1. #1

    Mgb korado renoveringsobjekt (intressekoll)

    Har en mgb korado som står och samlar damm, tänkte kolla om det finns nåt intresse för den.

    Det är ett påbörjat renoveringsobjekt, framgaffeln är målad mörkblå och klarlackad men behöver sättas ihop.
    Ramen är till större delen målad mörkblå och klarlackad, motorupphängningen är svetsad pga rost.
    2 hjul med lagliga däck i brukskick men lite färg skulle inte skada, 2 extra fälgar och båda är renoveringsobjekt
    Hastighetsmätare saknas, elen fungerar, tanklock saknas och extra cylinder med kolv finns.
    Original avgassystem, modifierat avgassystem(trim) med rosthål i kröken och ett lätt modifierat puch maxi system följer med.
    Sadeln var förstörd när jag köpte den så den har byggts om för att ta en vanlig cykelsadel, en trasig sadel som kan svetsas upp följer med.

    Motorn är en puch super maxi, det är en licenstillverkad puch maximotor med större insug, större förgasare med tumstyrd choke, kraftigare cylinder, brytarlöst tändsystem, kraftigare koppling, ostrypt luftfilter och allt är original.

    Det som jag kan komma ihåg nu som behöver målas är styre, motorupphängning och stötdämpare bak,
    Såldes som årsmodell 1996, vet inte hur många mil den har gått men 800-1000mil i min ägo, länk med bild på hur modellen ser ut.
    http://www.alltommc.se/mcGuiden/visa...b=2005&ar=2005

    Ramnummer och motornummer finns, hade tänkt mig runt 1500kr eller eventuellt byte mot honda mb/delar till honda mt, det är avhämtning i centrala göteborg som gäller, låter det intressant?
    Kan nås via pm eller i denna tråden, mvh Raven
    Senast redigerat av Raven den 2012-03-24 klockan 00:36.

  2. #2
    Glömde skriva att mopeden är mycket billig att försäkra, 879kr per helår för trafikförsäkring hos if.

  3. #3
    Bump, prissänkt 1200kr.

  4. #4

  5. #5

  6. #6
    Jag tycker det låter intressant men vill gärna se bilder!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in