"Coola" 16-tumsdäck?

Jag skall ha tag på ett par däck till mina Piaggio-hjul och behöver lite råd.

Eftersom det inte finns någon vidare moppeaffär i denna staden är jag hänvisad till postorderköp.
    Bredden på fälgen är 1.60 och diametern är standard 16 tum.

Jag vill inte ha grova trialdäck eller sådant utan slätare däck.
    Några tips på passande däck?

Några tips påen leverantör som har bra sortering?

Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Detta är inget projekt!
    posta rätt
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Flyttat, Cykelkraft har ett par riktigt feta Pirellis Titta där
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Hebbes avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Citat Ursprungligen postat av Coolvette Visa inlägg
    Jag skall ha tag på ett par däck till mina Piaggio-hjul och behöver lite råd.

Eftersom det inte finns någon vidare moppeaffär i denna staden är jag hänvisad till postorderköp.
    Bredden på fälgen är 1.60 och diametern är standard 16 tum.

Jag vill inte ha grova trialdäck eller sådant utan slätare däck.
    Några tips på passande däck?

Några tips påen leverantör som har bra sortering?
    Jag har köpt dessa: http://www.mopshop.de/shop/product_i...afe33776c5df39

Annars har du däck på t.ex.
    http://www.mopshop.de/shop/index.php...afe33776c5df39
    http://www.cykelkraft.se/Modeller/Mo...Bravo.aspx#top
    http://www.easyparts.nl/showarticles...4/16_Inch.html
    http://www.jmpbparts.com/universeel/banden.html
    http://www.kgi.se/catalog-1987.php
    http://www.q-parts.nl/catalog/index.php?cPath=21_22

De är alla seriösa och pålitliga.

Hebbes avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Ingen av dina Cykelkraft eller Mopshop länkar fungerar.
    Skumt, har testat ett par gånger nu och de funkar för mig. Men det är bara att klicka sig fram manuellt i så fall. Däcken jag har är Vee Rubber VRM 099. Är nöjd med dem.

Man måste kanske vara inloggad för att se länkarna?
    Moppemorfar

Hebbes avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Bestämt dig för några än?

Reg.datum
    Dec 2011
    Pirelli 16x2.50 ML75

Citat Ursprungligen postat av Hebbe Visa inlägg
    Bestämt dig för några än?
    Vill gärna se att dom ser någotsånär rätt ut innan jag handlar.
    Det satt ett par Pirelli ML14 Trial på när jag köpte dom tioekrade hjulen och dom däcken ser bara trista ut.

Jag tittade in hos några lokala moppehandlare men dom hade ingenting som passade.
    När jag ändå skulle ut och köra stannade jag till hos Bröderna Hörberg i Lödde, dom har sålt mc-däck i trettio år och jag chansade på att dom kunde ha något.

Förklarade mitt ärende och en av killarna försvann ut på lagret, var borta en stund och kom tillbaka med ett däck, det vänstra på bilden.
    Priset var rätt men killen blev lite moloken när jag sade att jag ville ha två, -"Jag var glad när jag hittade ett"...
    Han försvann igen och var borta en längre stund och kom tillbaka med det andra däcket, det till höger.

Namn:  Däck_2.jpg
Visningar: 623
Storlek:  53,3 KB

Bredderna är säkert inte optimala för mina 1.60-tums hjul men jag provar så får vi se hur de känns.
    Det smala är ett 2 1/4-tums DURO och det andra är ett 2 3/4-tums SAVA Kranj (Hi-Performance)
    Det ser bättre ut än de kantiga Trial-däcken och priset var rätt, 364 kronor för bägge så jag är nöjd.

Reg.datum
    Dec 2011
    Det satt ett par Pirelli ML14 Trial på när jag köpte dom tioekrade hjulen och dom däcken ser bara trista ut.

Jag tittade in hos några lokala moppehandlare men dom hade ingenting som passade.
    När jag ändå skulle ut och köra stannade jag till hos Bröderna Hörberg i Lödde, dom har sålt mc-däck i trettio år och jag chansade på att dom kunde ha något.

Förklarade mitt ärende och en av killarna försvann ut på lagret, var borta en stund och kom tillbaka med ett däck, det vänstra på bilden.
    Priset var rätt men killen blev lite moloken när jag sade att jag ville ha två, -"Jag var glad när jag hittade ett"...
    Han försvann igen och var borta en längre stund och kom tillbaka med det andra däcket, det till höger.

Bredderna är säkert inte optimala för mina 1.60-tums hjul men jag provar så får vi se hur de känns.
    Det smala är ett 2 1/4-tums DURO och det andra är ett 2 3/4-tums SAVA Kranj (Hi-Performance)
    Det ser bättre ut än de kantiga Trial-däcken och priset var rätt, 364 kronor för bägge så jag är nöjd.
    364 spänn för två däck ? grymt pris

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008

Duros däck är sjukt hala och stenhårda dessutom, men men..man får vad man betalar för Om du har lust att punga ut lite pengar så bör du köpa Cykelkrafts Pirelli sådana jag har dvs

Sjukt fina
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Duros däck är sjukt hala och stenhårda dessutom, men men..man får vad man betalar för
    För det mesta får man vad man betalar för.
    Nu skall jag ju inte köra seriös roadracing långa stunder eller i hög hastighet, mitt race blir 75 meter raktfram, därefter en bromssträcka på 20 meter innan högt gräs tar vid...
    Mitt tioekrade framhjul har en superhejdare på hela 90 millimeter så jag tror att trumbromsens mattning är ett större problem än låsning på grund av hådra däck men det får vi se.

Har funderat på att montera en skivbroms från en mountainbike men jag vill börja köra och känna på motor och bromsar innan jag går på det.

Behörigheter för att posta

• Du fÃ¥r inte posta nya ämnen
  • Du fÃ¥r inte posta svar
  • Du fÃ¥r inte posta bifogade filer
  • Du fÃ¥r inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in