Robbans avatar
    Reg.datum
    Dec 2011

Luftning av oljepump

Har en fråga, hur luftar man olje pumpen till en scooter, jag vet att man kan hälla i olja i tanken och sedan vänta tills den luftas av sig själv men vissa säger att det finns en liten skruv på oljepumpen som man skruvar ut tills det rinner olja där ifrån isf kan någon visa/förklara exakt hur man ska gå till väga?

vet inte vart du har hört de ??? på alla mina aeroxar har jag bara gört ned olja sen kört ??? gör ned olja och vänta en liten stund med locket öppet då...
    Fast om den är helt tom så kanske de kan ha kommit luft i systemet.

Robbans avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    vet inte vart du har hört de ??? på alla mina aeroxar har jag bara gört ned olja sen kört ??? gör ned olja och vänta en liten stund med locket öppet då...
    Fast om den är helt tom så kanske de kan ha kommit luft i systemet.
    tänkte ta ut slangen och byta oljan från tanken och sedan sätta tillbaka slangen till oljetanken utan att tömma slangarna, tror du det funkar?

Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av Robban Visa inlägg
    tänkte ta ut slangen och byta oljan från tanken och sedan sätta tillbaka slangen till oljetanken utan att tömma slangarna, tror du det funkar?
    Varför ska du byta tvåtaktsolja? finns ju ingen logik alls i det om oljan inte är stenåldrig.. men ja, töm så gott det går utan att oljan försvinner ur slangarna och sedan fylla på med ny olja..
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

When the sun goes down, the streets goes up..

Robbans avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    Varför ska du byta tvåtaktsolja? finns ju ingen logik alls i det om oljan inte är stenåldrig.. men ja, töm så gott det går utan att oljan försvinner ur slangarna och sedan fylla på med ny olja..
    Riktigt gammal skit olja är det som är i nu, men tack för svaren, hoppas nu på att systemet inte får i sig luft Xd

Robbans avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Citat Ursprungligen postat av Riesen Visa inlägg
    http://twostroke.se/picview.asp?pid=13942

där ser du skruven. mitt i bilden, med stjärnskalle.
    Så låter du det komma olja(motorn igång) genom hålet. sen e det bara att köra. glöm inte att köra första tanken med olja i så det hinner komma fram olja till förgasaren
    Om det redan är olja i slangarna till förgasarn då? då är det bara att dra på utan att blanda olja i tanken, tack för svaret!

Robbans avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Citat Ursprungligen postat av Riesen Visa inlägg
    ja.
    Tack så mycket, uppskattar det verkligen

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •