-
2011-12-27, 18:17 #1
få upp fronten på yamaha dt 50 mx
tjallo, har börjat fundera på dehär me stunt, så jag har satt dit pakethållarn, vågar dock inte stegra sittandes på knäna elr annat änn att sitta normalt, men asså från det att jag startat moppen tills det e dags att balansera... HUR GÖR MAN FÖR ATT FÅ UPP DEN?
Yamaha dt 50 mx
Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
¹ з з ⁷
-
2011-12-27, 18:23 #2
dra in kopplingen, dra full gas, släpp ut kopplingen och ryck som in i h*****e
-
2011-12-27, 18:27 #3
jo, rycka ska man vet ja sen man gjorde sånt på cykeln, men skall man kompa gaffeln innan rycket eller inte?
Yamaha dt 50 mx
Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
¹ з з ⁷
-
2011-12-27, 18:34 #4
Det ska du inte behöva. dock är ju inte en dt-mx nåt att stunta med precis, men visst allting går om man vill!
Har inget TK men är ett fucko ändå
-
2011-12-27, 18:36 #5
Hur man gör för att få upp den? Viagra.
Nej men en 70cc, 20mm fögg och ett trimrör så ska dom gå att rycka upp.Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
-
2011-12-27, 18:38 #6
så vad ni menar e att man mst ha en skyhelvetes massa trim för att stegra???
Yamaha dt 50 mx
Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
¹ з з ⁷
-
2011-12-27, 18:42 #7
Man måste inte... men det underlättar att ha gott om effekt.
-
2011-12-27, 18:42 #8
-
2011-12-27, 18:59 #9
höhö, den e kanske inte stark näre gäller accelration och att resa, men idag bogserade jag min polares hemmabygda diesel crosscart på javetifan, en mopedbils tyngd upp och nerför långa backar, o min dt gnällde inte
Yamaha dt 50 mx
Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
¹ з з ⁷
-
2011-12-28, 14:18 #10
Har lite trim till dt ligger som jag hade på min för länge sen...Original dt är nästan omöjligt att åka på bakhjulet med. Men med 70cc så gick det lätt somfan att åka på bakhjulet,lättare än rieju och puckelsenda.
Skicka pm om du är intreserad utav delarna!M42B18Power!
You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!
-
2011-12-28, 17:32 #11
tyvärr, vill hålla den i orginal skick till nästa ägare då jag bara ska ha den typ 2 år, ska spara till volvo 850 t5:a efter kortet
Yamaha dt 50 mx
Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
¹ з з ⁷
-
2011-12-28, 17:48 #12
-
2011-12-28, 17:50 #13Garaget:
http://www.garaget.org/?car=341872
-
2011-12-28, 21:49 #14
-
2011-12-28, 21:57 #15
-
2011-12-28, 21:59 #16
-
2011-12-28, 23:23 #17
Senast redigerat av simon17 den 2011-12-28 klockan 23:34.
Yamaha dt 50 mx
Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
¹ з з ⁷
-
2011-12-29, 01:00 #18
om du står på sadeln kan du få upp stortsett vilken moppe som helst otrimmad, med rätt teknik osv, sen när du ska sitta ner och sen börja göra vissa trix kan lite extra kräm underlätta, men allt handlar om teknik och vilja!
Sen.. varför en sån moppe? truma bak = värdelöst på växlade moppar vid stunt
-
2011-12-29, 22:25 #19
-
2011-12-29, 22:38 #20
-
2011-12-29, 22:40 #21
-
2011-12-29, 22:50 #22Crosshjälm säljes!
http://www.moppenet.nu/showthread.ph...233#post241233
-
2011-12-29, 22:54 #23
-
2011-12-30, 03:09 #24
allt går om man vill, men tänkte mest att trummor på äldre moppar oftast är förjävla dåliga oavsett om det är nya backar eller inte, + att fjädern är rätt hård för att man ska orka med ett finger, eller två fingrar om ni nu kör med det
-
2011-12-30, 11:59 #25
- Reg.datum
- Oct 2011
- Ort
- bromölla
- Inlägg
- 89
Jag kör lite på bakhjulet med min MT50 i samma stuk, visst går det. Har bara opluggad krök
-
2011-12-30, 12:11 #26
-
2011-12-30, 12:33 #27
Trumbromsarna på de gamla japanska mopparna fungerar aldeles utmärkt om dom bara underhålls. Det kvittar om bromsbackarna är splitter nya om axeln som pressar isär dom kärvar för att man aldrig plockat ur, rengjort och fettat in den ordentligt... Blir inte riktigt samma bett som i en modern skivbroms givetvis, men fullt tillräckligt - under förutsättning att grejerna sköts som sagt.
Edit: De som tycker om att ha bra bromsar kanske vill läsa detta: http://www.moppenet.nu/showthread.ph...l-av-trumbromsSenast redigerat av G-son den 2011-12-30 klockan 12:44.
-
2012-01-01, 23:32 #28
mina bromsar äre inga probs me, bara att slänga in kopplingen trycka ner broms "pedalen" lite grann (inte ta i för kung o fosterland) så gör han lakris
bytte bromsbackarna i sommras och blästrade och polerade om de hela.
btw, du som hadde mt5, vet du om man kan få på tank/motorsids och de kåporna som sitter vid svingen på en dt?? bara älskar dirtbike stuket e de skärmarna där bak på mt5 (de som täcker lite av sving dämparna)Yamaha dt 50 mx
Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
¹ з з ⁷
-
2012-01-03, 16:40 #29
- Reg.datum
- Oct 2011
- Ort
- Vasa
- Inlägg
- 32
bara att sitta lite längre bak köra sakt ta in koppling varva upp släpp kopplingen sakta medans du pumpar ner framm delen och ryker till så skall du ryka upp en jävla vinkel och efter det bara att öva balansen.
-
2012-01-03, 17:35 #30