Sidan 57 av 57 Första ... 747555657

Ämne: Datortråden!

  1. #1681
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Bättre att använda fraps, då kan han köra en benchmark under en längre tid så man kan se min., max. och avg. fps.
    Går det också
    Nu andas du manuellt!

    Don't drive faster than your guardian angle can fly!

  2. #1682
    Citat Ursprungligen postat av Lutnaes^ Visa inlägg
    Skriv render.drawfps 1 i konsollen i bf3 och skriv vad du har för fps.
    Har inte ens orkat starta bf3 i helgen och ska upp halv 6 imorrn så jag får göra det nästa vecka :/

  3. #1683
    Fick skoldator idag. Halv bra, i3 och 4 gb ram. Första man gjorde var att ladda ner de mest nödvändiga grejorna!

    Namn:  2.jpg
Visningar: 1162
Storlek:  106,0 KB
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  4. #1684
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    Fick skoldator idag. Halv bra, i3 och 4 gb ram. Första man gjorde var att ladda ner de mest nödvändiga grejorna!

    Namn:  2.jpg
Visningar: 1162
Storlek:  106,0 KB
    är det möjligtvis en hp probook?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  5. #1685
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    är det möjligtvis en hp probook?
    Nix en Dell Latitude E6220
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  6. #1686
    Har också kommit på detta med bärbar dator grejen.. Skulle behöva en rätt enkel men lite mer stöttålig dator som ska användas under racing event etc. Inget för dyr, enda programen som ska användas är väl nätet, Media spelare, spotify, dataloggning ur bilen m.m. tänkte mig kring 3-4 k vore väl rätt lämpligt, inga större krav på grafik osv, men inte allt för slö processor osv, kan iprincip inget om datorer så vänder mig hitåt efter några goda råd Kraven är: Windows (Ej vista), inte allt för slö, stöttålig, ska vara kompatibel att spela film från dator - tv (hdmi uttag (?)) ungefär det som behövs, helst så billig som möjligt
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  7. #1687
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Har också kommit på detta med bärbar dator grejen.. Skulle behöva en rätt enkel men lite mer stöttålig dator som ska användas under racing event etc. Inget för dyr, enda programen som ska användas är väl nätet, Media spelare, spotify, dataloggning ur bilen m.m. tänkte mig kring 3-4 k vore väl rätt lämpligt, inga större krav på grafik osv, men inte allt för slö processor osv, kan iprincip inget om datorer så vänder mig hitåt efter några goda råd Kraven är: Windows (Ej vista), inte allt för slö, stöttålig, ska vara kompatibel att spela film från dator - tv (hdmi uttag (?)) ungefär det som behövs, helst så billig som möjligt
    Räkna inte med att du kan köpa en stöttålig dator för 3-4k om det nu ens finns någon dator som är det.

  8. #1688
    Citat Ursprungligen postat av Gissa Visa inlägg
    Räkna inte med att du kan köpa en stöttålig dator för 3-4k om det nu ens finns någon dator som är det.
    Dell Latitude E6220

    Kolla på dem vet inte riktigt vad dem kostar men.. Stöttålig och snabb
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  9. #1689

  10. #1690
    Haha jasså den var så dyr..
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  11. #1691

  12. #1692
    Jaa 15 papp kanske var lite över budgeten, men man får väl vara varsam med skiten då Några tips på nåt vettigt ?
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  13. #1693
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Hur stor ska bilden på bakrundsbilden vara om man vill få den rätta skärpan på bildens som finns på exempelvis google? Har en 15,6"..
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  14. #1694
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Hur stor ska bilden på bakrundsbilden vara om man vill få den rätta skärpan på bildens som finns på exempelvis google? Har en 15,6"..
    1920x1080p är den största upplösningen, bara att söka på Full Hd wallpapers på google.. Var det så du menade?
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  15. #1695
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    1920x1080p är den största upplösningen, bara att söka på Full Hd wallpapers på google.. Var det så du menade?
    Precis, tack så mycket!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  16. #1696
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    1920x1080p är den största upplösningen, bara att söka på Full Hd wallpapers på google.. Var det så du menade?
    Finns större upplösningar än 1080p. Han lär inte ha 1080p på en 15,6" skärm heller och större upplösning än vad man har på skärmen är helt onödigt.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  17. #1697
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Precis, tack så mycket!
    Skärmens upplösning behöver nödvändigtvis inte ha med storleken att göra. Kolla vad den högsta upplösningen som du kan ha är genom att högerklicka på skrivbordet och välja skärmupplösning. Kolla sen i rullistan vad det högsta som du kan ha är, ställ in på det om det inte är inställt på det. Har du större bild än upplösning så kan det se fucked up ut.

  18. #1698
    Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    1920x1080p är den största upplösningen, bara att söka på Full Hd wallpapers på google.. Var det så du menade?
    Högsta upplösningen för tillfället är 2560x1440 eller 3840x2160, blev osäker nu när jag skrev detta.

  19. #1699
    Fattar inte, den hoppar ut läge när man klickar

    http://www.youtube.com/watch?v=A2yE1cSqBhk
    Fiddy-mackan: Säljer och köper allt inom fiddy!

  20. #1700

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Nån vänlig själ som har lust att kasta ihop en dator utan kringutrustning för 10-12k och länka varukorgen alternativt lista upp komponenterna här?
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in