Hybridvisning

vad för kopplingkit behöver jag?

tänkte beställa arisal 70 racing till min rrx och undrar vad man behöver för kopplingkit för att den ska gå bra, jag ska stunta med den, beställningen ska vara från twostroke
    http://www.twostroke.se/group.asp?group=7227&sort=price

tack för svar i förhand
    kolla in min stunt rrx <-tryck på texten

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    MHR fjädrar med fräscha original lameller är det bästa du kan få tag på.
    Även om dina lameller inte är helt hundra så brukar det greppa när man
    kör på sport/midrace setuper!

http://www.twostroke.se/product.asp?product=10976
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    som alla andra har sagt, köp nya kopplingsfjädrar så räcker det till en vanlig setup. Kolla så att lamellerna är fräscha bara, och i med ny olja när du ändå håller på
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    Du behöver inte köpa ny koppling, men som pAd105 sa, köp mhr fjädrar och ha ett par fräscha original så blir det fint! annars är det la bara att skaffa nån "märkes" koppling, lirar säkert också bra!
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    MHR fjädrar med fräscha original lameller är det bästa du kan få tag på.
    Även om dina lameller inte är helt hundra så brukar det greppa när man
    kör på sport/midrace setuper!

http://www.twostroke.se/product.asp?product=10976
    då kör jag på det, men vad tror ni är bäst att stunta med arisal 70 racing eller hebo manston 70 ?

Citat Ursprungligen postat av selllle Visa inlägg
    då kör jag på det, men vad tror ni är bäst att stunta med arisal 70 racing eller hebo manston 70 ?
    Inte fan borde du stunta med en manston iaf skaffa typ en barikit 74cc, den kör många am6 stuntare med

jag skulle kört med en arisal 70 sport om jag var du dom är mer lågvarvigare än en racing cylle
    !!!GILLA SIDAN FÖR F*N!!!
    !!vid tusen likes släpper dom stunt film!!
    http://www.facebook.com/GBGX3M

Du behöver inte köpa ny koppling, men som pAd105 sa, köp mhr fjädrar och ha ett par fräscha original så blir det fint! annars är det la bara att skaffa nån "märkes" koppling, lirar säkert också bra!
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

som alla andra har sagt, köp nya kopplingsfjädrar så räcker det till en vanlig setup. Kolla så att lamellerna är fräscha bara, och i med ny olja när du ändå håller på

Eze_08s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    År och dagar sen man var här inne så de första man ser är att du behöver hjälp selle -.-
    Iallafall, Köp Faan heller inge bari74a. piss till stunt.. Skulle rekomendera dig att köpa en metrakit hanmade 70. sjukt najjs axx. sen de dära med kopplingen, kör på metrakit eller mhr fjädrar, samma skit allt ihop. De är en moppe så de spelar ingen roll vad du lirar, kommer gå som skit iallafall!

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Lär dig köra med urpluggat ett tips bara.. jag började stunta med midrace setup som inte
    är det lättaste när man precis börjar!
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

Citat Ursprungligen postat av Eze_08 Visa inlägg
    År och dagar sen man var här inne så de första man ser är att du behöver hjälp selle -.-
    Iallafall, Köp Faan heller inge bari74a. piss till stunt.. Skulle rekomendera dig att köpa en metrakit hanmade 70. sjukt najjs axx. sen de dära med kopplingen, kör på metrakit eller mhr fjädrar, samma skit allt ihop. De är en moppe så de spelar ingen roll vad du lirar, kommer gå som skit iallafall!
    fan va kul att man får hjälp av självaste eze, kungarnas kung på stunt jöö (A) <3

Citat Ursprungligen postat av JonteAMP Visa inlägg
    jag skulle kört med en arisal 70 sport om jag var du dom är mer lågvarvigare än en racing cylle
    ska tänka på det

Lär dig köra med urpluggat ett tips bara.. jag började stunta med midrace setup som inte
    är det lättaste när man precis börjar!
    har alltid lärt mig med trimmad moppe och det har ju gått, iallafall på scooter, jag kan ju grunderna iallafall får se hur det blir, men min moppe skar nyss och pallar inte köpa en orginal cylle så får lära mig med 70

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010

har alltid lärt mig med trimmad moppe och det har ju gått, iallafall på scooter, jag kan ju grunderna iallafall får se hur det blir, men min moppe skar nyss och pallar inte köpa en orginal cylle så får lära mig med 70
    Scooter är betydligt mycket lättare att köra bakhjul med enligt mina erfarenheter!
    Det svåra är att lära sig våga använda bakbromsen när det börjar gå fort

sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Orkar inte läsa allas inlägg, men kör med original koppling men hårdare fjädrar, jag har testat många olika kopplingar tex polini, metrakit båda kopplingar, top performance osv det som funkat bäst i min sprinthoj är originalkopplingen med mycket hårdare fjädrar och Red Lines gröna olja, det är det ända som inte slirat. Skulle aldrig våga bruksköra med tex polinikopplingen då det är riktigt lite gods på dom, har varit med om att trimkopplingarna gått av oxå så det har lostnat bitar ifrån dom.

Scooter är betydligt mycket lättare att köra bakhjul med enligt mina erfarenheter!
    Det svåra är att lära sig våga använda bakbromsen när det börjar gå fort
    det ska inte gå fort inte när man stuntar iallafall

Citat Ursprungligen postat av sewa Visa inlägg
    Orkar inte läsa allas inlägg, men kör med original koppling men hårdare fjädrar, jag har testat många olika kopplingar tex polini, metrakit båda kopplingar, top performance osv det som funkat bäst i min sprinthoj är originalkopplingen med mycket hårdare fjädrar och Red Lines gröna olja, det är det ända som inte slirat. Skulle aldrig våga bruksköra med tex polinikopplingen då det är riktigt lite gods på dom, har varit med om att trimkopplingarna gått av oxå så det har lostnat bitar ifrån dom.
    tack för ett bra svar, då blir det orginal koppling med hårdare fjädrar

Jag har aldrig haft problem med Polini, Metrakit eller nån annan koppling jag har testat mer en att dom har börjat slira efter några månaders användande. Jag brukskörde min PataNegra-motor på samma Polini koppling under 2009 - från våren till början av hösten. Efter det började motorn började slira, notera också att då hade jag i princip kört 24/7 under hela håret men även servat motorn regelbundet med en och samma olja rätt frekvent. Även Polini kopplingen jag har nu är hur fin som helst.

Gods är en sak, kvalité är ju en helt en annan..

No offence mot dig Sebbe. Men jag vet inte riktigt vad jag ska tro mer än att det är klantmeck och okunskap inblandat när man hör och läser saker hela tiden om grejer som inte håller OSV?

sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ta MHR fjädrarna då dom går att köpa löst sen kan du ju kolla hur fin kopplingen är också som sitter i nu

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in