ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008

insug helt fucked up

Jo nu är det så här att jag köpte en 24mm förgasare så jag behövde ett
    större insug, köpte då detta: http://www.cykelkraft.se/KGCY312005.phtml
    Tyckte det verkade skit bra då jag var tvungen att ha föggen bakåt, tyckte det verkade konstigt när föggen väl satt där då den vart jävligt bakåt lutad aja, allt monterande
    gick bra tills jag vred på bensin kranen och skulle kolla gnistan (dvs helt öppet till cylindern,
    kickar = sprutar ut bensin från cyllen, då har ju förgasaren blivit alldeles för mycket lutad så
    bensinen bara rinner in i vevhuset och cylindern, så nu är min fråga ska förgasaren verkligen
    luta så pass mycket med detta insug dvs är det ett jävla fel från tillverkaren eller hus ska jag göra?

snabba svar uppskattas!

Tror det är meningen att man ska skruva fast den i en spacer först. Inte direkt på blocket, för då blir lutningen för mycket(som du beskriver) den ska monteras såhär:http://twostroke.se/product.asp?product=14361 (tror jag)

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av TrimmarN^ Visa inlägg
    Tror det är meningen att man ska skruva fast den i en spacer först. Inte direkt på blocket, för då blir lutningen för mycket(som du beskriver) den ska monteras såhär:http://twostroke.se/product.asp?product=14361 (tror jag)
    Det där är ett helt annat sätt, annat insug osv.
    Uppskattar om någon här någon erfarenhet av produkten jag länka och inte någon wig.

Sent from my U20i using Tapatalk

skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    vinkla den frammåt
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    vinkla den frammåt
    Hjälper ju verkligen, näe men nu är det åtgärdat på eget sätt.

Sent from my U20i using Tapatalk

annars kan de ju va så att den är så pga att det finns nån moppe som cyllern sitter relativt vågrätt på, då mst de ha en så bra vinkel
    Yamaha dt 50 mx
    Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
    ¹ з з

Reg.datum
    Mar 2011
    Simon: han har ju liggande minarelli på den
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av simon17 Visa inlägg
    annars kan de ju va så att den är så pga att det finns nån moppe som cyllern sitter relativt vågrätt på, då mst de ha en så bra vinkel
    Alltså kan inte du sluta svara på frågor som du inte har någon som helst koll på?!

Jag tror faktiskt att det är som Trimmarn sa. Det där är ett "shortneck" som brukar kombineras med en wig.
    Med det där insuget står väll förgasaren nästan rakt upp? Med en wig vinklas den ju tillbaka till vanlig vinkel?

(Om det nu är så att du behöver en wig så har jag en splitter ny Kiesler till salu)

MVH

EDIT: Läste nu att du löst problemet! Vad var felet?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av simon17 Visa inlägg
    Min motor är vågrät och varför skulle det hjälpa när förgasaren bara släpper in all bränsle?

Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Alltså kan inte du sluta svara på frågor som du inte har någon som helst koll på?!

Jag tror faktiskt att det är som Trimmarn sa. Det där är ett "shortneck" som brukar kombineras med en wig.
    Med det där insuget står väll förgasaren nästan rakt upp? Med en wig vinklas den ju tillbaka till vanlig vinkel?

(Om det nu är så att du behöver en wig så har jag en splitter ny Kiesler till salu)

MVH

EDIT: Läste nu att du löst problemet! Vad var felet?
    Det ska då vara en helvetes konstig wig som ska sitta i mellan för den har samma bultmönster som vanliga insug,
    jag har en Kiesler wig här hemma och dom insugen har bara 2 skruv hål, och stage6 wigen har 4 hål fast som ligger
    i en kvadratisk radie eller vad man ska säga.
    jag och en kompis löste det som bönder vi är, här är en bild.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in