsta antydan till lagg med GTX560ti 448

  17. #1667
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    vi alla här kanske kan hjälpa varandra ? Så om alla typ skickar och alla klickar så blir alla glada. Förutom mods/admins som säkert dislikear detta :/

    Regelbrott, länk raderad //Holmqvist
    Den vart endå fake :/

    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Riktig skräpversion av grafikkortet isånafall, jag lirar BF3 ultra @1080 utan minsta antydan till lagg med GTX560ti 448
    Nej det gör du verkligen inte. Du kör ju inte fullt ultra utan ultra/high kör du isf.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  18. #1668
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Den vart endå fake :/

    Nej det gör du verkligen inte. Du kör ju inte fullt ultra utan ultra/high kör du isf.
    Kan spela in när jag kommer hem.

  19. #1669
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Riktig skräpversion av grafikkortet isånafall, jag lirar BF3 ultra @1080 utan minsta antydan till lagg med GTX560ti 448
    Lül nej. GTX 560 Ti 448 har inte ens tillräckligt med vram för att kunna köra bf3 på ultra och även om den skulle haft det är gpu:n på tok för slö. När du säger att du inte får den minsta antydan till lagg säger du i stort sett bara att din hjärna är så långsam att den uppfattar 10-30 fps som en felfritt flytande rörlig bild.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  20. #1670
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Lül nej. GTX 560 Ti 448 har inte ens tillräckligt med vram för att kunna köra bf3 på ultra och även om den skulle haft det är gpu:n på tok för slö. När du säger att du inte får den minsta antydan till lagg säger du i stort sett bara att din hjärna är så långsam att den uppfattar 10-30 fps som en felfritt flytande rörlig bild.
    Jag har inte ens kollat fpsen men jag upplever inga lagg. Jag har allt inställt på ultra, jag har inte pillat särskilt mycket i inställningarna men jag tror allt är på ultra.

  21. #1671
    Beställde i alla fall ett 670 nu

  22. #1672
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Jag har inte ens kollat fpsen men jag upplever inga lagg. Jag har allt inställt på ultra, jag har inte pillat särskilt mycket i inställningarna men jag tror allt är på ultra.
    Upplösning?
    Nu andas du manuellt!

    Don't drive faster than your guardian angle can fly!

  23. #1673
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Riktig skräpversion av grafikkortet isånafall, jag lirar BF3 ultra @1080 utan minsta antydan till lagg med GTX560ti 448
    Har väldigt svårt att tro att du kör på ultra inställningar med maxade aaa med ditt kort gör du det skall du va väldigt glad. Mitt ATI 5870 fixar det då inte skall jag ha bra FPS så får jag hålla mig på medel inställningar då kör jag ingen skit cpu heller.

  24. #1674
    Kör jag riktiga blu-ray(sånna som tar 25-30gb) filmer i vlc eller högsta kvalite på youtube med stor bild så laggar bilden...

    Spelar upp på en 42" lcd full hd tv med 1920x1080 i upplösning, datorn är ett ihopplock:
    3,2GHz dubbelkärning amd athlon 64
    4gb ram @ 800MHz
    sapphire radeon hd 5770
    resten minns jag inte...

    Har ganska gammla hårddiskar, kan dom har tröttnat? Datorn överlag känns seg. Kan dock spela Bad company 2 på medelhöga inställning helt utan lagg.

    Nån ide om vad det kan va för fel annars? Eller är processorn bara för slö helt enkelt?

  25. #1675
    Citat Ursprungligen postat av Lutnaes^ Visa inlägg
    Upplösning?

    1080
    Citat Ursprungligen postat av Biffen79 Visa inlägg
    Har väldigt svårt att tro att du kör på ultra inställningar med maxade aaa med ditt kort gör du det skall du va väldigt glad. Mitt ATI 5870 fixar det då inte skall jag ha bra FPS så får jag hålla mig på medel inställningar då kör jag ingen skit cpu heller.
    Jag tror jag har allt på ultra, aa blev jag dock osäker på nu, jag kommer hem på lördag så kollar då

  26. #1676
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    1080
    Hmm 1080? kör du på någon tv eller? Skärmar har ju regel högre upplösning än vad en tv har

  27. #1677
    Citat Ursprungligen postat av Biffen79 Visa inlägg
    Hmm 1080? kör du på någon tv eller? Skärmar har ju regel högre upplösning än vad en tv har
    Nej jag spelar på min BenQ 24", 1920*1080

  28. #1678
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    1080


    Jag tror jag har allt på ultra, aa blev jag dock osäker på nu, jag kommer hem på lördag så kollar då
    Skriv render.drawfps 1 i konsollen i bf3 och skriv vad du har för fps.
    Nu andas du manuellt!

    Don't drive faster than your guardian angle can fly!

  29. #1679
    Köpte ny stol idag, väldigt nöjd!

    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  30. #1680
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Lutnaes^ Visa inlägg
    Skriv render.drawfps 1 i konsollen i bf3 och skriv vad du har för fps.
    Bättre att använda fraps, då kan han köra en benchmark under en längre tid så man kan se min., max. och avg. fps.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in