Hybridvisning

tar lång tid att varva ner

har en yamaha dt 50 mx som jag nyligen bytt kolv på (12 mil sedan). nu äre så att den börjar att kruxa. om man har friläge i, gasar till, så tar de la typ 5-7 sekunder för den att gå ner till tomgång igen? har det ngt med kolven/nya cylle/toplock packningarna att göra? pappa sa nämligen att man kanske måste spänna cylle bultarna efter att en ny kolv gått nåra mil [är detta ett betéende liknande dåligt komp?]
    Yamaha dt 50 mx
    Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
    ¹ з з

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Hur är kompet då? det tar ju längre tid för den att gå ner i varv om du har dåligt. Annars, kolla tjuvluft?

Troligtvis drar den tjuvluft nånstans, kolla om insugsgummit är helt
    Nothing puts a smile on your face like ProRace!

Som alla andra säger så lär det vara tjuvluft eller felinställd förgasare. Kolla så att insug osv är fint och tätt, kolla så att du har alla packningar. Sen kan du (ifall du tror att förgasaren kan vara felinställd) justera luftskruven lite, skruva in den 2 varv och se om det blir bättre.
    Och som din pappa säger så bör du efterdra/känna på pinnbultarna, tror inte att dem släpper så lätt med tanke på den lilla effekt vi snackar om, men är ju så lätt att komma åt så är lika bra att efterdra lite

när jag i hemlighet skulle dra ur pluggen ur insuget (har gamla rör modellen) så när jag skulle skruva tbx allt igen så drog jag av ena skruvfästet så insuget sitter bara på 3 insex
    men jag hoppas värkligen inte det är det som gör det hela då det typ bara finns dedär nyare insugen numera till mikuni föggar som sitter med 2 skrivar ist för klammer runt rör, elr vet ni vart man får tag på insug (rör modell) 16mm??

edit: hittade ett insug på http://www.cykelkraft.se/D2-344.phtml men deras leverantör har inga kvar??? finns dem ngn annan stans
    Senast redigerat av simon17 den 2011-12-23 klockan 19:17.
    Yamaha dt 50 mx
    ¹ з з

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av simon17 Visa inlägg
    när jag i hemlighet skulle dra ur pluggen ur insuget (har gamla rör modellen) så när jag skulle skruva tbx allt igen så drog jag av ena skruvfästet så insuget sitter bara på 3 insex
    men jag hoppas värkligen inte det är det som gör det hela då det typ bara finns dedär nyare insugen numera till mikuni föggar som sitter med 2 skrivar ist för klammer runt rör, elr vet ni vart man får tag på insug (rör modell) 16mm??

edit: hittade ett insug på http://www.cykelkraft.se/D2-344.phtml men deras leverantör har inga kvar??? finns dem ngn annan stans
    jag tror det är där problemet sitter
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

ingen som vet vart man kan få tag på nytt sånt insug??
    Yamaha dt 50 mx
    ¹ з з

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Det bör gå att borra och gänga om så du kan dra åt med fyra skruv igen?
    Testa att täta med packningssilikon, det hjälper oftast!
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

asså, det e inte jängorna, eller skruvens jängor, det ena hålet för skruven på plattan har brustit från övriga plattan så bara 3 av fyra i-skruvade skruvar håller i själva plattan, den fjärde håller bara ena fäst hålet
    Yamaha dt 50 mx
    ¹ з з

larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    http://www.piratdelar.se/produkt/INSUGNINGSPLATTA-10-MM

10mm 16mm var slut, bara borra dedär
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

rätta mig om jag har fel, men kan man värkligen borra upp ett mynstycke i ytterdiameter o då det till att bli större??? isf mst jag skaffa ett 20mm elr 19, för som jag fattar det så äre innerdiametern på föggen som e 19mm dvs att 19mm är yttermåttet på insuget??? har jag fel?
    Yamaha dt 50 mx
    ¹ з з

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in