1. #1

    Rieju mrx pro Paioli gaffel! Hur mkt olja?

    Någon som vet eller vet var jag tar reda på hur mkt olja de ska vara
    in min paioli gaffel på min Rieju mrx pro -05??




    Mvh Sebbe

  2. #2

  3. #3
    2,6 dl...

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av BenciRrx Visa inlägg
    2,6 dl...
    Tack! Säker på det? Menar bara så man inte tar sönder nått har du en själv eller? du vet vilken gaffel jag menar?

  5. #5
    Jo jag är rätt så säker ,för det funkar för mig.Men jag har offroad olja i min och den har Wiskositeten 5 dvs. W5, har för mig att det ska vara Wiskositeten 10.... men jag tycker det är mycket skönare och köra med offroad oljan. Då rieju har för mjuka dämpare enligt mitt tycke.Så du kan nog häva i lite mer än 2,6 dl, då jag tror att de ej kommer hända något med packboxarna..

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av BenciRrx Visa inlägg
    Jo jag är rätt så säker ,för det funkar för mig.Men jag har offroad olja i min och den har Wiskositeten 5 dvs. W5, har för mig att det ska vara Wiskositeten 10.... men jag tycker det är mycket skönare och köra med offroad oljan. Då rieju har för mjuka dämpare enligt mitt tycke.Så du kan nog häva i lite mer än 2,6 dl, då jag tror att de ej kommer hända något med packboxarna..
    Okej tack tack min är med riktigt mjuk nu så det är därför jag ska bytta eller fylla på eller vad de är Jag köpte mopen för ett tag sen och den läker inte och den har gått 1600 mil och jag lovar att de aldrig är bytt packboxar så jag tänkte de kan ju vara att de har läkt innan så att de inte är nått kvar kanske?! men ska byta olja i och prova
    jag vill med ha hådare så ska jag köpa w5?

  7. #7
    Jag köpte min offroad olja på biltema... (: Det bästa är att du tömmer ut allt då oljan oftast blir trögflytande och smutsig, det kan också leda till att smuts kommer mellan packboxarna och att det kommer ut lite olja ibland vid hård körning.Här har du länken:http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Olj...-Racing-36439/

  8. #8
    W5 är lättare än W10! Har varit och köpt nu

  9. #9
    bara o fylla på då (:... är du säker på de.. ;o

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av BenciRrx Visa inlägg
    bara o fylla på då (:... är du säker på de.. ;o
    Jadå jaaa helt säker!

  11. #11

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    kör ni biltemas gaffelolja kan ni lika gärna köpa w5 motorolja, samma skit! kör på riktig olja ffs!
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    kör ni biltemas gaffelolja kan ni lika gärna köpa w5 motorolja, samma skit! kör på riktig olja ffs!
    Det är bara ren skitsnack enligt mig... alla har fått för sig att biltemas alla oljor är skit, det som är viktigt är vilken olja du har i motorn.Sen kan du ju faan inte upptäcka någon skillnad på oljan när den rinner i konsistens, en annan sak är om du nu smakprovar oljorna och du anser att den ena eller andra smakar bättre.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    kör ni biltemas gaffelolja kan ni lika gärna köpa w5 motorolja, samma skit! kör på riktig olja ffs!
    Citat Ursprungligen postat av BenciRrx Visa inlägg
    Det är bara ren skitsnack enligt mig... alla har fått för sig att biltemas alla oljor är skit, det som är viktigt är vilken olja du har i motorn.Sen kan du ju faan inte upptäcka någon skillnad på oljan när den rinner i konsistens, en annan sak är om du nu smakprovar oljorna och du anser att den ena eller andra smakar bättre.
    Jag kör med Motul w10 olja

  14. #14

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av BenciRrx Visa inlägg
    Det är bara ren skitsnack enligt mig... alla har fått för sig att biltemas alla oljor är skit, det som är viktigt är vilken olja du har i motorn.Sen kan du ju faan inte upptäcka någon skillnad på oljan när den rinner i konsistens, en annan sak är om du nu smakprovar oljorna och du anser att den ena eller andra smakar bättre.
    Jag anser inte att alla deras oljor är skit, men det är skillnad på deras oljor och bättre kvalitetsoljor. Körde själv biltemas gaffelolja i hojen ett tag men den blev märkbart stötigare och betedde sig inte som innan. Så drog ur lite ifall jag tänkte att det va för mkt, men gjorde knappt ngn skillnad. Och då bytte vi till castrols gaffelolja och otroligt nog blev det bättre. så nog fan glr det skillnad. men aja, i en moppe kvittar det väl mer lr mindre

    Citat Ursprungligen postat av SillmaN Visa inlägg
    Jag kör med Motul w10 olja
    okej, men den ska ju va hyfsad
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av BenciRrx Visa inlägg
    Det är bara ren skitsnack enligt mig... alla har fått för sig att biltemas alla oljor är skit, det som är viktigt är vilken olja du har i motorn.Sen kan du ju faan inte upptäcka någon skillnad på oljan när den rinner i konsistens, en annan sak är om du nu smakprovar oljorna och du anser att den ena eller andra smakar bättre.
    Du vet inte var man tömmer ut och fyller på oljan? nere där vid den soft/hard skruven eller uppe på den skruven av plast?

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av SillmaN Visa inlägg
    Du vet inte var man tömmer ut och fyller på oljan? nere där vid den soft/hard skruven eller uppe på den skruven av plast?
    Det beroende på dämpare, men på en paioli gaffel som sitter på en rieju rrx så är det skruven längst ner som är en Insektskruv som håller i hopp hela dämparen. Det är där du tömmer ur oljan, och tar isär hela dämparen.

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av BenciRrx Visa inlägg
    Det beroende på dämpare, men på en paioli gaffel som sitter på en rieju rrx så är det skruven längst ner som är en Insektskruv som håller i hopp hela dämparen. Det är där du tömmer ur oljan, och tar isär hela dämparen.
    Okej okej men jag har den guldiga usd gafflen....rieju mrx pro.

  18. #18
    borde va den samma, ta bort gafflarna och studera dom lite så kommer du fatta...

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av BenciRrx Visa inlägg
    borde va den samma, ta bort gafflarna och studera dom lite så kommer du fatta...
    Okej tack

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in