Sidan 2 av 2 Första 12
  1. #31
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Jaa men om det handlar om en moped som går för fort får dom inte Jaga med sirener eller prejja dig av vägen.
    ne men finns väl förfan mer än mopeder som är 2hjulat,
    klart dom får jaga dig? de spelar ingen roll, om dom vill du ska stanna och du inte gör de får dom jaga sig, vare sig du har moped eller rullator

    att dom inte gör de e en annan sak

  2. #32
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    ne men finns väl förfan mer än mopeder som är 2hjulat,
    klart dom får jaga dig? de spelar ingen roll, om dom vill du ska stanna och du inte gör de får dom jaga sig, vare sig du har moped eller rullator

    att dom inte gör de e en annan sak
    Jag kan citera Polisen som kom till skolan: "-Mopedister får inte jagas då dom ofta är unga och är lätt distraherad, och blir dom nervös kan det hända en olycka pågrund av
    plötslig sväng åt fel håll eller att dom inte bromsar eller att dom blir påkörd för att dom bara fokuserar på att det är en bil med sirener och ljus på bakom."

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Jag kan citera Polisen som kom till skolan: "-Mopedister får inte jagas då dom ofta är unga och är lätt distraherad, och blir dom nervös kan det hända en olycka pågrund av
    plötslig sväng åt fel håll eller att dom inte bromsar eller att dom blir påkörd för att dom bara fokuserar på att det är en bil med sirener och ljus på bakom."
    ja men bara för en polis sa de där du bor betyder inte de de e så över hela sverige,
    Ni kanske har de så i eran kommun men här är de hårda bud

  4. #34
    ja tror inte en polis säger så bara om det inte står i lagen, vad tänker den polisen med annars ?

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Jaa men om det handlar om en moped som går för fort får dom inte Jaga med sirener eller prejja dig av vägen.
    Jo de får både jaga med sirener och ligga på nära avstånd, däremot inte preja dig, men de får köra in framför dig och tvärnita.

  6. #36
    Lägg ner OT nu, ge varandra eran msn istället-,-

  7. #37
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Malte Visa inlägg
    Jo de får både jaga med sirener och ligga på nära avstånd, däremot inte preja dig, men de får köra in framför dig och tvärnita.
    Sista Svaret från mig
    Jag tror inte poliserna skulle göra det då dom inte skulle vilja ha på sitt samvete eller att deras Ansvarige får ta ansvar för vad som händer om dom bromsar in framför
    och då kan skadestånd etc bli inblandat.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in