Hybridvisning

För mycket luft eller bensin?

Tja, bytade förgasare på Neosen idag, satte på en 19mm ( hade 21mm före)
    Den startar men när man drar lite gas dör den, har provat byta munstycke, både upp och ner.. Har provat sätta luftskruven på lägsta läget men det är fortfarande samma problem. Har fö. ett 118 munstycke i just nu. och då "rinner" det bensin ut från föggen...

Setup:
    70cc
    c16
    V-force3 osv.

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Har choken hängt sig? Varför bytte du? Vad hade du munstycke i 21an? Gick den bra då?
    Har inget TK men är ett fucko ändå

Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Har choken hängt sig? Varför bytte du? Vad hade du munstycke i 21an? Gick den bra då?
    Choken är på hela tiden
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    hur den svarar har inge med huvudmunstycket att göra. de har trottelnålen och lågfart.
    Okej, ska prova leka lite med nålen imon då

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Citat Ursprungligen postat av miniaktiv Visa inlägg
    Choken är på hela tiden
    Varför det? Då får den ingen luft ju, klart att den inte går bra då.

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    hur tänkte du nu?
    Bra fråga...

När jag hade det här problemet, så lät jag den stå på tomgången samtidigt som jag skruva på luftskruven med små marginaler, pröva de!
    .

Det ska vi visst, en mycket grundläggande detalj om hur motorer och förgasare fungerar. Luftmängden reglerar man genom att vrida gashandtaget, allt annat är bara inställningar för att tillsätta korrekt mängd bensin till den luften.

Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Det ska vi visst, en mycket grundläggande detalj om hur motorer och förgasare fungerar. Luftmängden reglerar man genom att vrida gashandtaget, allt annat är bara inställningar för att tillsätta korrekt mängd bensin till den luften.
    Känns konstigt att den inte får tillräckligt med bensin bara, eftersom det droppar bensin ut ur luftfilter anslutning och jag körde även på en 19mm till min aerox med ungefär samma setup... I den satt det ett 100 munstycke och den gick bra

Citat Ursprungligen postat av miniaktiv Visa inlägg
    Känns konstigt att den inte får tillräckligt med bensin bara, eftersom det droppar bensin ut ur luftfilter anslutning och jag körde även på en 19mm till min aerox med ungefär samma setup... I den satt det ett 100 munstycke och den gick bra
    Och om jag stänger av choken så dör den
    Senast redigerat av webbe den 2012-01-22 klockan 14:43.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in