1. #1

    Battlefield 3 grafik ? Jailbreak iPhone ?

    Tjena tänkte att ja skriver 2 olika saker i samma.. jag köpte BF3 igår men när jag ska spela det så är grafiken helt fult och det laggar typ? köpte min dator förra året och det är en spel dator så den borde väl ändå klara av bf3? har läst lite på internet och tydligen har många problem med grafiken på bf3 men hittar ändå inget vettigt som ger mig något svar direkt.

    Sen undrar jag om någon vet om det kommit ut något jailbreak till iphone 4 med den nyaste uppdateringen.. som man INTE behöver starta mobilen genom datorn

  2. #2

  3. #3
    tack, men den där jailbreaken som finns på den länken funkar ju bara till den äldre uppdateringen inte till iOS 5.0.1

  4. #4
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Specs på datorn samt vad för grafik kör du bf3 på?

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk


  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    Specs på datorn samt vad för grafik kör du bf3 på?

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
    ska kolla det sen kör med den grafiken som är från början

  6. #6
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Kaspuuur Visa inlägg
    ska kolla det sen kör med den grafiken som är från början
    Spelet känner av vilken grafik man bör klara av och ställer in sig därefter, så vilken grafik kör du på?

    Edit: Och bara för att det stod att det var en speldator när du köpte den behöver det inte betyda att den har bra komponenter, men om den nu har det så kanske problemet är att dina drivrutiner är för gamla.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  7. #7

  8. #8
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Man behöver inga nörd-prylar för att kunna klara av o spela bf3 så länge man inte kör på högsta grafik.
    Nej men "speldator" säger inte mer än att man kan spela spel på den, datorer man kan spela spel på har funnits i ett tiotal år.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  9. #9
    Kolla vilka grapich settings du har på och testa att sänka dem. Och lägg upp dator specsen så man vet vad du har för komponenter.

  10. #10
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Jailbreak för senaste uppdateringen till iPhone 4 utan att behöva starta om via datorn:

    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Nej men "speldator" säger inte mer än att man kan spela spel på den, datorer man kan spela spel på har funnits i ett tiotal år.
    Så som jag ser det är en "speldator" en med ett snyggt chassi, någon extra fläkt här och var, fast dubbelt så dyr som en annan dator med samma specifikationer.

    Men vad vet jag jag kan ju inte så mycket.

  12. #12

  13. #13
    Jag spelar på en 32tums TV skärm, har en 20tums datorskärm som jag inte använder undrar om det kan ha något med saken att att göra?

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Kaspuuur Visa inlägg
    Jag spelar på en 32tums TV skärm, har en 20tums datorskärm som jag inte använder undrar om det kan ha något med saken att att göra?
    om jag har förstått rätt så är det inte lika krävande för datorn att visa spelet på mindre skärmar.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Gissa Visa inlägg
    om jag har förstått rätt så är det inte lika krävande för datorn att visa spelet på mindre skärmar.
    Det har inte med skärmens storlek att göra utan med upplösnigen. Dem flesta 32" tv är hd ready och har således en skärmupplösning på ynka 1280*720 (eller omskalad till 1366*768) Medansen datorskärm som bara är 19" brukar ha betydligt högre upplösnig.

    Standard hd ready tv 32" (1280*720 eller omskalad till 1366x768)
    19" widescreen datorskärm (1440*900)
    20" datorskärm (1600*1200 )
    21,5" widescreen datorskärm (1920*1080)

    Ju högre upplösnig du spelar i, desto mer krävande är det för datorn. Som du ser ovan har det inte med skärmens storlek att göra då en 32" tv är mycket större än en 21,5", ändå kommer datorn få det kämpigare om du försöker spela i högsta upplösnig på båda skärmarna.
    w

  16. #16
    och så kan jag tillägga att om man dubblar upplösningen så fyrdubblas antalet pixlar, så datorn får ju arbeta (rent matematiskt, kanske inte helt sant i praktiken) fyra ggr hårdare för att räkna ut fyra ggr fler pixlar, en bra idé är alltså att sänka upplösningen.

    sen har väl i stort sett alla 32" idag full hd?

  17. #17
    Okej ja TVn är full hd.. testade med dator skärmen och det blev faktiskt bättre inte lika mycket lagg och pixlarna vart mycket bättre men fortfarande inte helt bra.. men ska ändra lite inställningar på spelet och se om de gör något skillnad tack så jätte mycket för alla svar och hjälpen!

  18. #18
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Kaspuuur Visa inlägg
    Okej ja TVn är full hd.. testade med dator skärmen och det blev faktiskt bättre inte lika mycket lagg och pixlarna vart mycket bättre men fortfarande inte helt bra.. men ska ändra lite inställningar på spelet och se om de gör något skillnad tack så jätte mycket för alla svar och hjälpen!
    Ta reda på vad ditt grafikkort heter och skriv det här om det fortfarande inte funkar bra.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in