1. #1

    Sidostöd till Rieju RRX, vad passar?

    Hej,

    jag har höjt min Rieju rrx och originalstödet är nu för kort! Har kollat runt bl.a. på twostroke men dem stöden ska man fästa i ramen! Finns det inga stöd till rrx som man ersätter det gamla med, på samma ställe!?

    Om någon säljer ett stöd som man kan ersätta det gamla med så hör av er i tråden men också om ni vet någon sida osv som säljer såna stöd!

    Måste ha ett stöd så fort som möjligt då jag inte gillar att moppen lutar så mycket!

    Mvh

  2. #2

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av MoppeStyling Visa inlägg
    Hej,

    jag har höjt min Rieju rrx och originalstödet är nu för kort! Har kollat runt bl.a. på twostroke men dem stöden ska man fästa i ramen! Finns det inga stöd till rrx som man ersätter det gamla med, på samma ställe!?

    Om någon säljer ett stöd som man kan ersätta det gamla med så hör av er i tråden men också om ni vet någon sida osv som säljer såna stöd!

    Måste ha ett stöd så fort som möjligt då jag inte gillar att moppen lutar så mycket!

    Mvh
    Rieju mrx-stöd ska funka har jag hört

  3. #3
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Gör eget?

    blir alltid bättre.

  4. #4

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av löfarn Visa inlägg
    Rieju mrx-stöd ska funka har jag hört
    Det har jag också hört, att det ska passa bra till 2.5cm höjningar! (som jag gjort). Men vart kan man köpa dem då?

    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    Gör eget?

    blir alltid bättre.
    Jo det kan man ju också göra men har inte riktigt den utrustningen för det...


    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    förläng stödet. enkelt.
    Vet inte hur man gör det! Men i första hand ska ska jag köpa ett då jag har lite andra projekt på gång!

    Vet någon av er om det finns stöd man kan ersätta originalstödet med? Alla stöd som jag sett bl.a. på twostroke ska man fästa i ramen!

  6. #6
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av MoppeStyling Visa inlägg
    Det har jag också hört, att det ska passa bra till 2.5cm höjningar! (som jag gjort). Men vart kan man köpa dem då?



    Jo det kan man ju också göra men har inte riktigt den utrustningen för det...




    Vet inte hur man gör det! Men i första hand ska ska jag köpa ett då jag har lite andra projekt på gång!

    Vet någon av er om det finns stöd man kan ersätta originalstödet med? Alla stöd som jag sett bl.a. på twostroke ska man fästa i ramen!
    Skolan?

  7. #7

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    Citat Ursprungligen postat av MoppeStyling Visa inlägg
    Det har jag också hört, att det ska passa bra till 2.5cm höjningar! (som jag gjort). Men vart kan man köpa dem då?



    Jo det kan man ju också göra men har inte riktigt den utrustningen för det...




    Vet inte hur man gör det! Men i första hand ska ska jag köpa ett då jag har lite andra projekt på gång!

    Vet någon av er om det finns stöd man kan ersätta originalstödet med? Alla stöd som jag sett bl.a. på twostroke ska man fästa i ramen!
    Ganska enkelt att förlänga stödet, bara svetsa dit en kloss med samma höjd som du har höjt moppen med
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

  8. #8
    Jaegarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Sala
    Inlägg
    689
    Har du SM?
    Killar med smak kör Volvo med flak!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av widell Visa inlägg
    Ganska enkelt att förlänga stödet, bara svetsa dit en kloss med samma höjd som du har höjt moppen med
    Jo, men har i första hand tänkt att köpa ett stöd!

    Citat Ursprungligen postat av Jaegarn Visa inlägg
    Har du SM?
    Ja, hurså?

  10. #10
    Silvertejp löser allt <3

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in