-
2011-12-25, 13:30 #1
- Reg.datum
- Oct 2010
- Ort
- skåne
- Inlägg
- 206
Rieju drac startar inte vad ska jag köpa ?
Ni som har sett den andra tråden vet att min drac är död efter att jag fick in en skruv i svänghjulet så satt jag dit ett annat jag hade hemma och sen efter de har den varit sten död..
jag fick pengar nu i jul och tänkte få igång skitet så vad ska jag köpa ? vissa säger att cdin är kass men kan den gå sönder om man får in en skruv i svänghjulet ?.
det är inte cylinder och de, så min fråga är vad ska jag köpa ? ska jag chansa på att det är cdin elr ska jag chansa på att det är svänghjulet ?
OBS: jag har kollat cylinder så är inte de, och de är inte membranen och inte något där, jag har gnista komp och bensin, men om jag snurrar på svänghjulet och markerat där kolven är i topp så tycker jag att den tänder för sent :S och tändningen är inte ställbar
-
2011-12-25, 13:58 #2
-
2011-12-25, 14:00 #3
du har ställt nått fel.. skulle jag gissa på.. har du på krysskilen på veven ?
-
2011-12-25, 14:02 #4
- Reg.datum
- Oct 2010
- Ort
- skåne
- Inlägg
- 206
japp kolla på sprängskisser och de sitter precis som när jag montera av de, jaa, jag har bytt svänghjul och tändplatta till något jag hade hemma och jag får fin blå gnista men den vägrar starta, så säger vissa att det är cdin, men kan den gå sönder om man får in en skruv i svänghjulet ?.
jag vill veta om jag ska köpa cdi elr om jag ska köpa svänghjul och tändplatta, vilket är mest troligt att har gått sönder ?
det är org vev och japp den sitter där, går den äns att ta bort ? :S
-
2011-12-25, 14:04 #5
-
2011-12-25, 14:05 #6
- Reg.datum
- Oct 2010
- Ort
- skåne
- Inlägg
- 206
-
2011-12-25, 14:06 #7
-
2011-12-25, 14:07 #8
- Reg.datum
- Oct 2010
- Ort
- skåne
- Inlägg
- 206
-
2011-12-25, 14:11 #9
-
2011-12-25, 14:14 #10
rekomenderar denna om du ska ha lysen osv
http://twostroke.se/product.asp?product=11065
nog den du mena oxå
-
2011-12-25, 14:16 #11
- Reg.datum
- Oct 2010
- Ort
- skåne
- Inlägg
- 206
-
2011-12-25, 16:43 #12
Den ska starta och gå fin fint upp till ca 13000rpm då börjar Ducati få det
tufft att hänga med som det ska.
Kolla följande:
Alla kablar sitter som de ska, speciella jord
Kabelbrott
Byta tändstift
Du kan även klippa till tändkabeln så inte tändhatten klappar
Efter det så kan du ge dig på CDI
-
2011-12-25, 17:06 #13
- Reg.datum
- Oct 2010
- Ort
- skåne
- Inlägg
- 206
aa, har kollat kablarna och kollat så dom jordar och sånnt hittar inget fel och hittar inget som ligger emot ramen och kortsluter. dom sitter vit, röd, grön och sen stop, och sen den gula till voltregulatorn, har bytt tändstift, den ger gnista hela tiden
, jag va ute och testa ett annat svänghjul men samma tändplatta och de va samma sak jävla massa avgassmällar..
så ska jag ge mig på att byta cdi ? isf drar jag iväg en beställning på denna http://www.twostroke.se/product.asp?product=8622
-
2011-12-25, 17:59 #14
-
2011-12-25, 19:42 #15
- Reg.datum
- Oct 2010
- Ort
- skåne
- Inlägg
- 206