Hybridvisning

Tändningar derbi

Vad finns det för tändningar att köpa till derbi? Vilka har ljusspole och vilka har inte? Letar inte efter nåt som jag kan ställa in perfekt utan nåt som hänger med på högre varv än originaltändningen.
    Nothing puts a smile on your face like ProRace!

larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    MVT har ljusspole om jag inte minns fel.
    hpi kan man köpa till ljus spole
    malossi eprom
    italkit
    R/T pvl har inte ljusspole

finns mycke mer tändningar men orkar inte ta upp alla
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

om du har ducati så hänger den med en bra bit, tändkurvan är det inget fel på och hänger väll på upp till 13-14k rpm. Största anledningen till att jag hade velat byta är att få innerrotor och där med bättre respons.
    Annars är det bara att kolla på twostroke och cykelkraft, dem skriver ut om det finns ljusspole eller inte.
    Vilka som är bra och dåliga kan jag inte svara på.

Mvh
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

Okej, vilken tur var inte riktigt säker på hur långt ducatin räcker Ska eventuellt bygga en typ midrace senda med pr rör och nån trevlig cyl men var orolig för att inte tändningen ska hänga med Ska bli en bruksmoppe så kanske jag klarar mig med original ostrypt då Tack för svar!
    Nothing puts a smile on your face like ProRace!

börja med ostrypt original tändning, kommer nog gå gött ändå!
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in