1. #1

    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    206

    Rieju drac startar inte vad ska jag köpa ?

    Ni som har sett den andra tråden vet att min drac är död efter att jag fick in en skruv i svänghjulet så satt jag dit ett annat jag hade hemma och sen efter de har den varit sten död..

    jag fick pengar nu i jul och tänkte få igång skitet så vad ska jag köpa ? vissa säger att cdin är kass men kan den gå sönder om man får in en skruv i svänghjulet ?.

    det är inte cylinder och de, så min fråga är vad ska jag köpa ? ska jag chansa på att det är cdin elr ska jag chansa på att det är svänghjulet ?



    OBS: jag har kollat cylinder så är inte de, och de är inte membranen och inte något där, jag har gnista komp och bensin, men om jag snurrar på svänghjulet och markerat där kolven är i topp så tycker jag att den tänder för sent :S och tändningen är inte ställbar

  2. #2
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Monterat tändplattan rätt?
    Ger den gnista hela tiden?
    Vad har du bytt? Jag förstår inte din tråd riktigt..
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  3. #3
    du har ställt nått fel.. skulle jag gissa på.. har du på krysskilen på veven ?

  4. #4

    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    206
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Monterat tändplattan rätt?
    Ger den gnista hela tiden?
    Vad har du bytt? Jag förstår inte din tråd riktigt..
    japp kolla på sprängskisser och de sitter precis som när jag montera av de, jaa, jag har bytt svänghjul och tändplatta till något jag hade hemma och jag får fin blå gnista men den vägrar starta, så säger vissa att det är cdin, men kan den gå sönder om man får in en skruv i svänghjulet ?.

    jag vill veta om jag ska köpa cdi elr om jag ska köpa svänghjul och tändplatta, vilket är mest troligt att har gått sönder ?

    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    du har ställt nått fel.. skulle jag gissa på.. har du på krysskilen på veven ?
    det är org vev och japp den sitter där, går den äns att ta bort ? :S

  5. #5
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    köp ett begangnat italkit de skulle ju ha gjort iallafall
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  6. #6

    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    206
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    köp ett begangnat italkit de skulle ju ha gjort iallafall
    mm men dom ger väll bara till tändningen ? jag har tittat lite på mvt den som lika org, kostar ca 1800 kr nytt med cdi något att sattsa på ?

  7. #7
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    köp ett begangnat italkit de skulle ju ha gjort iallafall
    Vafan ska han köpa det för?

  8. #8

    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    206
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Vafan ska han köpa det för?
    de hade kanske varit nödvändigt till min setup för min tändning börjar misstända rätt tidigt :/

  9. #9
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av xytoo Visa inlägg
    de hade kanske varit nödvändigt till min setup för min tändning börjar misstända rätt tidigt :/
    okok, jag har inte koll på din setup så det är möjligt...
    Men bara för att din org-tändning är lite tjurig skulle jag inte skaffa nån värsting-tändning om du skulle köra med bara rör typ, du fattar vad jag menar?

  10. #10
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    rekomenderar denna om du ska ha lysen osv

    http://twostroke.se/product.asp?product=11065

    nog den du mena oxå
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  11. #11

    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    206
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    okok, jag har inte koll på din setup så det är möjligt...
    Men bara för att din org-tändning är lite tjurig skulle jag inte skaffa nån värsting-tändning om du skulle köra med bara rör typ, du fattar vad jag menar?
    japp jag fattar och de hade ju inte varit någon menning om moppen inte varvar mer än 10-12 men nu drar jag upp emot 14-16 tusen rpm

    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    rekomenderar denna om du ska ha lysen osv

    http://twostroke.se/product.asp?product=11065

    nog den du mena oxå
    japp de va den jag menade

  12. #12
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Den ska starta och gå fin fint upp till ca 13000rpm då börjar Ducati få det
    tufft att hänga med som det ska.

    Kolla följande:
    Alla kablar sitter som de ska, speciella jord
    Kabelbrott
    Byta tändstift
    Du kan även klippa till tändkabeln så inte tändhatten klappar

    Efter det så kan du ge dig på CDI
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  13. #13

    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    206
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Den ska starta och gå fin fint upp till ca 13000rpm då börjar Ducati få det
    tufft att hänga med som det ska.

    Kolla följande:
    Alla kablar sitter som de ska, speciella jord
    Kabelbrott
    Byta tändstift
    Du kan även klippa till tändkabeln så inte tändhatten klappar

    Efter det så kan du ge dig på CDI
    aa, har kollat kablarna och kollat så dom jordar och sånnt hittar inget fel och hittar inget som ligger emot ramen och kortsluter. dom sitter vit, röd, grön och sen stop, och sen den gula till voltregulatorn, har bytt tändstift, den ger gnista hela tiden , jag va ute och testa ett annat svänghjul men samma tändplatta och de va samma sak jävla massa avgassmällar..

    så ska jag ge mig på att byta cdi ? isf drar jag iväg en beställning på denna http://www.twostroke.se/product.asp?product=8622

  14. #14
    fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Borås/Viskafors
    Inlägg
    809
    Citat Ursprungligen postat av xytoo Visa inlägg
    aa, har kollat kablarna och kollat så dom jordar och sånnt hittar inget fel och hittar inget som ligger emot ramen och kortsluter. dom sitter vit, röd, grön och sen stop, och sen den gula till voltregulatorn, har bytt tändstift, den ger gnista hela tiden , jag va ute och testa ett annat svänghjul men samma tändplatta och de va samma sak jävla massa avgassmällar..

    så ska jag ge mig på att byta cdi ? isf drar jag iväg en beställning på denna http://www.twostroke.se/product.asp?product=8622
    Min polare har en sådan cdi tillsalu!
    Använd 3 månader!
    Ride on!

  15. #15

    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    206
    Citat Ursprungligen postat av fink3n Visa inlägg
    Min polare har en sådan cdi tillsalu!
    Använd 3 månader!
    vad ska han ha för den ? isf kan han skicka för tror inte han bor i skåne precis

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in